چگونه داکت اسپلیت متناسب با محیط خود انتخاب کنیم؟

چگونه داکت اسپلیت متناسب با محیط خود انتخاب کنیم؟

انتخاب یک داکت اسپلیت مناسب برای محیط می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. داکت اسپلیت‌ها در ظرفیت‌های متفاوتی طراحی و تولید شده‌اند و همچنین موتور آن‌ها دارای مشخصات خاصی است که باعث می‌شود مناسب آب و هواهای مختلفی باشند.

 

برای اینکه بتوانید یک دستگاه تهویه هوای مناسب برای مکان مورد نظر خود انتخاب کنید باید ویژگی‌های مکان خود اعم از متراژ و تعداد اتاق را مدنظر قرار دهید و همچنین به شرایط اقلیمی که در آن زندگی می‌کنید هم توجه داشته باشید. در این مقاله به همه مواردی که باید قبل از خرید داکت اسپلیت با آن آشنایی داشته باشید اشاره خواهیم کرد. در ادامه از نوین مارکت بخوانید:

 

•    انتخاب داکت اسپلیت بر اساس متراژ

•    انتخاب داکت اسپلیت بر اساس قیمت

•    انتخاب داکت اسپلیت بر اساس نوع هوای محل سکونت

•    نکات خرید داکت اسپلیت از نوین مارکت

•    جمع بندی

 

انتخاب داکت اسپلیت بر اساس متراژ

 

داکت اسپلیت‌ها در ظرفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند که نشان دهنده متراژی است که در آن می‌توانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. قبل از خرید این دستگاه‌ها باید به متراژی که می‌توانند تحت پوشش قرار دهند توجه کنید. در ادامه برای راهنمایی بیشتر اطلاعاتی در مورد متراژ مکان‌ها و داکت اسپلیت مناسب برای آن‌ها به شما ارائه می‌کنیم.

  • برای مکان‌های دارای متراژ تا 60 متر مربع باید داکت اسپلیت 18 هزار تهیه کنید.
  • برای محیط‌هایی با مساحت تا 80 متر مربع که دارای دو اتاق خواب هستند باید از داکت اسپلیت 24 هزار استفاده شود.
  • داکت اسپلیت‌های 30 هزار نیز مخصوص مکان‌های 100 متر مربع و دو اتاق خواب طراحی شده‌اند.
  • داکت اسپلیت 36 هزار برای محیط‌های 120 متر مربعی و دو اتاق خواب طراحی شده است.
  • برای مکان‌های دارای متراژ 160 متر مربع و 3 اتاق خواب هم باید مدل‌های 48 هزار را تهیه کنید.
  • داکت اسپلیت‌های 60 هزار هم مخصوص مکان‌های دارای متراژ تا 190 متر مربع و دارای 3 اتاق خواب طراحی شده‌اند.
  • برای متراژهایی بین 190 تا 250 متر مربع هم باید داکت اسپلیت 80 هزار را تهیه کرد.
  • اگر هم که قصد دارید برای یک مکان بزرگ دارای متراژ بیش از 250 متر مربع یک سیستم تهویه هوای داکت اسپلیت تهیه کنید باید به سراغ مدل 120 هزار بروید که قدرتمندترین دستگاه موجود در بازار است.

 

انتخاب داکت اسپلیت بر اساس قیمت

 

خرید داکت اسپلیت معمولاً یک مکان به نوعی یک سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود. چراکه ساختمان‌هایی که دارای سیستم تهویه هوای داکت اسپلیت هستند از قیمت و ارزش بیشتری هم برخوردار خواهند شد. اما در هنگام خرید معمولاً قیمت دستگاه‌ها یک عامل تهیه کننده برای مشتریان است.

دستگاه‌های مختلف با ظرفیت‌های مختلف و امکانات متفاوت در بازار وجود دارند و شما باید با توجه به نیازهایتان از بین آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

امروزه داکت اسپلیت‌ها از قابلیت‌های مدرنی مانند تصفیه هوا، ایجاد جریان هوای 3 بعدی، تنظیم رطوبت هوا و حذف آلودگی‌ها و ویروس‌ها برخوردار هستند که البته در قیمت آن‌ها نیز تأثیرگذار است.

پس با توجه به نیازهایی که دارید، ویژگی مکان مورد نظرتان و همچنین بودجه‌ای که می‌خواهید صرف تهیه یک سیستم تهویه هوا کنید می‌توانید از داکت اسپلیت‌هایی استفاده کنید که قابلیت‌های مدنظر شما را  دارا هستند و اگر می‌خواهید که دستگاه ارزان‌تری تهیه کنید باید بدانید که برخی از قابلیت‌های اشاره شده را از دست خواهید داد.

برندهای مختلف مانند ال جی، گری ، جنرال گلد، هایسنس و ایوولی  با در نظر گرفتن تمامی جوانب، دستگاه‌های متنوعی را برای همه سلیقه‌ها و بودجه‌ها طراحی و تولید کرده‌اند و با مراجعه به فروشگاه نوین مارکت می‌توانید قیمت و ویژگی‌های هر کدام را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

انتخاب داکت اسپلیت بر اساس نوع هوای محل سکونت

 

داکت اسپلیت‌ها با موتورهای متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند که کمپرسورهای متفاوتی نیز دارند. این موتورها شرایط کارکرد متفاوتی دارند و انواع مختلف آن‌ها برای شرایط مختلف آب و هوایی بهینه‌سازی شده‌اند.

در اینجا اطلاعاتی را در مورد موتورهای استفاده شده در داکت اسپلیت و ویژگی‌های مختلف آن‌ها به شما ارائه می‌دهیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

 

کمپرسور موتورها در انواع T1، T2 و T3 در داکت اسپلیت‌ها تعبیه می‌شوند که مخصوص آب و هواهای مختلف طراحی شده‌اند.

  • رده T1 ویژه مناطقی است که دارای آب و هوای معتدلی هستند و دمای هوا در آن‌ها معمولاً از 43 درجه سانتی‌گراد بیشتر نمی‌شود. شهرهایی مانند تهران، مشهد، شیراز و تقریباً اکثر مناطق ایران دارای چنین آب و هوایی هستند.
  • رده T2 برای اقلیم‌های سردسیر مانند غرب و شمال غربی ایران و شهرهایی مانند تبریز و اردبیل طراحی شده است که در تابستان زیاد به سیستم سرمایش آن‌چنانی نیاز ندارند.
  • رده T3 به صورت خاص برای مناطق دارای آب و هوای خشک و یا شرجی تولید می‌شوند که دمای هوا به بالای 45 درجه سانتی ‌گراد نیز خواهد رسید. در شهرهای جنوب و شمال ایران که هوای شرجی دارند این نوع دستگاه‌ها کارایی مناسبی خواهند داشت.

 

این دسته‌بندی نشان دهنده این است که چه مدل داکت اسپلیتی را باید برای چه آب و هوایی تهیه کنید تا دستگاه شما بیشترین سازگاری را با محیط و بهترین عملکرد را داشته باشد. به رده‌های T1 و T2 داکت اسپلیت‌های موتور سبک می‌گویند و رده T3 نیز اصطلاحاً موتور سنگین به شمار می‌روند.

 

در هنگام خرید با توجه به این مورد ویژگی‌های کمپرسور و موتور داکت اسپلیت مورد نظر خود را نیز مورد بررسی قرار دهید. لازم به ذکر است که انتخاب اشتباه دستگاه علاوه بر اینکه نتیجه مورد نظر در تنظیم دمای محیط را به شما نمی‌دهد، عمر دستگاه را نیز تا اندازه زیادی کاهش خواهد داد.

 

نکات خرید داکت اسپلیت از نوین مارکت

 

در هنگام خرید داکت اسپلیت باید بتوانید ویژگی‌های مختلف دستگاه‌های متفاوت را به آسانی مقایسه کنید. برای این کار می‌توانید به سایت نوین مارکت مراجعه و با یک کلیک محصولات مختلف داکت اسپلیت را مشاهده کنید و با مقایسه برندها و ویژگی‌های مختلف آن‌ها بهترین محصول را انتخاب کنید. در سایت نوین مارکت همچنین می‌توانید از مشاوره خرید رایگان کارشناسان ما استفاده کنید و با توجه به نیازهایتان و ویژگی‌های مکانی که قصد دارید برای آن سیستم تهویه هوا تهیه کنید داکت اسپلیت مناسب خود را تهیه کنید.

 

علاوه بر این باید به این نکته توجه کنید که تمامی محصولات در نوین مارکت با ضمانت اصالت و کیفیت کالا و با گارانتی معتبر شرکتی ۵ساله ارائه می‌شوند. خریداران نوین مارکت می‌توانند تا 2 سال از ضمانت تعویض و تا 3 سال از خدمات پس از فروش رایگان بهره‌مند شوند. همچنین تمامی کالاها در نوین مارکت با ارسال رایگان به دست مشتریان می‌رسد و خریداران می‌توانند هزینه آن را درب منزل و پس از مطمئن شدن از اصالت و کیفیت کالا پرداخت کنند.