انتخاب کولر گازی متناسب با متراژ

انتخاب کولر گازی متناسب با متراژ

امروزه بسیاری از مردم به منظور خنک سازی منازل و محل های کارشان از انواع کولر گازی استفاده می کنند. به دلیل مزایایی که کولر گازی دیواری نسبت به دیگر وسایل تهویه مطبوع دارد بیشتر مورد انتخاب افراد قرار می گیرد. در مزایا و معایب کولر گازی و کولر آبی به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

 

پس از مزایای کولر گازی در مقابل کولر آبی به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کولر گازی به دلیل داشتن تصفیه هوا می توانند هوای سالم و خنک را به فضای کاربر انتقال دهند.
  • با استفاده از کولر گازی شما می توانید انتخاب کنید که کدام قسمت از فضای خود را به عنوان مثال هال و یا اتاق خواب را خنک کنید و به شما قابلیت کنترل خنک کنندگی بخش های مختلف فضا را می دهد.
  • شما با روشن کردن کولر گازی می توانید فضای خود را در مدت زمان کمتری خنک کنید.
  • مصرف نکردن آب برای خنک کردن فضا که هم از هزینه پرداخت آب صرفه جویی می شود هم در بحران کمبود آب به محیط زیست کمک شده است.
  • کم صدا بودن

 

در ادامه با نوین مارکت همراه باشید تا شما را در انتخاب کولر گازی متناسب با متراژ راهنمایی کنیم.

 

نحوه انتخاب کولر گازی متناسب با متراژ

 

از بیشترین سوالاتی که کاربران در هنگام خرید کولر گازی بانه دارند، این موضوع اساسی و مهم است که باید چه کولری را بر اساس متراژ مورد نیاز خود انتخاب نمایند. ناگفته نماند که المان مهم دیگر که در انتخاب کولر گازی باید مورد توجه قرار گیرد، کلاس آب و هوایی منطقه ایی است که در آن زندگی می کنید. در آشنایی با انواع کلاس های آب و هوایی به صورت مفصل به این موضوع پرداحته ایم.

 

در این مقاله میخواهیم انتخاب درست کولر گازی را بر اساس متراژ مورد بررسی قرار دهیم. کولرگازی ها در توان ها و ظرفیت های مختلف تولید می شوند. هر یک از این توان ها برای متراژ مشخصی بهترین کارایی را دارد. برای تشخیص کولرگازی با توان مناسب به متراژ مورد نظر باید در نظر داشت که کولرگازی را به روش های موجود در این مقاله که استاندارد جهانی آن می باشد انتخاب کرد.

طریقه ی تشخیص این که چه توان از کولرگازی را باید انتخاب کنید به این شرح می باشد که شما می توانید برای محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز جهت نصب در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع از متراژ ساختمان حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است بدلیل تابش میقیم نور خورشید بر سقف و گرم شدن دیوار و سقف ،به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر بگیرید. پس به این ترتیب می توان گفت :

  • توان 9000 : کولر گازی مناسب اتاق ۱۲ متری (اسپلیت برای اتاق 12 متری)
  • توان 12000 : کولر گازی مناسب اتاق 20 متری
  • توان 18000 : کولر گازی مناسب اتاق 40 متری
  • توان 24000 : کولر گازی مناسب هال 80 متری
  • توان 30000 : کولر گازی مناسب هال 110 متری
  • توان 36000 : کولر گازی مناسب هال 130 متری


توجه : این محاسبه بصورت تقریبی و فقط برای آپارتمان های مسکونی با شرایط آب و هوایی مانند تهران و با فاصله سقف تا کف 2/8 متر ، بدون تجمع نفرات و افزایش گرمای نهان و بدون استفاده از روشنایی شدید یا تجهیزات الکتریکی پرمصرف و همچنین بدون نمای شیشه یا ضلع شیشه ای خصوصاً در سمت غرب فضای مورد نظر ارائه گردیده است.


در صورت تفاوت در شرایط استفاده نسبت به شرایط فوق ، می توانید قبل از سفارش خرید کولر گازی و اسپلیت، موارد را با کارشناسان شرکت نوین مارکت در میان بگذارید .


حداکثر طول لوله های رابط مسی بین پنل داخلی و موتور کولر گازی بیرونی کولرهای اسپلیت بر اساس ظرفیت کولر بین 10 تا22 متر می باشد که در صورت وجود چنین فاصله ای بین پنل داخلی و خارجی ، لازم است قبل از سفارش خرید با کارشناسان ما مشورت فرمائید، زیرا فاصله زیاد و بیش از اندازه بین پنل داخلی و پنل بیرونی در کولرهای گازی موجب کاهش شدید کیفیت خنک کنندگی کولرگازی مربوطه می گردد.


چنان چه لوله کشی و کابل کشی بین پنل های داخلی و خارجی قبلا براساس کولرگازی های معمولی یا اینورتر انجام شده باشد، پیش از سفارش یا خرید کولرگازی ، باید سایز یا قطر دقیق لوله های مسی اجرا شده و همچنین طول مسیر لوله گذاری بین پنل داخلی و خارجی (موتور کولرگازی) را جهت مشاوره بهتر به کارشناسان ما اعلام فرمائید.

در صورت داشتن هر گونه سوال و مشورت در مورد کولر گازی با تیم متخصص کولرگازی نوین مارکت تماس حاصل بفرمایید.


لازم به ذکر است که برای تجربه خرید لذت بخش، وب سایت نوین مارکت، شرایط خرید آسان و سفارش گرفتن بصورت انلاین و ۲۴ساعته و ارسال رایگان و گارانتی اجناس شرکت برای شما عزیزان در نظر گرفته است.