بهترین داکت اسپلیت برای 100 متر کدام است ؟

بهترین داکت اسپلیت برای 100 متر کدام است ؟

بهترین داکت اسپلیت برای 100 متر کدام است ؟ چگونه ظرفیت داکت اسپلیت را محاسبه کنیم ؟ این‌ها سوالاتی هستند که در این پست از نوین مارکت به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.


امروزه، با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه‌های مختلف، اکثر افراد از سیستم‌های تهویه مطبوع و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی برای ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی استفاده می‌کنند. یکی از این سیستم‌ها، داکت اسپلیت است. داکت اسپلیت‌ها از جمله سیستم‌های تهویه مطبوع، سرمایشی و گرمایشی هستند که طی چند سال اخیر به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که داشته‌اند، محبوبیت بسیاری کسب کرده و برای استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف مورد استفاده قرار می‎گیرند.


حجم هوادهی و محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت‌ها یکی از موارد قابل توجه است که کسب اطلاعات در رابطه به آن به شما کمک می‌کند تا انتخابی صحیح و واقع بینانه در هنگام خرید این محصول پرطرفدار داشته باشید. از سوی دیگر، محاسبه ظرفیت استاندارد این سیستم منجر به افزایش طول عمر دستگاه، افزایش کارایی و مصرف بهینه انرژی می‌شود. به همین خاطر قصد داریم تا در این مقاله یک راهنما جامع در خصوص ظرفیت داکت اسپلیت‌ها ارائه کنیم تا با آگاهی و اطلاعات کامل اقدام به تهیه این محصول نمایید.


داکت اسپلیت چیست داکت اسپلیت یک سیستم تهویه مطبوع است که وظیفه سرمایش و گرمایش محیط های مختلف را بر عهده دارد و از دو بخش اصلی و لوله‌های مسی تشکیل شده است. بخش بیرونی یا یونیت خارجی داکت اسپلیت‌ها در اکثر مواقع در پشت‌بام‌ها نصب می‌شود و وظیفه اصلی آن خارج کردن هوای کثیف است. یونیت داخلی یا همان پنل داکت اسپلیت که به آن هواساز داکت اسپلیت نیز می‌گویند، در قسمت ورودی‌ها، راهرو‌ها و یا سقف‌های کاذب نصب می‌شود و وظیفه اصلی آن، پخش کردن هوای تمیز و مطبوع در محیط داخلی است.

 

ابعاد یونیت‌های داخلی و خارجی این دسته از سیستم‌های تهویه مطبوع متناسب با نوع کاربری، ظرفیت، مدل و نوع دستگاه متفاوت خواهد بود؛ لذا در هنگام خرید داکت اسپلیت مناسب، باید متراژ مکان مورد نظر و نوع کاربری را در نظر گرفت. برای مثال، ظرفیت داکت اسپلیت برای 100 متر مربع از یک واحد تجاری در مقایسه با ابعاد داکت اسپلیت برای یک واحد مسکونی با متراژ 65 متر مربع متفاوت خواهد بود. از این جهت، محاسبه ظرفیت برودتی سیستم‌های تهویه مطبوع از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین خاطر، در ادامه مطالب قصد داریم تا به معرفی روش‌های محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت‌های کانالی بپردازیم. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید.

 

واحد ظرفیت برودتی

یکی از مهم‌ترین فاکتورها که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید، ظرفیت برودتی دستگاه است که براساس Btu/hr بیان می‌شود. برخی اوقات نیز می‌توان از واحد تن تبرید برای بیان ظرفیت استفاده کرد. هر واحد تن تبرید با 12000 Btu/hr  برابر است. برای مثال، یک دستگاه داکت اسپلیت 4 تن برابر با یک دستگاه 48000 Btu/hr است. لازم به ذکر است که از واحدهای دیگر مانند کیلو وات (kW) و اسب بخار (hp) نیز برای بیان ظرفیت برودتی استفاده می‌شود اما استفاده از واحد تن تبرید یا  Btu/hr رایج‌تر است.


بهترین داکت اسپلیت برای 100 متر

برای انتخاب بهترین داکت اسپلیت لازم است که با انواع روش‌های محاسبه ظرفیت آشنا شوید. به طور کلی، سه روش برای محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت وجود دارد که به شرح زیر است :

1.    روش دقیق

در این روش فاکتورهای زیادی مانند زاویه تابش آفتاب، سیستم روشنایی و کامپیوتری، اتلاف حرارتی از پنجره و درها و ... بررسی می‌شود. روش دقیق بیشتر برای پروژه‌هایی که ابعاد بزرگ دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدف آن کاهش هزینه‌های نگهداری و مصرف برق می‌باشد.


2.    روش سرانگشتی براساس متراژ مفید

مراحل محاسبه ظرفیت به روش سرانگشتی براساس متراژ مفید به شرح زیر است :

•    اندازه‌گیری فضای مفید

•    تعیین نوع کاربری فضا

•    محاسبه ضریب شهر

بعد از انجام مراحل فوق، می‌توانید ار فرمول‌های زیر برای محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت در فضاهای مختلف استفاده نمایید :

•    بار برودتی برای واحدهای مسکونی  = مساحت مفید محیط (برحسب متر مربع)*ضریب شهر

•    بار برودتی برای واحدهای اداری = (مساحت مفید محیط * ضریب شهر) + ( تعداد رایانه * ۶۰۰)+( تعداد کارکنان *۴۰۰)

•    بار برودتی برای واحدهای تجاری = مساحت مفید محیط ( برحسب متر مربع )* ضریب شهر *۲
 

3.    روش سرانگشتی براساس متراژ غیرمفید (فقط مسکونی)

در این روش نیازی به محاسبه و یا استفاده از فرمول نیست و می‌توان از اعداد زیر برای انتخاب ظرفیت داکت اسپلیت استفاده کرد :

از 50 متر تا 80 متر مربع = داکت اسپلیت 24000 Btu/hr

از 80 متر تا 100 متر مربع = داکت اسپلیت 30000 Btu/hr

از 100 متر تا 120 متر مربع = داکت اسپلیت 36000 Btu/hr

از 150 متر تا 170 متر مربع = داکت اسپلیت 48000 Btu/hr

بالای 170 متر مربع = داکت اسپلیت 60000 Btu/hr


به علاوه موارد زیر را نیز در انتخاب خود حتما لحاظ کنید:

1.    واقعی بودن ظرفیت نوشته شده بر روی سیستم سرمایشی و گرمایشی

2.    انتخاب داکت اسپلیت با ظرفیت بالاتر برای طبقات اول و آخر

3.    انتخاب داکت اسپلیت با ظرفیت بالا برای واحدهایی با سقف مرتفع‌تر از 3.5 متر

4.    عایق بندی دیوار‌ها و پنجره‌ها با هدف خرید داکت اسپلیت با ظرفیت کمتر و صرفه جویی در هزینه‌ها

5.    در نظر گرفتن میزان تابش نور خورشید در زمان انتخاب ظرفیت

6.    در نظر گرفتن میزان رفت و آمد به ویژه برای واحدهای تجاری و اداری

 

خرید داکت اسپلیت از بانه

 

فروشگاه اینترنتی نوین مارکت بانه یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان لوازم خانگی در ایران است که بیش 6 سال از فعالیت آن می‌گذرد. این فروشگاه‌ اینترنتی با عرضه گسترده‌ای از محصولات باکیفیت برای تمام اقشار، یک تجربه به یاد ماندنی از خرید برای مشتریان خود رقم می‌زند.

برای خرید انواع کولر گازی‌های باکیفیت و داکت اسپلیت‌های اصل می‌توانید همین حالا به فروشگاه تخصصی نوین مارکت بروید و تنها با یک کلیک، محصول مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید. فروشگاه اینترنتی نوین مارکت بانه با بیش از 5 سال تجربه در زمینه عرضه انواع داکت اسپلیت‌های باکیفیت، در راستای تسهیل روند خرید انواع کالاهای اصل با قیمت مناسب آماده خدمت رسانی به شما، هم‌وطنان عزیز، است. از جمله خدمات مجموعه نوین مارکت می‌توان به ارسال رایگان، پرداخت درب منزل، ارائه گارانتی 5 ساله که شامل 2 سال تعویض کالا در صورت خرابی و 3 سال خدمات پس از فروش است، اشاره کرد.
 

انتخاب ظرفیت مناسب سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در بازدهی و عملکرد دستگاه اهمیت بالایی دارند. به همین خاطر، از شما دعوت می‌نماییم تا برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین داکت اسپلیت برای 100 متر مربع با مشاورین و متخصصین فروشگاه نوین مارکت در تماس باشید و از مشاوره‌ی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.