داکت اسپلیت برای محیط های اداری

داکت اسپلیت برای محیط های اداری

یکی از نکاتی که هنگام خرید کولر گازی ، همواره برای تمام خریداران از اهمیت بالایی برخوردار بوده، قیمت آن است. اینکه خرید محصول اصل و با کیفیت با کمترین میزان قیمت از چه راه هایی امکان پذیر است؟ در این مقاله از نوین مارکت قصد داریم به همراه معرفی سیستم های داکت اسپلیت، برای سهولت خرید و آشنایی بیشتر مخاطبان گرامی، به نحوه خرید این دستگاه ها با قیمتی مناسب بپردازیم.

 

در قدم اول آشنایی مختصری با سیستم داکت اسپلیت برای انتخاب مطمئن در خریدمان خواهیم داشت.

 

آشنایی با داکت اسپلیت

 

داکت اسپلیت Duct Split یا اسپلیت‌های کانالی، یکی از انواع سیستم‌ های تهویه هوا است که قادر است دمای هوای محیطمان را با قابلیت سرمایشی و گرمایشی به صورت همزمان، در فصول مختلف سال، به دمای دلخواه ما و متناسب با تنظیم ترموستات فراهم سازد. داکت اسپلیت ها متشکل از دو بخش یونیت داخلی (هواساز) و یونیت خارجی (کندانسور) هستند.

 

به جای به کار گیری چند سیستم تهویه اسپلیت در یک واحد، تنها می توان از یک سیستم داکت اسپلیت برای تهویه هوای تمام اتاق ها بهره برد. به کمک این دستگاه ها علاوه بر تامین و توزیع سرمایش و گرمایش برای هر واحد از آپارتمان به صورت مستقل، همچنین در هزینه استفاده از یک سیستم برودتی مرکزی مانند چیلر به شدت صرفه جویی می شود.

 

هنگامی که قصد خرید سیستم های تهویه هوا از جمله داکت اسپلیت را داریم انتظار ما این است که بنا بر شرایط فنی، اقتصادی و نوع کاربرد در فضای مورد نظرمان خریدی موفق و مطلوب داشته باشیم.

بنابراین قدم مهم بعدی اطلاع از نحوه خرید این سیستم ها است.

 

برای خرید داکت اسپلیت با ظرفیت و مدل مناسب عوامل زیادی از جمله موارد زیر اهمیت دارد:

  •     نوع اینورتر یا معمولی
  •     انتخاب ظرفیت مناسب

 

با توجه به فاکتور هایی از جمله متراژ محیط و شرایط آب و هوایی منطقه چنانچه ظرفیت دستگاه به درستی انتخاب نشود فشار زیادی به دستگاه وارد می شود که موجب ایجاد خرابی و کاهش عملکرد دستگاه می شود.

  1.  انتخاب ابعاد داکت اسپلیت و نیز در نظر گرفتن ابعاد و فضای محیطی که برای نصب یونیت داخلی در اختیار است.
  2. راندمان و کارایی بالای دستگاه
  3. متناسب بودن میزان مصرف برق و انرژی، تک فاز یا سه فاز بودن برق مصرفی دستگاه با کنتور برق ساختمان بسیار مهم است.
  4. در صورتی که نوع گاز مصرفی دستگاه R410 است سبب کاهش نرخ مصرف‌ و کمک به محافظت از لایه ازون خواهد بود.
  5. قطر و ضخامت لوله‌های مسی دستگاه
  6.  محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت
  7. انتخاب نوع داکت اسپلیت متناسب با نیاز (در انواع سرمایشی و گرمایشی، سرمایشی با کویل آبگرم و تنها سرمایشی)
  8.  میزان صدای هر دستگاه که به محل قرارگیری یونیت‌های داخلی و خارجی دستگاه بستگی دارد.
  9. در نظر گرفتن منطقه جغرافیایی
  10.  انتخاب برند داکت اسپلیت
  11. گارانتی و خدمات پس از فروش

 

 مزایای داکت اسپلیت

 

  1. سرمایش یا گرمایش همه اتاق‌ها با یک یونیت واحد
  2. تولید هوای پاک به دلیل وجود فیلترهای متعدد
  3.  امکان تعیین زون برای کنترل جداگانه دمای اتاق ها
  4. بازدهی و راندمان بالا و مصرف انرژی بسیار پایین
  5. پنهان شدن یونیت داخلی در سقف
  6. صدای کمتر از اسپلیت های معمولی
  7. کمپرسور اینورتر برای کاهش مصرف انرژی
  8.  مجهز به فناوری هوشمند کنترل از طریق گوشی همراه و بلوتوث
  9. سازگار با هوای شرجی و جذب رطوبت محیط

 

باید در نظر داشت که هر دستگاه در کنار داشتن امتیازات خود، معایبی هم دارد. از جمله معایب داکت اسپلیت ها می توان به قیمت بالاتر از اسپلیت معمولی و نیاز به متخصص برای نصب یونیت و هزینه بیشتر نصب نسبت به اسپلیت دیواری اشاره کرد.

اما به طور کل سیستم های داکت اسپلیت نوع پیشرفته و هوشمند کولرهای گازی هسنتد که سهولت و آسودگی بیشتری را برای مصرف کننده به همراه دارند.

 

نکاتی در رابطه با قیمت داکت اسپلیت

 

قیمت داکت اسپلیت سقفی نسبت به برخی از سیستم های سرمایشی از جمله چیلر و مینی چیلر ارزان تر و نسبت به اسپلیت های معمولی گران تر است. قیمت داکت اسپلیت سقفی هم مانند انواع دیگر داکت اسپلیت ها به عوامل بسیاری مثل برند تولید کننده، ظرفیت، نوع رادیاتور و نوع کمپرسور بستگی دارد. بالا بودن قیمت داکت اسپلیت به چند دلیل بستگی دارد: مجهز بودن دستگاه کمپرسور به اینورتر، و نیز اگر مجهز به اینورتر دوگانه باشد. همچنین هرچه ظرفیت داکت اسپلیت بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. برای مثال ارزان ترین داکت اسپلیت ها ظرفیت 18000 بدون اینورتر هستند. نوسان قیمت دلار یکی از عواملی است که باعث شده قیمت داکت اسپلیت همچون سایر محصولات ثابت نماند.

علاوه بر بررسی و در نظر گرفتن قیمت دستگاه داکت اسپلیت باید به هزینه های جانبی همچون نصب دستگاه، دستمزد نصاب و کانال کشی هم توجه داشت.

 

با توجه به اطلاعات فنی و نکات ضروری ارائه شده درباره خرید داکت اسپلیت امیدوار هستیم پس از مطالعه ی مقاله، خریداران بتوانند با اطمینان از کیفیت بالای محصول و قیمت مناسب، خرید مطلوب خود را با آسایش خاطر انجام دهند.

 

کدام فروشگاه ها داکت اسپلیت اصل با کمترین قیمت و گارانتی و خدمات معتبر ارائه می دهند؟

 

فروشگاه های لوازم خانگی متنوعی در سراسر کشور با ارائه سیستم های داکت اسپلیت در حال خدمت رسانی برای جلب رضایت خریداران هستند. در پایان به یکی از فروشگاه های فعال در زمینه فروش دستگاه های داکت اسپلیت در ایران می پردازیم. این فروشگاه نوین مارکت نام دارد و با ارائه خدماتی همچون کمترین قیمت در کل بازار به دلیل حذف واسطه ها، ارسال رایگان به سراسر ایران، پرداخت درب منزل بعد از تایید اصالت کالا توسط خریدار، گارانتی 5 ساله شامل 2 سال تعویض کمپرسور (موتور) در صورت خرابی و 3 سال خدمات رایگان پس از فروش، سعی در جلب اطمینان و رضایت خریداران دارد.