نحوه کار با wifi داکت اسپلیت

نحوه کار با wifi داکت اسپلیت

در این پست آموزشی از بلاگ نوین مارکت توضیح می‌دهیم که چطور باید از اتصال وای فای و اپ موبایل برای کنترل داکت اسپلیت استفاده کنیم.

تجهیزات سرمایشی همان‌طور که از لحاظ تکنولوژی و عملکرد پیشرفت کرده‌اند، از نظر ابزار‌های کنترل از راه دور هم میزبان تغییرات زیادی بوده‌اند؛ از کولر‌های آبی قدیمی که روشن و خاموش کردن پمپ و موتورشان با کلید‌های فیزیکی انجام می‌شد، تا کولر‌های اسپلیت امروزی که ریموت کنترل‌های همه‌فن‌حریف دارند و بعد از آن هم اپلیکیشن‌های ریموت کنترل موبایل که به‌لطف اینترنت، عملاً از هر جایی امکان کنترل کردن اسپلیت و داکت اسپلیت را به ما می‌دهند. البته امکان استفاده از این اپ‌ها که معمولاً با وای-فای (Wi-Fi) به دستگاه متصل می‌شوند، برای همه محصولات فراهم نیست.

در ادامه می‌خواهیم با طرز استفاده از WiFi داکت اسپلیت آشنا شویم. فقط توجه داشته باشید که به دلیل تغییرات سریع و دائمی تکنولوژی و نرم‌افزار‌ها، ممکن است نحوه کار نسبت به توضیحات ما متفاوت باشد.

 

چگونگی وصل شدن به Wifi در داکت اسپلیت ال جی

 

ابتدا مطمئن شوید که اسپیلیت یا داکت اسپلیت شما از اتصال وای‌فای پشتیبانی می‌کند. در بعضی مدل‌ها، این امکان با خریداری جداگانه ماژول وای‌فای و متصل کردن آن به دستگاه، فراهم می‌شود.

اپلیکیشن کنترل از راه دور ال جی ThinQ نام دارد که آن را می‌توانید با مراجعه به گوگل پلی یا اپ استور دریافت و نصب کنید. خاموش و روشن کردن اسپلیت و داکت اسپلیت، تنظیم دما و انتخاب حالت کار آن‌ها، از هرجایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، از امکاناتی است که در این اپ وجود دارد.

بعد از نصب LG ThinQ روی موبایل خود، آن را اجرا کنید. سپس طبق روند معمول اپ‌های موبایل، با نوشتن آدرس ایمیل خود و انتخاب گذرواژه‌ای مناسب، یک حساب کاربری برای خودتان بسازید. دستگاه تهویه مطبوع را روشن کنید و در موبایل روی گزینه Add a Device بزنید. حالا کلید Select Device را لمس کنید و بعد کلید Next را فشار بدهید. از فهرست پیش رویتان، Air Conditioner را انتخاب کنید و از لیست بعدی، نوع دستگاه‌تان را برگزینید؛ یعنی Wall Mounted A/C برای اسپلیت دیواری و Ducted A/C برای داکت اسپلیت. اگر داکت اسپلیت را انتخاب کرده باشید، قاعدتاً سیستم از شما می‌خواهد تا نوع ریموت سیمی دیواری آن را از بین چند تصویر نمونه پیدا و انتخاب کنید. در ادامه، در لیست به نمایش درآمده، وای‌فای خانه خود را انتخاب کنید و رمز آن را هم بزنید. البته بسته به مدل دستگاه، شاید کمی دیرتر به این مرحله برسید.

اکنون باید طبق ترکیبی که اپ به شما می‌گوید، کلید یا کلید‌هایی از دستگاه تهویه را برای چند ثانیه نگه‌دارید. مثلاً در بعضی اسپلیت‌ها باید کلید Fan Speed را برای سه ثانیه نگه داشت و در مدل‌هایی از داکت اسپلیت هم مثل داکت اسپلیت ال جی 30000 باید کلید Fan Speed و Open Mode را همزمان برای سه ثانیه نگه‌دارید. در صورت انجام درست این مرحله، در اسپلیت‌ها ال‌ای‌دی مربوط به وای‌فای شروع به چشمک زدن می‌کند و در داکت اسپلیت‌ها هم عبارت AP روی نمایشگر کنترل دیواری نقش می‌بندد. در اینجا اگر هنوز به مرحله انتخاب وای‌فای خانه نرسیده‌اید، ممکن است دستگاه برای اتصال به وای‌فای اسپلیت یا داکت اسپلیت، مراحلی را پیش پایتان بگذارد؛ به‌طوری‌که لازم باشد وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید و از وای‌فای‌های موجود، گزینه‌ای را که نام LG در آن دیده می‌شود انتخاب کنید. دراین‌صورت، اپ پیشاپیش رمز عبور این وای‌فای را به شما اطلاع می‌دهد. بعد از وصل شدن در صفحه اتصالات گوشی، به اپ ThinQ برگردید و این‌بار وای‌فای خانه را از لیست انتخاب کنید. رمز وای‌فای را هم بزنید.

توجه داشته باشید که مراحل بالا همه به مدل دستگاه بستگی دارند و شاید لازم باشد به دفترچه راهنمای داکت اسپلیت یا اسپلیت خود مراجعه کنید. در پایان فرآیند ثبت، دستگاه به فهرست دستگاه‌های اپ ThinQ اضافه می‌شود و می‌توانید آن را در صفحه اصلی نرم‌افزار مشاهده کنید و از همان‌جا به امکانات آن دسترسی داشته باشید.

 

چگونگی وصل شدن به Wifi در داکت اسپلیت گری

 

برند گری یکی از برندهای خوب  دستگاه‌های تهویه هوا است که در ایران بسیار محبوب است. اتصال به  WiFi خانه از اپلیکیشنGREE+  به شما این امکان را می‌دهد تا از هر کجایی که باشید با گوشی به داکت اسپلیت وصل شوید. توجه داشته باشید که گوشی اپل شما باید iOS 7.0  یا بالاتر  را داشته باشد و گوشی اندروید هم سیستم  اندروید 4.0 و  یا بالاتر برخوردار باشد. برای وصل شدن به Wifi در داکت اسپلیت گری باید 6 کار را به ترتیب انجام دهید.

اپلیکیشن GREE+  را دانلود کنید، این برنامه در اپل استور و پلی استور به صورت رایگان موجود است. ابتدا کد QR  در قسمت راست را اسکن کنید. در قدم بعدی باید دستگاه خود را در سیستم جهانی گری ثبت کنید. حالا اپلیکیشن را دانلود کنید

در قدم بعدی دستگاه ریموت یا همان کنترل داکت اسپلیت را بردارید و  دکمه روی کنترل که روی آن نوشته شده  WIFI  را به مدت 10 فشرده و نگه دارید تا علامت وای فای روی آن ظاهر شود. برای خاموش کردن داکت اسپلیت همین کار را دوباره بکنید.

اگر روی کنترل شما علامت وای فای وجود ندارد دو دکمه  "Mode" و " Turbo "را  به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا زمانی که دستگاه برای بار دوم بوق بزند و نماد WIFI را فشار دهید برای خاموش کردن آن هم دوباره همین کار را انجام دهید .

حالا  اپلیکیشن  GREE+  را روی گوشی خود باز کنید. و  وارد Gree Universal WIFI شده و دستگاه خود را ثبت کنید. اطلاعاتی که باید وارد کنید شامل نام کاربری، آدرس ایمیل، رمز عبور  و منطقه سکونت شماست. بعد از وارد کردن این اطلاعات روی دکمه ثبت‌نام بزنید.

 در قدم بعدی شبکه WIFI  را به برنامه GREE+  اضافه کنید. همانطوری که یک وای فای جدید را به گوشی انتخاب می‌کنید از قسمت بالای قسمت اتصالات رو + بزنید و نام و رمز عبور را وارد کنید و اگر می‌خواهید بر روی تیک مرا به خاطر بسپار بزنید تا شما را به یاد داشته باشد.

حالا دستگاه خود را در اپ GREE+  اضافه کنید. این برنامه به طور اتوماتیک تمام دستگاه‌های گری را جستجو می‌کند و اگر چیزی پیدا کرد به صورت خودکار آن را ثبت می‌کند.

GREE+ شبکه WIFI شما را برای واحدهای Gree جستجو می کند.

هنگامی که یک واحد درجه پیدا شد، به طور خودکار در آن ثبت می شود حالا سیستم دستگاه شما را نشان می‌دهد مثلاً AC5bcf ، بعد از این کار دیگر به راحتی با ضربه زدن روی " ON " یا " OFF " می‌توانید دسنگاه خود را روشن یا خاموش کنید.

 

چگونگی کانکت شدن به Wifi در کولر‌های گازی فریجیدر

 

به سراغ برند دیگری می‌رویم: برند فریجیدر (Frigidaire) که کولر‌های گازی پنجره‌ای‌اش معروف هستند. نرم‌افزار دستگاه‌های سرمایشی فریجیدر برای اندروید و iOS (آیفون) موجود است.

ابتدا اپ Frigidaire را روی موبایل خود نصب کنید. برنامه را اجرا کنید و با وارد کردن ایمیل و مشخصات دیگر خود، حساب کاربری بسازید و برای آن گذرواژه‌ای انتخاب کنید. بعد به ایمیل‌تان مراجعه کنید و ازطریق لینک موجود، حساب خود را فعال کنید. سپس با همان ایمیل و گذرواژه وارد حساب‌کاربری شوید. کلید Add appliance را لمس کنید و با تیک زدن گزینه پایین صفحه و سپس فشار دادن کلید بزرگ زیر آن، موافقت خود را با مندرجات اعلام کنید. حالا به سراغ کولر گازی بروید و دکمه Connect آن را که با علامتی شبیه به نماد معروف WiFi مشخص شده، پیدا کنید. دکمه را فشار بدهید و برای ۵ ثانیه پایین نگه‌دارید. ال‌ای‌دی وای‌فای دستگاه تهویه شروع به چشمک زدن خواهد کرد و صدای یک بوق بیپ‌مانند را هم خواهید شنید. دوباره به موبایل‌تان برگردید و کلید Next را بزنید.

در ادامه، وارد بخش Settings گوشی شوید و سراغ اتصالات وای‌فای موجود بروید. وای‌فایی را که عبارت Air conditioner در آن وجود دارد انتخاب کنید تا به کولر گازی متصل شوید. به اپ Frigidaire برگردید و کلید Next را بفشارید. سپس وای‌فای مودم خانه را انتخاب کنید. شاید لازم باشد برای پیدا کردن آن، ابتدا لیست اتصال‌ها را Refresh کنید. اگر باز هم وای‌فای خانه را در لیست مشاهده نکردید، گزینه Other را انتخاب کنید و دکمه پایین صفحه را بزنید. حالا نام مستعار و گذرواژه وای‌فای را تایپ کنید و کلید Join را بفشارید. کمی صبر کنید تا عملیات اتصال کولر گازی به وای‌فای خانه انجام شود.

اکنون باید با وارد کردن اطلاعات شخصی و محل سکونت، دستگاه را ثبت یا Register کنید. مجدداً کلید Next را بزنید و اندکی صبر کنید. اگر همه‌چیز درست پیش برود، صدای بیپ‌مانندی از کولر گازی خواهید شنید و ال‌ای‌دی مربوطه هم از حالت چشمک‌زن به حالت تمام روشن در خواهد آمد. حالا می‌توانید وضعیت کولر گازی را در موبایل خود مشاهده کنید و از داخل و بیرون خانه، آن را کنترل کنید.

 

خرید داکت اسپلیت از بانه و نوین مارکت

 

مسلماً خرید داکت اسپیلت کار ساده و پیش‌پاافتاده‌ای نیست و باید آن را از جنبه‌های مختلف سبک‌وسنگین کرد. دراین‌بین تلاش ما در نوین مارکت بر آن بوده تا کفه ترازو را به نفع خرید اینترنتی سنگین کنیم.

داکت اسپلیت‌هایی که از فروشگاه ما خریداری می‌کنید، با گارانتی پنج ساله در اختیار شما قرار می‌گیرند. به عبارت بهتر، دو سال خدمات تعویض و سه سال خدمات رایگان پس از فروش برای این محصولات در نظر گرفته شده است. تضمین اصالت کالا مورد دیگری است که نوین مارکت روی آن تأکید ویژه‌ای دارد و به همین منظور، خریدار می‌تواند عملیات پرداخت را پس از تحویل گرفتن دستگاه در مقابل درب منزل، انجام بدهد. ما به شهر‌های مختلف ارسال داریم و هزینه‌ای هم بابت باربری از مشتری دریافت نخواهیم کرد. مزیت دیگر آن است که قیمت‌های ما شدیداً رقابتی و از پایین‌ترین مقادیر موجود در بازار هستند؛ چراکه واسطه‌ای در کار نیست تا هزینه‌ای اضافی را روی دوش خریدار بگذارد.