آشنایی با راهنمای ریموت کنترل داکت اسپلیت ال جی

آشنایی با راهنمای ریموت کنترل داکت اسپلیت ال جی

در این پست در وبلاگ نوین مارکت به‌طور مختصر به اصول کار با ریموت کنترل داکت اسپلیت ال جی می‌پردازیم.

بدیهی است که مفید بودن یک وسیله برای ما، در گروی استفاده درست از آن است. به همین ترتیب، در کولر گازی و داکت اسپلیت‌ها میزان تسلط بر کار با دستگاه کنترل از راه دور (ریموت کنترل)، پنل کنترل دیواری و غیره، در رضایت ما از وسیله سرمایشی مؤثر است. در اینجا می‌خواهیم به شیوه استفاده از داکت اسپلیت ال جی نگاهی بیندازیم. به‌خاطر آنکه معمولاً امکانات اسپلیت‌ها و داکت اسپلیت‌ها در ریموت کنترل آن‌ها جمع شده، در اینجا موضوع بحث ما استفاده از ریموت کنترل است. در فرصت‌های بعدی درباره ریموت دیواری داکت اسپلیت ال جی هم صحبت خواهیم کرد.

توجه: امکانات دستگاه تهویه مطبوع شما و طرز کار با آن، بسته به مدل دستگاه، ممکن است با توضیحات ما متفاوت باشد. برای اطلاع دقیق از این موضوع باید به دفترچه راهنمای کنترل دیواری داکت اسپلیت ال جی خود مراجعه کنید.

 

امکانات پایه ریموت کنترل داکت اسپلیت ال جی

 

ابتدا به سراغ قابلیت‌های ابتدایی و پایه داکت اسپلیت ال جی می‌رویم. به این نکته باید اشاره کنم که تقریبا دیگر برند های معتبر داکت اسپلیت مثل داکت اسپلیت مدیا و داکت اسپلیت میتسوبیشی نیز از این قابلیت ها برخوردارند.

تنظیم ساعت دستگاه: در ریموت کنترل داکت اسپلیت، باتری بیندازید. ارقام ساعت به شکل چشمک‌زن در پایین نمایشگر ظاهر می‌شود. با کلیدهای جهت‌نمای پایین ریموت کنترل، ساعت را تنظیم کنید و کلید Set/Cancel (ردیف دوم از پایین) را بزنید.

انتخاب واحد دما: همان‌طور که می‌دانید، در ایران برای سنجش دما از واحد سانتی‌گراد یا سلسیوس (C) استفاده می‌کنیم، ولی در بعضی کشورها واحد فارنهایت (F) برای این منظور به کار می‌رود. در داکت اسپلیت و اسپلیت ال جی برای جابه‌جا شدن از واحد سانتی‌گراد به فارنهایت و برعکس باید کلید Swing یا Room Temp را فشار بدهیم و برای پنج ثانیه پایین نگه‌داریم.

روشن/خاموش کردن دستگاه: کافی است کلید قرمز رنگی را که در ردیف اول از بالا قرار گرفته و علامت معروف «خاموش/روشن» روی‌اش قرار دارد، فشار بدهید.

تنظیم دما: این کار با کلیدهای جهت‌نمای ویژه دما انجام می‌شود که درست زیر دکمه خاموش/روشن قرار گرفته‌اند. با هر بار فشردن این کلیدها، دمای انتخابی روی نمایشگر ریموت کنترل به نمایش درمی‌آید.

تنظیم سرعت چرخش فن: کلید Fan Speed را فشار بدهید تا بین سرعت‌های مختلف جابه‌جا شوید (ردیف دوم از بالا، سمت راست). سرعت انتخاب ‌شده فن به شکل یک نمودار روی نمایشگر نقش می‌بندد.

دمای فعلی اتاق: برای مشاهده دمای کنونی محیط، نه دمای تعیین‌شده برای دستگاه، کلید Room Temp را بفشارید.

SWING دکمه هدایت باد کولر:  اگر این دکمه را فشار دهید، جهت وزش باد یا هوای تولید شده داکت اسپلیت را هدایت می‌کند.

انتخاب حالت کار دستگاه: کلید Mode را چندبار بزنید تا به حالت دلخواه برسید. حالت انتخابی با علامتی در بالای نمایشگر مشخص می‌شود:

-    حالت سرمایشی که عملکرد اصلی دستگاه است و هوا را خنک می‌کند، با شکل یک دانه برف مشخص شده است. حالت گرمایشی هم که هوا را با چرخه معکوس گرم می‌کند، با شکلک خورشید قابل مشاهده است. در این دو حالت دما را می‌توانید با کلیدهای موجود در ریموت کنترل داکت اسپلیت ال جی تنظیم کنید.

-    در حالت فن که با علامت فن (پنکه) مشخص شده، داکت اسپلیت تنها هوای اتاق را به گردش درمی‌آورد، بدون آنکه دمای آن را تغییر بدهد. در این وضعیت، کمپرسور غیرفعال است و مصرف برق بسیار پایین خواهد بود. در این حالت می‌توانید با فشار دادن کلید Fan Speed سرعت فن را کم یا زیاد کنید.

-    حالت رطوبت زدایی یا Dry Mode، که نشانِ قطره آب برای آن انتخاب شده، برای زمان‌هایی است که هوا حالت شرجی آزاردهنده‌ای پیدا می‌کند. این حالت با راه‌اندازی فن مکنده دستگاه، رطوبت اضافی اتاق را به بیرون هدایت می‌کند. در بعضی مدل‌ها، نام جدید Monsoon Comfort برای این قابلیت انتخاب شده و شکل آن هم یک حرف M در دل یک قطره آب است. توجه بفرمایید که در محیط هایی با هوای خشک نیز این  قابلیت قادر به کنترل رطوبت هوای محیط است.

-    حالت خودکار است که در نمایشگر با حرف A مشخص می‌شود. این حالت برای آن است که داکت اسپلیت با جابه‌جا شدن خودکار بین حالت سرمایش و گرمایش، دما را در حد موردنظر شما نگه‌دارد.

-     حالت جت: این مورد که اصطلاحا به حالت توربو (Turbo) معروف است، برای خنک کردن یا گرم کردن سریع هوا (تنها در بعضی مدل‌ها) در نظر گرفته شده است؛ مثلا برای زمانی که تازه وارد خانه شده‌اید. برای استفاده از این حالت، دکمه Jet Mode را بزنید.

 

سایر امکانات ریموت کنترل داکت اسپلیت ال جی

 

مانند موارد بالا، امکانات و قابلیت‌های دیگر داکت اسپلیت و اسپلیت هم به مدل دستگاه و سال ساخت آن بستگی دارد. درنتیجه تنها به چند مورد از سایر امکانات ریموت کنترل داکت اسپلیت ال جی اشاره می‌کنیم:

تایمر روشن/خاموش: با این قابلیت می‌توانیم زمانی را برای روشن یا خاموش شدن خودکار داکت اسپلیت تعیین کنیم. برای تعیین ساعت روشن شدن، کلید Timer را، که تصویر یک ساعت زنگ‌دار روی آن نقش بسته، چندبار بزنید؛ تاجایی‌که عبارت ON به‌همراه ارقام ساعت در پایین نمایشگر پدیدار شوند. حالا با کلیدهای جهت‌نمای پایین ریموت کنترل، ساعت موردنظر را انتخاب کنید و بعد دکمه Set/Cancel را بفشارید. برای تعیین زمان خاموش شدن هم همین مراحل را انجام بدهید؛ با این تفاوت که این‌بار باید عبارت OFF را روی صفحه ببینید. جهت لغو کردن هرکدام نیز مراحل مربوطه را تکرار کنید. اگر می‌خواهید هردوی آن‌ها را غیرفعال کنید، از سمت راست دستگاه کنترل ازراه‌دور کلید Cancel را بزنید (همانی که تصویر ساعت زنگ‌دار دارد).

حالت مخصوص خواب (Sleep Function): با این قابلیت، می‌توانید بازه‌ای زمانی را تعیین کنید تا در حین آن، یعنی بخشی از زمانی که در خواب هستید، دستگاه وارد نوعی حالت کم‌مصرف شود، آرام ‌آرام دما را بالا ببرد و سرانجام خاموش شود. به این شکل، هم هزینه کمتری به شما تحمیل می‌شود و هم خواب راحت‌تری خواهید داشت. برای استفاده از حالت خواب، چندبار کلید Timer را بزنید؛ تا زمانی که شکل یک ستاره روی نمایشگر ظاهر شود. سپس مدت موردنظرتان را بر حسب ساعت تعیین کنید و دکمه Set/Cance را فشار دهید.

حالت کم‌مصرف (Energy Saving): برای سرمایش ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌توانید در ریموت کنترل داکت اسپلیت ال جی از این قابلیت استفاده کنید. در این وضعیت، دستگاه دما را حول‌وحوش ۲۲ درجه نگه می‌دارد. برای ورود به حالت کم‌مصرف، با کلید Mode وارد حالت سرمایش شوید و سپس کلید Energy Saving را بزنید.

 

خرید داکت اسپلیت اصلی از بانه و نوین مارکت

 

برای خرید داکت اسپلیت ارزان، به چندین دلیل فروشگاه اینترنتی نوین مارکت را به شما توصیه می‌کنیم. یکی آنکه ارسال سفارش به رایگان انجام می‌شود و نیازی نیست که قیمت کولر گازی در بازار را بگیرید چراکه کمترین قیمت توسط نوین مارکت ارائه میشود. با اینکار به جای رفت‌وآمد به فروشگاه‌ها و مراکز خرید، از پول و وقت‌تان هزینه کنید. یکی دیگر از مزیت‌های خرید از نوین مارکت، امکان پرداخت مبلغ سفارش در محل، بعد از حصول اطمینان از بابت اصل بودن داکت اسپلیت است. خبر خوش دیگر آنکه فروشگاه اینترنتی ما مستقیماً داکت اسپلیت‌ها را تأمین می‌کند و به‌همین‌خاطر قیمت‌های ارائه‌شده از پایین‌ترین‌های نرخ‌های موجود در بازار است. در اینجا مبلغ پرداختی شما قرار نیست جیب بی‌انتهای واسطه‌ها را پر کند.

همچنین نوین مارکت بعد از خرید، مشتری‌هایش را به امان خدا رها نمی‌کند. ما با دو سال خدمات تعویض و سه سال خدمات پس از فروش رایگان، مجموعاً پنج سال گارانتی، همچنان در خدمت‌تان خواهیم بود.