انواع کلاس آب و هوایی در کولر گازی

انواع کلاس آب و هوایی در کولر گازی

یکی از مواردی که پیش از خرید کولر گازی باید با دقت آن را بررسی نمایید، نوع کلاس آب و هوایی کولر گازی می باشد، اصولا کولر های گازی با سه دسته از منطقه های های آب و هوایی سازگارند و باید پیش از خرید به تناسب کولر گازی با منطقه آب وهوایی دقت کنید، در این مقاله از سایت نوین مارکت سه نوع کلاس آب و هوایی کولر گازی معرفی می شود. 

 

آیا خرید کولر گازی به نوع آب و هوا ربط دارد؟

 

بسیاری از مردم تصور می کنند که مدل کولر گازی ربطی به آب و هوای منطقه ندارد و می توانند هر نوع کولر گازی را برای محل زندگی شان انتخاب کنند و استفاده نمایند، بی شک این تصور کاملا غلط است و با انجام دادن آن در آینده خسارت های فراوانی خواهند دید. هر مدل کولر گازی با نوع خاصی از آب و هوا سازگار می باشد، نوع کلاس آب و هوایی کولر گازی حتی در نوع گاز کولر گازی نیز تاثیر گذار است.

 

اگر شما قصد خرید کولر گازی را دارید، باید با دقت کلاس آب و هوایی منطقه ای که قصد خرید کولر گازی برای آن دارید را بررسی نمایید و سپس اقدام به خرید کنید. همچنین می توانید از مشاوره رایگان شرکت نوین مارکت استفاده کنید تا شما را برای برای خرید یکی از برند های معتبر کولر گازی که متناسب با نیاز و کلاس آب و هوایی منطقه زندگی شما می باشد راهنمایی کند.

 

برند های معتبر کولر گازی همچون کولر گازی های ایوولی دارای محصولاتی سازگار با انواع کلاس آب و هوایی می باشند، لذا در زمانی که با مشاور تماس گرفتید در مورد نوع برند کولر گازی خود نیز سوال کنید تا در این خصوص نیز راهنمایی کامل به شما بدهند.

 

کلاس آب و هوایی کولر گازی چیست؟

 

به طور کلی می توان گفت که برای خرید کولر گازی باید به سه دسته بندی آب و هوایی که برای این کار انجام شده است، دقت کنید، کلاس های آب و هوایی کولر گازی به شرح زیر است. 

• T1

• T2

• T3

دسته بندی فوق توسط کارشناسان حوزه کولر گازی تدوین شده است و بایستی پیش از خرید کولر گازی به آن ها دقت ویژه ای داشت؛ در ادامه کلاس های آب و هوایی کولر گازی خدمت شما کاربران گرامی معرفی می شود.

 

همچنین یک دسته بندی دیگر برای انواع کمپرسور کولر گازی بر اساس کلاس آب و هوایی وجود دارد. در این دسته بندی کولر گازی ها دارای موتور سنگین یا موتور کوچک اند. در مقاله تفاوت کولر گازی موتور سنگین و سبک به تفصیل به این نوع دسته بندی پرداخته ایم.

 

کلاس آب و هوایی T1 یا معتدل کولر گازی

 

این نوع آب و هوا مربوط به مناطقی است که دمای آن ها از 45 درجه سانتی گراد بیشتر نمی شود و دما همیشه متعادل است، اکثر کولر های گازی در این دسته از کلاس آب و هوایی قرار دارند، اگر در منطقه ای معتدل زندگی می کنید می توانید با خیال راحت کولر گازی که در کلاس T1 است را خریداری نمایید، استان های معتدل مثل کاشان، تهران، اصفهان و... مناسب کلاس T1 می باشند.

 

کلاس آب و هوایی T2 یا سردسیر کولر گازی

 

کولر های گازی که برچسب کلاس آب وهوایی T2 را دارند تنها برای مناطق سردسیر مناسب می باشند، تعداد کمی از کولر های گازی در این دسته از مناطق آب و هوایی قرار می گیرند، کولر های T2  اگر در مناطق گرم یا معتدل نصب و به کار گرفته شوند در طولانی مدت دچار فرسودگی خواهند شد و با نداشتن بازدهی مناسب و مخارج اضافه تر برای تعمیرات و ... از بین خواهند رفت؛ چنانکه در شهر های شمالی ایران مثل ساری، گیلان و دیگر شهرهای سردسیر زندگی می کنید، پیشنهاد می شود که برای خرید به سراغ کولر های گازی T2 بروید.

 

کلاس آب و هوایی T3  یا گرمسیر کولر گازی

 

همان طور که از نام این کلاس آب وهوایی مشخص است، کولر های گازی با برچسب کلاس آب و هوایی T3 مناسب مناطق گرمسیری می باشند، قبلا در مقاله کولر گازی مخصوص مناطق گرم و خشک به صورت مفصل در مورد این کلاس و آب و هوایی در کولر گازی صحبت کرده بودیم لذا اگر مناطق گرمسیر زندگی میکنید حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

بسیاری از شهر های ایران در این دسته آب وهوایی قرار می گیرند، مناطق گرمسیری با داشتن هوایی گرم و آزار دهنده زندگی مردم را مختل می کنند، در این مناطق کولر هایی نیاز است که با داشتن ظرفیت بالا و کمپرسور قوی بتواند هوای بسیار گرم و طاقت فرسای محیط را به درجه ای خوب و مطبوع برساند. 

ساکنان شهر هایی مثل یزد، قم، هرمزگان، بوشهر و دیگر شهر هایی که آب و هوایی  این‌چنینی دارند، می توانند با استفاده از کولر های گازی T3  زندگی راحت تری را تجربه بنمایند.

 

سخن آخر

 

برای خرید کولر گازی باید به نکات مهمی توجه کرد، یکی از مهم ترین موارد، تناسب کلاس آب و هوایی کولر گازی با آب و هوای منطقه محل زندگی شما می باشد، پیش از خرید حتما سه کلاسT1 ، T2 و T3 را بررسی کنید و بهترین کولر گازی را برای خرید انتخاب کنی، اگر قصد خرید کولر گازی دارید و در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید، می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان تیم نوین مارکت تماس بگیرید. 

 

خرید انواع کولر گازی و داکت اسپلیت بانه

 

نوین مارکت با پشتوانه سال‌ها تجربه و تیمی کارآمد در سال‌های اخیر توانسته است جای خود را در بین خریداران محصولات گرمایشی و سرمایشی باز کند. یکی از دغدغه‌های مردم تقلبی بودن کالاست که در نوین مارکت حل شده است. پرداخت بعد از تحویل درب منزل انجام خواهد شد و بعد از اینکه ضمانت و اصالت کالا دیده شد می‌توانید نسبت به پرداخت اقدام کنید.  علاوه بر این که هزینه ارسال رایگان است، 

فروشگاه اینترنتی نوین مارکت تنها وارد کننده اصلی انواع کولر گازی در ایران است و با حذف واسطه ها، کمترین قیمت‌ها را در بازار عرضه می‌کند.  گارانتی ارائه شده توسط نوین مارکت شامل دو سال تعویض کمپرسور در صورت خرابی و سه سال خدمات پس از فروش رایگان برای خریداران است.