معرفی بهترین برندهای لوازم خانگی در سال 2023

معرفی بهترین برندهای لوازم خانگی در سال 2023

می‌دانید بهترین برند‌های لوازم خانگی سال 2023 کدام‌ها هستند؟ به این پست از بلاگ نوین مارکت نگاهی بیندازید.

می‌گویند دنیا بالا و پایین زیاد دارد. در کسب و کار که همین‌طور است. خیلی از تولیدکننده‌های قدیمی و مطرح، سال‌ها است که دیگر آن ارج و قرب گذشته را ندارند و در آن‌ سو بعضی شرکت‌ها با وجود عمر و تجربه کمترشان توانسته‌اند خودشان را به‌سرعت بالا بکشند و بعضی حوزه‌ها را عملاً در چنگ بگیرند. البته این مسأله چندان در بازار لوازم خانگی صدق نمی‌کند و خیلی از برند‌های قدیمی، همچنان در دنیا پیشتاز هستند.

در ادامه پنج مورد از بهترین برند‌های لوازم خانگی در سال 2023 را برایتان فهرست کرده‌ایم.

 

۱. ال جی / LG

با ال جی (الجی) شروع می‌کنیم؛ یکی از دو ابرکمپانی نام‌ آشنای کره جنوبی که در زمینه تجهیزات الکترونیکی و لوازم خانگی سرآمد است. بزرگ‌تر‌ها احتمالاً به خاطر دارند که چندین دهه پیش، این کمپانی با نام گلدستار (GoldStar) فعالیت می‌کرد و بعداً طی اتفاقاتی به ال جی الکترونیکس تغییر نام داد.

 

محصولات ال‌جی به دوام بالا، قیمت مناسب، نوآوری و دارا بودن قابلیت‌های «هوشمند»، مشهور هستند. این کمپانی سال‌ها نیز در حوزه ساخت تلفن‌های همراه فعالیت می‌کرد که البته در سال ۲۰۲۱ رسما بخش موبایل خود را تعطیل کرد. بااین‌حال در بازار‌های دیگر که ابداً تعدادشان کم نیست، از جمله وسایل خانه و آشپزخانه، اینترنت اشیاء (IoT) و تجهیزات سرمایشی-گرمایشی، ال‌جی همچنان تولیدکننده‌ای قدرتمند، صاحب‌سبک و نوآور محسوب می‌شود. محصولاتی مانند: تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین‌های ظرفشویی ال‌جی در دنیا جزء پرطرفدارترین‌ها هستند و اگر شرایط اجازه می‌داد، حتماً در کشور ما هم همچنان به فروش بالای خود ادامه می‌دادند.

 

۲. سامسونگ / Samsung

سامسونگ یا دقیق‌تر بگوییم سامسونگ الکترونیکس، رقیب دیرینه و هم‌وطن ال‌جی، کمپانی غول آسای دیگری از کره جنوبی است. نام سامسونگ با تکنولوژی عجین شده و در بازار محصولات الکترونیکی، از گوشی موبایل گرفته تا لوازم خانگی و تجهیزات تهویه هوا، با این برند برخورد می‌کنیم.

گوشی‌های همراه سامسونگ که معرف حضور بزرگ و کوچک هستند و اولین اسمارت‌فون صفحه لمسی بسیاری از ما، از همین برند بود. همین که این تولیدکننده، بزرگ‌ترین رقیب کمپانی اپل در این بازار محسوب می‌شود، گویای جایگاه خاص آن هست.

 

سامسونگ هم مانند ال‌جی در زمینه سیستم‌های خانه هوشمند فعالیت‌های زیادی داشته و از تولیدکنندگان مطرح ماشین‌های لباسشویی، تلویزیون و یخچال و فریزر به شمار می‌رود. البته با وجود امکانات جالبی که سامسونگ برای محصولات رده‌بالای خود در نظر می‌گیرد، مانند صفحه‌نمایش لمسی و کنترل موبایل برای لوازم خانگی، گاهی مشکلاتی در بعضی از تولیدات آن دیده می‌شود که خاطر خریداران را مکدر می‌کند. مثلاً چند سال پیش، مدل‌هایی از لباسشویی‌های آن در حین کار عملاً از هم می‌پاشیدند. در سال‌های اخیر هم در دنیا شایعاتی حاکی از خرابی کمپرسور در بعضی یخچال‌های این تولیدکننده بر سر زبان‌ها افتاده‌اند.

 

۳. بوش / Bosch

در فهرست بهترین برند لوازم خانگی سال 2023 باید از بوش هم نام برد. این کمپانی خوش‌نام آلمانی، بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد و از بهترین تولیدکننده‌های لوازم رده‌بالا آشپزخانه محسوب می‌شود.

ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی بوش که در کشورمان هم طرفداران زیادی دارد، یخچال و فریزر، از شاخص‌ترین محصولات این تولیدکننده آلمانی هستند. بوش در زمینه ساخت تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، از جمله اسپلیت و داکت اسپلیت، هم سابقه‌ای طولانی دارد.

 

 

محصولات بوش معمولاً قیمت زیاد یا نسبتاً زیادی دارند، ولی از طرفی به کیفیت و دوام بسیار بالا معروف هستند که همین باعث می‌شود بسیاری از مشتریان، این مبلغ بیشتر را با رضایت خاطر پرداخت کنند. البته بوش تنها به کیفیت بها نمی‌دهد و نوآوری‌ها و قابلیت‌های هوشمند مختلفی را، شاید نه به اندازه برند‌های کره‌ای، در محصولات خود می‌گنجاند.

 

 

۴. جنرال الکتریک / General Electric

جنرال الکتریک، به‌اختصار GE، از میراث توماس ادیسون بزرگ، مخترع لامپ برق، است. همین واقعیت برای اطلاع از قدمت این کمپانی آمریکایی کافی است. جنرال الکتریک درحال‌حاضر هم لوازم خانه و آشپزخانه باکیفیتی تولید می‌کند و بازار پررونقی دارد. ماشین‌های ظرفشویی پرتابل و فر‌های آشپزخانه از بهترین محصولات GE در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شوند. ماشین لباسشویی و یخچال فریز، از دیگر تولیدات شاخص دیگر کمپانی هستند. کولر‌های گازی و اسپلیت‌های آن هم که به اندازه کافی شناخته‌شده‌اند.

بعضی تولیدات جنرال الکتریک قیمت‌های بالایی دارند، ولی ازآنجاکه برای خیلی از خانواده‌های گوشه‌وکنار دنیا نام شرکت ادیسون با اصالت، دوام و قابل اطمینان بودن عجین شده، آن‌ها ممکن است به خرید مدل‌های گران‌تر هم اقبال نشان دهند.

یک نکته: جنرال الکتریک را با جنرال یا اُجنرال که برندی ژاپنی و زیرشاخه فوجیتسو جنرال است و البته آن هم کیفیت خوبی دارد، اشتباه نگیرید.

 

۵. کیچن‌اید / KitchenAid

این برند آمریکایی به کمپانی ویرلپول (Whirlpool)، تولیدکننده انواع لوازم خانگی، تعلق دارد که البته از کمپانی اصلی شناخته‌شده‌تر است! البته همان‌طور که از نام کیچن‌اید مشخص است، این برند به لوازم آشپزخانه اختصاص دارد. اجاق گاز، فر، یخچال، مایکروویو، توستر، غذاساز و ماشین ظرفشویی از انواع کالا‌هایی هستند که تحت نام کیچن‌اید به بازار عرضه می‌شوند.

در بین تولیدات کیچن‌اید هم به مدل‌های میان‌رده و هم بالارده برخورد می‌کنیم و در نتیجه طیف گسترده‌ای از افراد، جزء مشتریان آن هستند.

 

خرید انواع کولر گازی و داکت اسپلیت از بانه و نوین مارکت

فروشگاه اینترنتی نوین مارکت قیمت روز انواع کولر گازی برند‌های معتبر، شامل اسپلیت دیواری، سقفی و ایستاده و همچنین داکت اسپلیت را عرضه می‌کند. در میان آن‌ها تولیدات بهترین برند‌های لوازم خانگی در سال 2023 هم وجود دارند و علاوه بر محصولات سامسونگ، الجی و بوش می‌توانید تجهیزات سرمایشی چند کمپانی مطرح دیگر را هم که در این مقاله به نام آن‌ها اشاره نشده، از ما خریداری کنید؛ ازجمله: اجنرال، میتسوبیشی و گری.  این برندها قبلاً امتحان خودشان را پس داده‌اند و گارانتی پنج ساله نوین مارکت هم که دیگر جای بحث باقی نمی‌گذارد.

شاید از نظرتان تولیدات این کمپانی‌ها قیمت بالایی داشته باشند و ترجیح بدهید که از خیر آن‌ها بگذرید، ولی پیشنهاد می‌کنیم که حداقل نگاهی کوتاه به کالاهای فروشگاه اینترنتی ما بیندازید؛ چراکه نوین مارکت این تجهیزات را بدون دخالت واسطه‌ها موجود می‌کند و می‌تواند آن‌ها را با قیمت‌هایی در اختیار مشتری بگذارد که بعید است بتوان آن‌ها را جایی ارزان‌تر پیدا کرد.

نقطه قوت نوین مارکت تنها در قیمت پایین محصولات نیست؛ این فروشگاه گارانتی پنج ساله‌ای را هم برای سیستم‌های سرمایشی در نظر گرفته که دو سال خدمات تعویض و سه سال خدمات پس از فروش رایگان را شامل می‌شود. ارسال رایگان به سراسر ایران یکی دیگر از مزایایی است که خریداران از آن بهره‌مند می‌شوند. ضمنا تا زمان تحویل گرفتن بسته و کسب اطمینان از اصل بودن کالا، اجباری به پرداخت مبلغ سفارش نیست.