علت بوی بد کولر گازی و روش برطرف کردن آن

علت بوی بد کولر گازی و روش برطرف کردن آن

در این مقاله از سایت نوین مارکت به بررسی علت بوی بد کولر گازی میپردازیم ، بویی که به گفته اکثر کاربران شبیه بوی فاضلاب و در برخی موارد شبیه بوی نم میباشد که از کولر گازی خارج میشود و بسیار آزار دهنده است .

سرویس کردن کولر گازی هر سال قبل از استفاده و یا در پایان سال بعد از فصل گرما میتواند طول عمر کولر گازی شما را بالا ببرد و همچنین از ایجاد بوهای نامطبوع توسط کولر گازی جلوگیری کند.

کولر گازی برند های معروف همچون کولر گازی ایوولی غالبا کمتر با این مشکل مواجه می شوند، ولی استفاده غلط هر دستگاه با کیفیتی را میتواند به مشکل بیاندازد.

 

دلایل بوی بد کولر گازی چیست 

باکتری ها : وجود باکتری و انواع قارچ در داخل موتور کولر گازی میتواند دلیلی برای بوی نامطبوع کولر گازی باشد.

کولر گازی به دلیل تبدیل هوای گرم به هوای سرد میتواند قطرات کوچک آب تولید کند این قطرات کوچک آب که در داخل موتور کولر گازی به وجود می آیند به دلیل فضای بسته و تاریک میتواند باعث به وجود آمدن انواع قارچ ها و باکتری ها شوند و شما در هنگام روشن کردن کولر گازی به راحتی میتوانید بوی نامطبوع و نمناکی را بو کنید و در این صورت باید موتور کولر گازی خود را باز کرده و به وسیله ی آب و مواد شوینده شست وشو دهید و انواع قارچهاو باکتری های موجود در کولر گازی خود را بشورید .


جسم خارجی : وجود اجسام خارجی مانند برگ درختان و یا حیوانات مرده در داخل موتور کولر گازی میتواند دلیلی دیگر برای بوی نامطبوع باشد.برگ درختان با تجزیه شدن در موتور کولر گازی و یا تجزیه شدن لاشه ی حیوانات در داخل موتور کولر گازی میتواند بوی نامطبوعی ایجاد کند و کولر گازی این بو را در محیط کاربر پخش کند، برای جلو گیری از این بوی نامطبوع شما باید هر سال قبل از استفاده از کولر گازی کولر گازی خود را شست و شو و سرویس کنید.


مسدود شدن لوله خروجی : اگر لوله خروجی آب کولر گازی مسدود شود میتواند دلیل دیگر برای ایجاد بوی نامطبوع باشد چون زمانی که لوله ی آب خروجی از کولر گازی مسدود شود کولر گازی منبعی برای ذخیره آب میشود و بوی نمناکی میتواند به محیط کاربر کولر گازی منتقل کند.

 

راه حل بر طرف کردن بوی نا مطبوع کولر گازی 

بهترین راه حل برای برطرف کردن بوی بد کولر گازی جلوگیری از ایجاد آن است ! 

شما میتوانید سالی یکبار کولر گازی خود را توسط یک متخصص ماهر سرویس و چک نمایید، تا هم از بروز چنین مشکلات آزار دهنده ای جلوگیری کنید و هم طول عمر کولر گازی خود را افزایش دهید.

در سال های اخیر با افزایش ناگهانی قیمت کولر گازی توصیه میشود تمامی نکات آموزشی را جهت نگهداری از دستگاه کولر گازی رعایت نمایید تا مجبور به پرداخت هزینه های بالای تعمیر نشوید.