تفاوت بین کولر گازی اینورتر و کولر گازی غیر اینورتر

تفاوت بین کولر گازی اینورتر و کولر گازی غیر اینورتر

در این مقاله از نوین مارکت به تفاوت بین کولر گازی اینورتر و کولر گازی غیر اینورتر که منظور همان کولر گازی معمولی است می پردازیم. برای دریافت جواب سوالات خود همراه ما باشید.

 

کولر گازی اینورتر

 

کولر گازی های اینورتر با کمپرسور اینورتر داری دو موتور متفاوت هستند. کولر گازی های قدیمی نیز دارای دو موتور می باشند با این تفاوت که دور موتور آن ها ثابت است. کولر گازی های قدیمی به این صورت کار می کنند که وقتی روی دمایی تنظیم می شوند تا دمای تنظیم شده به کار خود ادامه‌ می دهند. تا زمانی که دمای محیط با دمای تنظیم شده یکسان می شوند موتور کولر گازی شروع به کار کرده و زمانی که به دمای محیط رسید، موتور کولر گازی خاموش می شود، هنگامی که دمای محیط تغییر کند یا کاربر دمای تنظیم کولر گازی را تغییر دهد دوباره موتور کولر گازی روشن می شود و شروع به کار می کند. این روشن و خاموش شدن پشت سر هم موجب می شود که به موتور کولرگازی شوک الکتریکی وارد شود و افزایش مصرف برق در زمان روشن شدن مجدد موتور کولر گازی شود و به همین دلیل این مشکل در کولر گازی های نسل جدید نسبت به کولر گازهای نسل قدیم رفع شده است.

در موتور کولر گازی های نسل جدید از گازی به نام R410 که مطابق با قوانین محیط زیست می باشد استفاده شده است. گاز R410 در موترهای اینورتر از نوع روتاری می باشد. موتورهای روتاری در کولر گازی های نسل جدید باعث کاهش مصرف انرژی تا 73 درصد درمصرف برق روزانه می شود و از نظر اقتصادی و مصرف برق مقرون به صرفه می باشد.

صرفه جویی در مصرف برق با کولرگازی اینورتر کولر گازی اینورتر باعث 73 درصد کاهش مصرف برق می شود. این کاهش مصرف به چند دلیل اتفاق میافتد که دلایل آن را در ادامه بررسی می کنیم .اول اینکه با مانع شدن از روشن و خاموش شدن پشت سر هم موتور کولر گازی، برق لازم برای راه اندازی دوباره کولرگازی حذف می شود، به این دلیل که موتور اینورتر به جای روشن و خاموش شدن، در مواقع عدم نیاز،  با دور بسیار پایین و کمترین مصرف برق به کار خود ادامه می دهد. دلیل دیگر این است که کولر گازی اینورتر دارای 3 دور موتور می باشد، در صورتی که نیاز به استفاده از کل ظرفیت موتور نباشد دستگاه خود به طور هوشمند از یک سوم توان موتور استفاده می کند. این ویژگی در حالی است که کولر گازی های قدیمی، از لحظه ی روشن شدن از تمام ظرفیت توان خود اسفاده می کنند. این مکانیسم باعث می شود کولر گازی کم مصرف باشد و در هزینه برق کمتری بابت آن بپردازید.

کولر گازی با صدای کمتر کولر گازی های قدیمی به این دلیل که از ولتاژ بالا استفاده میکنند موجب میشوند انرژی زیادی به صورت گرما از دست برود و چون دور موتور بالایی دارند باعث ایجاد لرزش میشوند که این امر باعث ایجاد صدای بسیار زیاد میشود.موتورهای به کار رفته در کولرگازی اینورتر  صدای بسیار کمی دارند که دلیل آن هم دور موتور کم و انرژی گرمایی کمی که تولید میکنند میباشد.

در موتور کولرگازی اینورتر خازن وجود ندارد.

خازن کولر گازی قدیمی کولر گازی قدیمی به دلیل استفاده از خازن مصرف برق زیادی دارند، به کارگیری خازن در ساختار الکتریکی آن ها وجود دارد که این امر موجب می شود در زمان استارت میزان برق زیادی را این خازن ها از شبکه ی برق گرفته و این خازن ها به صورت همیشگی مقدار زیادی ولتاژ در خود ذخیره نمایند تا ولتاژ موتور کولر گازی را تامین کنند. در کولر گازی اینورتر به جای خازن  برق AC را گرفته و به جریانDC تبدیل می کند و با کنترل کردن فرکانس دور موتور کولر گازی را تامین می کند که این دلیل موجب می شود در راه اندازی اولیه کولر گازی به خازن نیازی نباشد.

استفاده از جریان DC به جای جریان AC در موتور کولر گازی های اینورتر به جای استفاده از جریان AC از جریان DC استفاده می شود که باعث می شود از مغناطیس های دائمی استفاده کند که در مقایسه با آهن ربای القایی مصرف برق خیلی کمتری دارند. این موتورها چون از جریان مستقیم DC استفاده می کنند نیازی به راه اندازی اولیه ندارند و در ضمن الکترو موتور کولر گازی با کمترین توان و سرعت کم راه اندازی می شوند و درصورت نیاز و به مرور می توان سرعت و توان آن را بالا برد. به دلیل استفاده از جریان مستقیم برق در این الکترو موتورها امکان کنترل سرعت وجود دارد و توان موتور کولر گازی با توجه به نیاز دستگاه تنظیم می شود که برای حفظ سرمای محیط نیاز به استفاده ازحداکثر توان موتور کولر گازی نیست و در بیشتر وقت ها موتور کولر گازی با توان پایین و مصرف برق کمتر کار می کند و هوای سرد و خنک به محیط می دهد.

 

استفاده از کولر گازی های اینورتر به دلیل مصرف برق کمتر و سرما دهی بهتر که دلیل آن تغییر توان موتور کولر گازی است موجب استفاده ی هر چه بیشتر این کولر گازی ها در سراسر جهان شده است. شرکت ها و تولید کننده های زیادی اقدام به تولید کولر گازی کرده اند که برای مثال شرکت های اجنرال، ال جی،سامسونگ و غیره می باشند و لازم به ذکر است که کولر گازی اجنرال یکی از پر فروش ترین کولرگازی ها در سراسر جهان می باشد که دلیل آن زیبایی در طراحی و استهلاک و طول عمر موتور آن می باشد. اگر قصد خرید کولر گازی و یا داکت اسپلیت اینورتر را دارید، فروشگاه اینترنتی نوین مارکت در فروش انواع کولر گازی و داکت اسپلیت اینورتر و سیستم‌های سرمایشی-گرمایشی دیگر، سابقه‌ای طولانی دارد و با دغدغه‌های خریداران این نوع محصولات به‌خوبی آشنا است.

اصل بودن کالای انتخابی همیشه دغدغه همه ما در خرید اجناس خارجی بوده و هست. ما این مشکل را به روشی ساده حل کرده‌ایم: شما می‌توانید پس از خرید از ما و تحویل گرفتن سفارش خود در محل، که با ارسال رایگان انجام می‌شود، ابتدا از اصالت کالا اطمینان پیدا کنید و سپس مبلغ مربوطه را بپردازید.

مورد دیگر که از نگرانی‌های همیشگی مشتریان، به‌ویژه در زمان خرید اینترنتی و مخصوصا در مورد برندهای معروف است، قیمت محصول می باشد. در کشور ما تقریبا هر کالایی از قیمت ارز تأثیر می‌پذیرد. در چنین وضعیتی، محصولات وارداتی که جای خود دارند و قیمت داکت اسپلیت و کولر گازی اینورتر هم از این شرایط مستثنی نیست. بااین‌حال نوین مارکت امکان آن را دارد که کولر گازی بانه  را با قیمتی کم و منصفانه، با ادعای پایین‌ترین قیمت بازار، در اختیار مشتریان بگذارد. این امر به‌خاطر آن است که نوین مارکت مستقیماً این محصولات را وارد کشور می کند.