در خرید کولر گازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در خرید کولر گازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در خرید کولر گازی به هیچ وجه نباید عجله کنید و بدون اطلاع داشتن از نکاتی که بیان خواهیم کرد اقدام به انتخاب یک برند و یا مدل نمایید. در این مطلب نکاتی را به عنوان راهنمای خرید بیان می­کنیم که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید مخصوصا که هزینه­ ی زیادی را می­پردازید و اشتباه در انتخاب نوع مناسب، تنها باعث هدر رفتن سرمایه و نارضایتی شدید شما می­گردد .
 

خرید کولر گازی و مزیت آن نسبت به کولر آبی

قبل از اینکه شما را با نکات خرید کولر گازی آشنا کنیم ابتدا به ضرورت خرید آن می­پردازیم که در واقع همان مزایای رقابتی این دسته از کولرها نسبت به کولر آبی است. کولر آبی که مناسب مناطق گرم و خشک و کویری است، در آن قطرات آب با هوا ترکیب و از تبخیر آن باد خنک شکل می­گیرد که باعث خنک سازی محیط می­شود ولی مصرف آب در این نوع کولرها زیادتر بوده، پوشال­ها چون در معرض نور مستقیم خورشید نیستند و همیشه هم رطوبت دارند منبع رشد قارچ و عوامل میکروبی هستند و با کارکرد کولر آبی مستقیما به همراه گرد و خاک وارد خانه می­شوند.

 

در مقابل کولر گازی چنین معایبی نداشته و حتی برای مناطق شرجی نیز می­توان از آنها استفاده کرد پس نسل جدید کولرها، یعنی خرید کولر گازی با هزینه­ ی ابتدایی سنگین­ تر، در دراز مدت مقرون به صرفه­ تر و سازگارتر خواهد بود. اما خرید کولر گازی باید کاملا هوشمندانه و با اطلاع از نکات مربوطه باشد که در ادامه بیان می­کنیم.

در این قسمت مهم­ترین نکات خرید کولر گازی را در قالب راهنمای خرید عنوان کرده­ایم تا بتوانید بهترین نوع را برای خود خریداری کنید مخصوصا که هزینه­ی زیادی باید بابت آن بپردازید:

 

انواع کولر گازی

اولین مورد توجه به نوع کولر گازی است. نوع پنجره­ای تمام اجزا از جمله فن و کمپرسور در یک قسمت قرار داشته و با توجه به ابعاد در داخل پنجره نصب می­شود، ولی هم مصرف برق بالاتری دارند و هم سرمایش کمتر و سر و صدای بیشتری هم تولید می­کنند. همچنین کنترل از راه دور نیز وجود نداشته که باید هنگام خرید کولر گازی در این نوع به آن توجه کنید.

نوع پرتابل همانطور که از اسم آن مشخص است از طریق چرخ­ها قابل حمل بوده و برای مکان­های اجاره­ای یا موقت و متراژ کم کاربرد دارد.

نوع ایستاده دو تکه بوده و کندانسور در محیط بیرون و پنل فن دار در داخل قرار می­گیرند که با توجه به قدرت بسیار زیاد سرمایش و گرمایش مناسب متراژهای بسیار بالاست و البته قابلیت جابجایی هم ندارند.

نوع بعدی اسپلیت (Split) است که هنگام خرید کولر گازی بیشتر به این نوع توجه داشته باشید. دو تکه بوده و فن در داخل و کندانسور در خارج محیط نصب می­شود و سر و صدای بسیار کمتر و قدرت خنک کنندگی خوبی دارد. فضای کمتری هم اشغال کرده و از نظر قیمتی نیز مقرون به صرفه ­تر است.

 

ظرفیت کولر گازی

یکی از مهم­ترین فاکتورهایی که در رضایت شما از خرید کولر گازی سهم بسیار زیادی خواهد داشت ظرفیت کولر گازی است که برحسب BTU بر ساعت تعریف می­گردد و هر چقدر این ظرفیت بیشتر باشد قدرت خنک کنندگی بیشتری خواهد داشت. برای انتخاب ظرفیت درست هنگام خرید کولر گازی باید چندین فاکتور را در نظر داشته باشید مثل:

1-میزان رفت و آمد (هر چقدر بالاتر باشد ظرفیت بالاتری می­خواهید)

2- عایق بودن درب و پنجره (که هر چقدر استانداردتر باشد ظرفیت کمتر نیاز است)

3- نوع اقلیم: در مناطق گرمسیر ظرفیت بالاتری برای خرید کولر گازی باید انتخاب شود

4- تعداد ساکنین: به هر میزان تعداد افراد بیشتر باشد ظرفیت نیز بالاتر خواهد رفت

5- میزان آفتاب گیر بودن: هر چقدر نفوذ نور خورشید بالاتر باشد ظرفیت بیشتری نیاز است به همین دلیل معمولا طبقات بالاتر نیازمند خرید کولر گازی با ظرفیت بیشتر هستند

6- ارتفاع سقف: رابطه­ی مستقیم با ظرفیت کولر گازی دارد

7- متراژ: خرید کولر گازی بر اساس متراژ خانه باید باشد و هر چقدر متراژ بیشتر، ظرفیت بالاتر خواهد رفت

8- نوع کمپرسور

 

نوع معمولی یا اینورتر

نوع اینورتر دار برای خرید کولر گازی بسیار مناسب­تر است که در واقع یک برد الکترونیکی اضافه شده به کمپرسور است. در خرید کولر گازی شدیدا توصیه می­شود که نوع اینورتر بودن کولر گازی خریداری گردد با اینکه هزینه­ی بیشتری خواهید پرداخت که دلایل ما این است:

1- خرید کولر گازی اینورتردار قطعا از لحاظ مصرف برق به نفع شما خواهد بود که هزینه­ی ابتدایی اولیه را جبران می­کند. دلیل مصرف برق کمتر این است که با خرید کولر گازی اینورتردار، وقتی دمای محیط به دمای تعیین شده می­رسد، کمپرسور خاموش نمی­شود بلکه دور موتور آن کند می­شود در صورتی که در نوع غیر اینورتری با خاموش شدن کمپرسور، در روشن شدن مجدد آمپر زیادی می­کشد و مصرف برق را افزایش می­دهد.

2- دمای جوشش گاز نوع اینورتر 52 درجه است ولی نوع غیر اینورتری 41 درجه است و همین تفاوت یعنی قدرت خنک کنندگی به مراتب بیشتر آن

 

میزان مصرف انرژی

در خرید کولر گازی به نوع اینورتری توجه ویژه داشته باشید چرا که مصرف انرژی تا A+++ هم می­توانید پیدا کنید و این یعنی تا 73% مصرف برق کمتری خواهد داشت.

لذت تجربه­ی خرید کولر گازی از فروشگاهی معتبر و انتخابی هوشمندانه

 

پرتاب باد

پرتاب باد عامل بسیار مهمی در رضایت شما از خرید کولر گازی خواهد بود و به هر میزان بیشتر باشد فضای بیشتری خنک خواهد شد و لزومی نخواهد داشت برای خنک شدن خود را به فن نزدیک کنید.

 

نوع گاز کمپرسور

دو نوع گاز در کمپرسور کولرهای گازی به نام­های R22 و R410 وجود دارد که نوع R410 را در خرید کولر گازی انتخاب کنید چرا که قدرت خنک کنندگی به مراتب بیشتری دارد و هم سازگاری آن با محیط زیست هم زیاد است.

 

شرکت سازنده و مونتاژ کننده

توجه داشته باشید که شرکت سازنده و شرکت تحت قرارداد با آن که وظیفه­ی مونتاژ قطعات را بر عهده دارند کاملا معتبر بوده و رضایت بالای مشتریان را در کارنامه­ی خود داشته باشند. البته همیشه هم برند خریدن به معنای انتخاب صحیح نیست و فاکتورهای خرید کولر گازی و رعایت آنها شاید شما را به سمت برندهای دیگری مثل اُجنرال یا ایوولی سوق دهد.

 

گارانتی معتبر شرکتی

در خرید کولر گازی حتما دقت داشته باشید که هم گارانتی برای آن قرار داده شده باشد و هم اینکه از طرف شرکتی مشتری مدار و معتبر صادر شده باشد تا بتوانید هنگام تعمیرات و تعویض به جایی دسترسی داشته باشید. همچنین توجه کنید همیشه داشتن گارانتی خوب ملاک نیست شما اگر گارانتی داشته باشید که در شهر شما نمایندگی و نصاب حرفه­ای نداشته باشد اصلا گزینه­ی مناسبی برای خرید کولر گازی نخواهد بود.

 

جهت باددهی

هنگام خرید کولر گازی بپرسید که پرتاب باد در چند جهت انجام می­شود و اتوماتیک صورت می­گیرد و یا دستی. برخی از انواع کولر گازی در بازار وجود دارند که پرتاب باد فقط در جهت بالا و پایین بوده و به سمت چپ و راست ندارند و یا اگر هم 4 جهته باشد، تنظیم پرتاب باد به سمت چپ و راست کنترلی نیست و باید به صورت دستی انجام دهید که اصلا جالب نخواهد بود.

 

میزان صدای تولید شده

هنگام خرید کولر گازی به میزان صدای تولید شده توسط آن دقت کنید. در موارد بالا میزان صدای تولید شده را برحسب نوع کولر گازی و نوع کمپرسور بیان کردیم اما راه ساده­تری هم وجود دارد و آن هم توجه به عدد dB یا دسی بل می­باشد که برای خرید کولر گازی کم صدا، این عدد باید پایین­تر باشد.

 

خرید کولر گازی اصل از بانه

فروشگاه نوین مارکت مفتخر است اعلام کند که پایین ترین قیمت روز کولر گازی در بانه را در ایران ارائه میکند ؛ تمامی محصولات نوین مارکت ضمانت اصل بودن را دارند و هزینه ارسال نیز رایگان میباشد ؛ لازم به ذکر است که کولر گازی های شرکت نوین مارکت دارای پنج سال گارانتی معتبر میباشد که خیال شما را از هر بابت راحت میکند ؛ برای خرید کولر گازی معتر همین الان با کارشناسان نوین مارکت تماس بگیرید .