ارور داکت اسپلیت ال جی

ارور داکت اسپلیت ال جی

داکت اسپلیت ال جی یکی از بهترین داکت اسپیلت های موجود در بازار به حساب می‌آید، که مانند دیگر لوازم برقی نیاز به نگهداری و سرویس سالیانه دارد تا بصورت بهینه تری از این کالا بتوان بهره برد.

شرکت ال جی برای شناسایی مشکلات احتمالی که ممکن است برای اسپلیت ‌های دیواری هم رخ بدهد، هر مشکل را با یک خطا را کد گذاری کرده که با نمایش آن برروی صفحه نمایشگر دستگاه، کارشناسان را متوجه مشکل دستگاه خواهد کرد. این کدها منحصر به فرد هستند و هنگام بروز خط در عیب یابی دستگاه به کارشناسان و سرویس کاران کمک خواهند کرد. شما نیز به عنوان صاحب دستگاه با مطالعه ارور داکت اسپیلت ال جی متوجه علت خرابی یا خطای دستگاه خود خواهید شد. البته توجه داشته باشید که این خطاها برای هر برند و مدل ممکن است متفاوت باشد.

در این مقاله از نوین مارکت بانه سعی داریم برای آشنایی بیشتر شما انواع خطاهای داکت اسپلیت ال جی را نام ببریم و توضیح مختصری برای هرکدام ارائه دهیم.

 

 

 

 

خطاهای داکت اسپلیت ال جی

 

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، ارورهای داکت اسپیلت ال جی منحصر به فرد هستند و هر ارور نماد مشکل خاصی از دستگاه خواهد بود تا تعمیرکاران با مشاهده آن، بتوانند دستگاه را عیب یابی کنند. در ادامه با خطاهای داکت اسپیلت ال جی آشنا خواهید شد.

کد خطای 01

 در صورت دریافت کد خطای 01 مشکل دستگاه می‌تواند مربوط به خرابی اتصال کوتاه یا سنسور کبریتی باشد، احتمال دیگر نیز مربط به خرابی برد داخلی خواهد بود.

کد خطای 02

 این کد خطا نیز می‌تواند نشان دهنده مشکل در اتصال کوتاه و برد داخلی باشد، همچنین علت دیگر آن مربوط به سنسور کبریتی یا سنسور میله‌ای دستگاه است.

کد خطای 06

 خطای 06 معمولا بدلیل مشکل قطعی یا اتصال کوتاه در داکت اسپلیت رخ می دهد و در مواردی ممکن است مربوط به خرابی برد الکترونیک یا بروز مشکل در خرابی سنسور لوله خروجی دستگاه نیز باشد.

کد خطای 21

 درصورت نمایش این ارور روی صفحه نمایش دستگاه باید بدانید که احتمال بروز مشکل در پنل داخلی یا پنل بیرونی وجود دارد، در این مورد به عنوان اولین اقدام بهتر است اتصالات را بررسی کنید.

کد خطای 22

 این خطا تنها می‌ تواند مربوط به خرابی برد داخلی باشد که باید توسط کارشناسان جهت عیب یابی بررسی شود.

کد خطای 23

 این کد خطا عموما در داکت اسپلیت‌ های DC رخ می ‌دهد که با احتمال بالایی می ‌توان گفت نشانه بروز مشکل در برد منبع تغذیه است.

کد خطای 26

 خطای 26 در داکت اسپلیت‌های ال جی به دو علت رخ می دهد یکی از این عوامل مربوط به خرابی در برد الکترونیک و علت دیگر مربوط به خرابی کمپرسور خواهد بود. برای برطرف نمودن این خطا بهتر است کمپرسور را چک کرده و اتصالات آن را بررسی کنید.

کد خطای 27

 بروز خطای 27 در داکت اسپلیت‌ های ال جی به علت مشکل در برد الکترونیک و یا خرابی در فن خارجی دستگاه است.

کد خطای 28

اگر در داکت اسپلیت DC خطای 28 را روی نمایشگر مشاهده کردید باید بدانید در برد منبع تغدیه اسپلیت مشکلی وجود دارد. همچنین احتمال دیگری که وجود دارد، بروز مشکل در ولتاژ رسیده به دستگاه است.

کد خطای 32

درصورتی که داکت اسپلیت شما دچار نشتی گاز باشد و یا درصورتی که مشاهده کردید دمای لوله ‌های دستگاه بیش از حد بالا رفته، احتمال مشاهده ارور 32 روی داکت اسپلیت وجود دارد.

کد خطای 40

 این ارور در داکت اسپلیت ‌های ال جی مربوط به خرابی در سنسور است و ممکن است قطعی و یا اتصالی در آن وجود داشته باشد. علت دیگر نمایش ارور 40 را می توان به خرابی برد داکت اسپیلت نسبت داد.

کد خطای 41

 خطای 41 ممکن است به دلایل متعددی روی صفحه نمایشگر شما ظاهر شود. از جمله این موارد می‌توان به  خرابی در برد الکترونیک، خرابی سنسور، دیس شارژ داکت اسپلیت و یا مشکل قطعی و اتصال کوتاه سنسور اشاره کرد.

کد خطای 44

 این خطا عموما به دلیل مشکلات گردش هوا رخ می ‌دهد که ممکن است علت آن بروز مشکل در سنسور هوا باشد. از جمله این مشکلات می‌ توان به قطعی و یا اتصال کوتاه در سنسور هوا اشاره کرد.

کد خطای 45

 خطای 45 در داکت اسپلیت‌های ال جی مربوط به بروز خطا در برد الکترونیک و یا خرابی سنسور میله ‌ای است. همچنین این خطا در صورت وجود مشکل در کندانسور، اتصال کوتاه در سنسور کندانسور نیز ممکن است رخ دهد.

کد خطای 46

 درصورتی که دستگاه داکت اسپلیت شما هر یک از مشکلات قطعی یا اتصال کوتاه در در سنسور لوله مکش، خرابی برد الکترونیک و یا خرابی سنسور لوله مکش داشته باشد، خطای 46 را در صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد.

کد خطای 47

 ارور 47 می ‌تواند نشان دهنده اتصال نادرست در لوله‌ های دیس شارژ باشد. یکی دیگر از عوامل بروز این خطا خرابی برد الکترونیک دستگاه و یا تنظیم نبودن ولتاژ ورودی به دستگاه است.

کد خطای 60

 این ارور در اکثر مواقع به علت اتصال نادرست EEPROM، رخ می‌دهد اما گاه نیز ممکن است به علت خرابی برد داکت اسپلیت باشد.

کد خطای 61

 در داکت اسپلیت‌ های ال جی اگر ارور 61 را مشاهد کردید باید بدانید سنسور بیش از حد بالاست و یا دمای لوله کندانسور به طور غیر معمولی بالا رفته است.

کد خطای 62

 درصورتی که برد دستگاه بالا باشد و یا دمای H.S بالا باشد ارور 62 دریافت می‌کنید. البته عامل دیگر این خطا خرابی فن در داکت اسپلیت نیز است.

کد خطای 65

 ارور 65 در داکت اسپلیت‌های ال جی عموما مربوط به خرابی برد یا سنسور H.S است اما در این موارد بهتر است سنسور را بررسی کنید که اتصال کوتاه نداشته باشد.

 

با دانستن ارور داکت اسپیلت ال جی، عمر دستگاهتان را افزایش دهید

 

همانطور که از موارد فوق پیداست تنوع ارورهای داکت اسپلیت ال جی بسیار زیاد است به همین دلیل بهتر است علاوه بر اینکه برای حل مشکل خود از متخصصان بهره گرفته و دستگاه خود را بصورت دوره‌ای سرویس و عیب ‌یابی کنید. خوب است  پیش از خرید داکت اسپیلت از اصل و مرغوب بودن کالای خریداری شده مطمئن باشید و تنها از فروشگاه ‌های معتبر و باسابقه ای مانند نوین مارکت اقدام به خرید کنید.

نوین مارکت یکی از شرکت های معتبر در حوزه لوازم خانگی به حساب می آید که به صورت انحصاری انواع اسپیلت را به ایران به صورت قانونی وارد کرده و آنها را با کمترین قیمت به مشتریان عرضه می کند. پیش از خرید داکت اسپلیت ‌های ال جی می‌توانید با مشاوران نوین مارکت تماس بگیرید تا سوالات خود را از کارشناسان نوین مارکت بپرسید. این نکته حائز اهمیت است که با خرید داکت اسپیلت ال جی از نوین مارکت می‌توانید از پنج سال گارانتی شرکتی به همراه ارسال رایگان به تمام نقاط ایران بهره مند شوید.