نام انواع کولر گازی

نام انواع کولر گازی

گرما و رطوبت زیاد می‌تواند شرایط زندگی را ناخوشایندکند و شما را در طول شبانه‌روز اذیت کند؛ در برخی از مناطق کره زمین، هوا به‌طوری گرم است که وجود یک کولر گازی خوب بسیار ضروری است؛ از این رو با خواندن این مقاله از نوین مارکت انواع کولر گازی را بشناسید.

 

انواع کولر گازی چیست ؟

 

کولر گازی های دیواری و اسپلیت های دیواری از محبوب ترین کولرهای گازی در سراسر کشورهای جهان می باشند.این نوع کولر گازی به این صورت می باشد که موتور کولر گازی در خارج از خانه نصب می شود و پنل داخل فضایی که می خواهیم استفاده کنیم روی دیوار نصب می شود. این نوع کولر گازی به سبب کم صدا بودن، سرما دهی و گرمادهی با کیفیت به کاربران، هزینه نصب کم،  استهلاک پایین،  کم مصرف بودن در مصرف برق بسیار پرطرفدار است. معروف ترین برند در این دسته، کولر گازی جنرال گلد می باشد که دارای امکانات پیشرفته بسیار زیادی میباشد.

 

نوع دوم کولرگازی، کولر گازی داکت اسپیلیت یا همان کولر گازی با تهویه مرکزی می باشد. این نوع کولرگازی برای کسانی که خانه های بزرگ دارند و می خواهند کلیه فضای خانه به صورت یک دست سرد یا گرم شود مناسب است.این نوع کولر گازی که موتور کولر گازی در فضای بیرون از خانه قرار می گیرد و هوایی سردی که کولر گازی درست می کند از طریق کانال کشی که در ساختمان درست شده است به داخل خانه انتقال داده می شود.

 

کولر گازی های پرتابل به سبب قابلیت حمل در مکان های مختلف به کولر گازی های قابل حمل نیز مشهور هستند. این نوع کولرگازی به صورت ایستاده و در زیر آن چرخ های تعبیه شده که حمل آن را آسان می کند.از عمده مشکلات این نوع کولر گازی سروصدای زیاد آن می باشد.

 

نوع پنجم کولر گازی کولر گازی ایستاده می باشند. این نوع کولر گازی دقیقا شبیه به کولر گازی دیواری هستند با این تفاوت به جای اینکه پنل بر روی دیوار نصب شود، پنل به صورت ایستاده در داخل فضا قرار می گیرد. این کولرهای گازی به دلیل ظرفیت بالا فقط در مکان های بزرگ مانند رستوران ها مجتمع های ورزشی، فضاهای آموزشی و سالن های بزرگ و وسیع  بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند .مصرف انرژی پایین و قدرت رطوبت زدایی بسیار بالایی این مدل دستگاه باعث شده است تا بین مردم بسیار محبوب شود.

 

این نوع کولر گازی در بین کولرهای گازی زیاد محبوبیت ندارد.این کولر گازی همچنان که از اسم آن میاد بر روی پنجره ها نصب می شوند. سیستم کار این نوع کولر گازی به اینصورت می باشد که هوای گرم را از بیرون گرفته و داخل خود سرد کرده و هوای سرد را به داخل خانه هدایت می کند که موجب سرد شدن خانه می شود.

 

کولر گازی سقفی که در انگلیسی به آن کولر گازی کاستی cassette می گویند امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این نوع کولر گازی پرطرفدار با ظرفیت های مختلف از جمله 24000 - 30000 - 36000 و 48000 توسط برندهای مطرح و معتبری چون زانتی، هایسنس و مدیا عرضه و تولید می شود. می توان گفت این مدل از کولر گازی در دسته سیستم های تهویه مطبوع بدون کانال قرار می گیرد که کولر داخلی این دستگاه در قسمت بالای سقف تعبیه شده و به لطف نصب توکار بسیار سازگار با طراحی داخلی به این ترتیب با طراحی مینیمالیستی می توان گردش هوا را در چهار جهت کنترل کرد و با استفاده از عملکرد کنترل از راه دور، کیفیت هوای داخل ساختمان را بهبود بخشید.