آشنایی با چگونگی تعمیرات داکت اسپلیت ال جی

آشنایی با چگونگی تعمیرات داکت اسپلیت ال جی

اگر فکر می‌کنید احتمالاً باید داکت اسپلیت ال جی خود را تعمیر کنید یا می‌خواهید بدانید که داکت اسپلیت ال جی به تعمیر نیاز پیدا می‌کند؟ با نوین مارکت همراه باشید.

تجهیزات سرمایشی-گرمایشی برای آنکه عمری طولانی و عملکردی راضی‌کننده داشته باشند، باید مرتباً سرویس و درصورت نیاز تعمیر شوند. داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی هم همین‌طور است؛ چه محصول تولیدکننده‌ای گمنام باشد و چه ساخت کمپانی مطرحی مانند الجی. در ادامه درباره اهمیت تعمیر داکت اسپلیت ال جی و کلیات آن صحبت می‌کنیم.

 

چرا تعمیرات داکت اسپلیت مهم است؟

 

داکت اسپلیت‌ها تجهیزات پیشرفته و پیچیده‌ای هستند که با سرویس کردن و تعمیر آن‌ها می‌توانیم از عملکرد خوب و بازده بالای‌شان مطمئن شویم.

اهمیت سرویس و تعمیر داکت اسپلیت از این جهت است که:

  • طول عمر دستگاه را افزایش می‌دهد و به حفظ کیفیت آن در این مدت نیز کمک می‌کند.
  • مانع افت راندمان داکت اسپلیت می‌شود؛ به‌طوری‌که دستگاه می‌تواند دما و رطوبت هوا را به‌خوبی در سطح مطلوب نگه‌دارد.
  • کمک می‌کند که در سرمایش یا گرمایش، فشار آنچنانی به سیستم وارد نشود و دستگاه انرژی کمتری مصرف کند که کاهش هزینه‌ها را به‌همراه خواهد داشت.
  • گرد و غبار کمتری در دستگاه باقی می‌ماند، میزان آلودگی به حداقل می‌رسد و نگرانی کمتری از تأثیر ذرات معلق در هوا برروی سلامتی خودمان خواهیم داشت.
  • به ما اجازه می‌دهد تا عیب‌های جزئی و کوچک را به‌موقع و پیش از آنکه به مشکلات بزرگ تبدیل شوند و خرج‌های سنگین روی دوش ما بگذارند، تشخیص دهیم و برطرف کنیم.

 

چگونه بفهمم که زمان تعمیر داکت اسپلیت ال جی من آمده است؟

 

خیلی از مشکلات داکت اسپلیت‌ها، با اسپلیت‌ها و سیستم‌های تهویه هوای دیگر مشترک هستند و درباره آن‌ها زیاد صحبت شده است. ولی داکت اسپلیت‌ها به‌خاطر پیچیدگی، ابعاد بزرگ‌تر، قدرت بالاتر و غیره ممکن است دچار عیب‌هایی شوند که منحصر به خودشان است.

یک نشانه واضح و معمول، برای آنکه احتمال بدهیم که زمان تعمیر داکت اسپلیت ال جی فرا رسیده، کاهش قدرت سرمایش یا گرمایش دستگاه است. اگر به نظرتان داکت اسپلیت قادر نیست هوا را به اندازه گذشته خنک یا گرم کند، ممکن است نیاز به سرویس یا تعمیر داشته باشد. برای پیدا کردن منشأء این مسأله، به‌طور کلی توصیه می‌شود که این سه مورد را بررسی کنیم: برق ورودی، تنظیمات دستگاه و شرایط محیط.

 

بعضی از مشکلات رایجی که برای داکت اسپلیت‌ها پیش می‌آیند عبارتند از:

  1.  آسیب‌دیدگی کانال‌های هوا: کانال‌هایی که وظیفه انتقال هوای خروجی داکت اسپلیت را دارند، ممکن است به‌مرور زمان دچار پارگی یا خوردگی شوند یا آنکه اتصالات آن‌ها ضعیف شود. همه این‌ها نشتی هوا را به دنبال خواهند داشت که بازده سیستم را پایین می‌آورد و قبض برق سنگین‌تری را هم روی دست ما می‌گذارد.
  2.  اشغال شدن کانال هوا: کانال هوای داکت اسپلیت، به‌ویژه در فصل سرما، ممکن است جولانگاه جوندگانی مانند موش شود که در جستجوی سرپناه از آن سر درمی‌آورند. حضور این مهمان‌های ناخوانده می‌تواند در درازمدت آسیب‌های فراوانی برای سیستم تهویه مطبوع به‌همراه داشته باشد و مثلاً آن را به نشتی باد و افت راندمان دچار کند. وجود فضولات این حیوانات در کانال‌کشی و آلوده کردن هوای خروجی آن هم از لحاظ بهداشتی مشکل‌ساز خواهد بود
  3. کثیف شدن کانال مکش: کثیف شدن کانال برگشت (کانال مکش) در طول زمان و پوشیده شدن آن با گرد و غبار و پرز می‌تواند علاوه بر افت عملکرد دستگاه، عاملی برای بروز حساسیت، آسم و بیماری‌های دیگر باشد.
  4. طراحی یا پیاده‌سازی ضعیف کانال‌ها: کانال‌های هوای خروجی داکت و کانال برگشت باید درست طراحی و پیاده‌سازی شده باشند و نوعی تعادل میان آن‌ها برقرار باشد؛ وگرنه سرمایش/گرمایش محیط دچار مشکل خواهد شد. در چنین شرایطی، شاید نیاز به نصب دریچه‌ها یا تجهیزات اضافی باشد.
  5. عایق‌بندی نامناسب: در اسپلیت کانالی، فاصله کمپرسور تا دریچه هوا زیاد است که عاملی برای هدررفت سرما/گرما محسوب می‌شود. پس باید به عایق‌کاری مسیر توجه ویژه‌ای داشت.
  6. اشکال در دریچه‌های منطقه‌بندی: دریچه‌های خودکار و شیر‌های کنترلی که برای زون‌بندی استفاده می‌شوند، ممکن است دچار عیب شوند و در سرمایش/گرمایش اختلال ایجاد کنند.
  7. کثیف شدن کویل‌های دستگاه: کویل‌های یونیت خارجی به‌تدریج کثیف و آلوده به گرد و غبار می‌شوند. باید مرتباً آن‌ها را تمیز کرد تا جریان هوا و روند جذب گرما دچار اختلال نشود.
  8. مشکل در تخلیه آب ناشی از میعان: سیستم تخلیه آب، در یونیت داخلی داکت اسپلیت قرار دارد. اگر این آب درست تخلیه نشود، مسدود شدن فیلتر‌ها، انتشار بوی کپک و نشت آب به داخل خانه، از عوارض احتمالی آن خواهند بود. این نشتی آب می‌تواند به دیوار، فرش و مبلمان منزل به‌طور جدی آسیب بزند.
  9.  فیلتر‌های کثیف: در طول زمان، گرد و خاک و ذرات معلق می‌توانند فیلتر‌ها را کثیف کنند و آن‌ها را عملاً از کار بیندازند. مسدود شدن فیلتر‌ها باعث می‌شود که مواد حساسیت‌زای بیشتری وارد هوا شوند. تجمع گرد و غبار می‌تواند خوردگی یا زنگ‌زدگی کویل و پره‌های فن را هم به دنبال داشته باشد. البته تمیز کردن و تعویض کردن فیلتر‌ها در داکت اسپلیت نسبت به اسپلیت سخت‌تر است (به دلیل دسترسی دشوارتر) و به فرد متخصص و مجرب نیاز دارد.
  10.  اختلال جریان هوا در یونیت خارجی: دور یونیت خارجی را خلوت و تمیز کنید تا مانعی سر راه جریان هوا نباشد. اگر لازم است، با قرار دادن سایه‌بان از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید.
  11.  مشکلات برقی: اگر داکت اسپلیت مرتباً خاموش می‌شود، ممکن است پای مشکل برقی در میان باشد. اگر خاموشی دستگاه به‌خاطر پریدن فیوز نیست، احتمال دارد علت آن داغ شدن بیش‌ازحد سیستم یا سیم‌کشی باشد که بسیار خطرناک است. شل بودن سیم تغذیه و استفاده از چندراهی برق هم می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی بشود. باید داکت اسپلیت را مستقیماً به پریز بزنیم یا درصورت اجبار، از چندراهی‌های باکیفیت و مناسب این کار استفاده کنیم.
  12. تنظیمات دستگاه: تنظیمات داکت اسپلیت هم ممکن است دلیل خنک‌کنندگی کم باشد؛ مثلاً شاید دستگاه روی حالت رطوبت‌زدایی، خودکار یا کم‌مصرف تنظیم شده باشد و درواقع به خودی خود مشکلی نداشته باشد. پس این مورد را چک کنید. برای این کار می‌توانید وارد حالت سرمایش (Cooling) شوید و دما را روی ۱۸ درجه تنظیم کنید و سیستم را برای حدود نیم ساعت روشن بگذارید تا کم و کیف خنک‌کنندگی را بررسی کنید.

 

برای حل این مشکلات باید با تعمیرکار مجربی که در زمینه داکت اسپلیت مهارت کافی دارد، تماس بگیرید. خبر خوش آنکه ما در نوین مارکت تعمیرات داکت اسپلیت ال جی را با کمترین هزینه و به‌طور فوری انجام می‌دهیم.

 

خرید از بانه و نوین مارکت

 

نوین مارکت بانه انواع اسپلیت و داکت اسپلیت‌های ال جی و برند‌های مطرح دیگر را با قیمتی پایین به شما گرامیان عرضه می‌کند. تأمین بدون واسطه این محصولات، این امکان را به ما داده که کف قیمت‌های بازار را برای آن‌ها در نظر بگیریم. هزینه ارسال سفارش را هم خودمان متقبل می‌شویم و آن را در محل موردنظر شما، در شهر محل سکونت‌تان، به دست‌تان می‌رسانیم. برای آنکه آسودگی‌خاطر بیشتری را برایتان فراهم کرده باشیم، می‌توانید پس از دریافت مرسوله، ابتدا کالا را بررسی کنید و بعد مبلغ آن را بپردازید.

همچنین در کنار آنکه برای تعمیر داکت اسپلیت ال جی، امکان مراجعه به ما را دارید، در صورت خرید از این فروشگاه، پنج سال گارانتی، دو سال خدمات تعویض و سه سال خدمات رایگان پس از فروش، در اختیارتان قرار خواهد گرفت.