تنظیمات (سرمایش و گرمایش) داکت اسپلیت ال جی

تنظیمات (سرمایش و گرمایش) داکت اسپلیت ال جی

این پستِ بلاگِ نوین مارکت به تنظیمات داکت اسپلیت ال جی اختصاص دارد‌. در اینجا با طرز استفاده از سرمایش و گرمایش این داکت اسپلیت‌ها آشنا می‌شویم.

 

قابلیت‌های اسپلیت‌ها و داکت اسپلیت‌های امروزی آن‌قدر متنوع است که تسلط به آن‌ها ممکن است زمان زیادی لازم داشته باشد و طبیعتاً کار یکی-دوتا مقاله کوتاه نیست. در اینجا می‌خواهیم اصول مقدماتی کار با داکت اسپلیت ال جی را توضیح بدهیم و ببینیم که چطور باید از قابلیت‌های سرمایشی و گرمایشی آن استفاده کرد.

 

توجه: بسته به مدل دستگاه و سال ساخت آن، ممکن است تفاوت‌هایی میان توضیحات این پست و راهنمای استفاده از داکت اسپلیت ال جی وجود داشته باشد. در ادامه در نوین مارکت  بخوانید:

•    چگونگی سرمایش در داکت اسپلیت ال جی

•    چگونگی گرمایش در داکت اسپلیت ال جی

•    خرید داکت اسپلیت ال جی از بانه و نوین مارکت

 

چگونگی سرمایش در داکت اسپلیت ال جی

 

تنظیمات داکت اسپلیت ال جی را در دو بخش سرمایش و گرمایش بررسی می‌کنیم. در حالت سرمایش، فنِ دستگاه هوا را به گردش درمی‌آورد و کمپرسور هم فعال است تا دمای محیط را پایین بیاورد. پس از رسیدن به دمای مورد نظر، کمپرسور متوقف می‌شود، ولی فن همچنان به کار ادامه خواهد داد که البته می‌توانیم سرعت چرخش آن را تنظیم کنیم.

 

برای فعال کردن حالت سرمایش ابتدا ازطریق پنل کنترلِ دیواری یا دستگاه کنترل از راه ‌دور، با کلید POWER (خاموش/روشن) داکت اسپلیت را روشن کنید. سپس با کلیدهای جهت‌نمای بالا و پایین، که به‌ترتیب دما را یک درجه بالا و یک درجه پایین می‌برند، دمای مورد نظرتان را انتخاب کنید. حالا کلید MODE یا MODE SELECT را چندبار فشار دهید؛ تا زمانی که حالت Cool یا همان سرمایش انتخاب شود. این حالت با علامتی شبیه به دانه برف روی نمایشگر ظاهر می‌شود (مرحله آخر را می‌توانید به ترتیب برعکس هم انجام بدهید؛ یعنی ابتدا وارد حالت سرمایش شوید و بعد دما را تعیین کنید). دستگاه کار خنک کردن محیط را آغاز می‌کند. در این ‌حین اگر بخواهید سرعت چرخش فن را تغییر بدهید، کافی است کلید  FAN SPEEDرا از روی پنل کنترل یا کنترل از راه‌ دور فشار بدهید. برای غیرفعال کردن این حالت هم می‌توانید کلید POWER را بزنید.

 

اگر نیازی به پایین آوردن دمای اتاق ندارید، ولی می‌خواهید هوای آن در حال تهویه باشد، می‌توانید از حالت فن استفاده کنید. در این وضعیت، هوای اتاق مدام به گردش درمی‌آید، ولی کمپرسور فعال نمی‌شود و درنتیجه خبری از سرمایش و همین‌طور مصرف آنچنانی برق نیست. برای ورود به حالت فن کافی است بعد از روشن کردن سیستم، چندبار کلید MODE را بزنید تا به گزینه Fan برسید که با تصویر ساده‌ای از یک فن مشخص شده است. انتخاب سرعت چرخیدن فن را هم که می‌توانید با همان کلید FAN SPEED انجام بدهید.

 

یک حالت دیگر تنظیمات داکت اسپلیت هم برای زمانی است که رطوبت هوای اتاق خیلی زیاد می‌شود. در این زمان می‌توانید بعد از روشن کردن سیستم تهویه مطبوع، چندین بار کلید MODE را بزنید تا به حالت DRY یا Dehumidification، یا در بعضی مدل‌ها حالت dh (مخفف Dehumidification)، برسید. در این مود، پس از رسیدن دما به مقدار مناسب، که به تشخیص دستگاه است و ما کنترلی روی آن نداریم، فن خروجی داکت اسپلیت به‌تنهایی به کار می‌پردازد تا سطح رطوبت هوای داخل را پایین بیاورد. کاربر همچنین نمی‌تواند سرعت چرخش فن خروجی را تعیین کند و تنظیم داکت اسپلیت ال جی در این‌مورد به‌طور خودکار عمل می‌کند.

 

چگونگی گرمایش در داکت اسپلیت ال جی

 

اما چطور باید از قابلیت گرمایش داکت اسپلیت ال جی استفاده کنیم؟ قبلا توضیح دادیم که در داکت اسپلیت‌ها گرمایش به دو روش انجام می‌شود: یکی با همان تبرید تراکمی، یعنی همان فرآیند خنک‌سازی هوا در کولرهای گازی، منتهی به شکل برعکس، و دیگری با استفاده از آب گرم خروجی پکیج حرارتی و موتورخانه که بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود. برای مورد دوم، داکت اسپلیت باید دارای سیستم کویل آب گرم باشد و فشار استاتیکی متوسط یا بالایی هم داشته باشد. بنابراین این امکان در همه مدل‌ها وجود ندارد.

 

برای راه اندازی داکت اسپلیت ال جی در حالت گرمایش به روش اول، ابتدا سیستم را روشن می‌کنیم؛ بعد هم همان فشار دادن چندباره کلید MODE، تا جایی که به حالت گرمایش برسیم که با شکل یک خورشید و عبارتی مثل Heating Mode مشخص شده است. سپس دمای مدنظرمان را با کلیدهای جهت‌نمای بالا و پایین تعیین می‌کنیم و باقی ماجرا. در اینجا نیز امکان تغییر دادن سرعت چرخش فن برایمان وجود دارد و برای خروج از حالت گرمایش هم می‌توانیم کلید POWER را بزنیم. در روش دوم، تنها فن یونیت داخلی کار می‌کند و یونیت خارجی عملاً از چرخه کنار می‌رود. بنابراین در آن، دستگاه در حالت فن کار می‌کند.

 

دراین‌بین خیلی از داکت اسپلیت های ال جی دارای نوعی حالت خودکار هم هستند. در این حالت که در بعضی مدل‌ها با حرف A مشخص شده، دمای مطلوب را برای دستگاه تعیین می‌کنیم و سپس خود سیستم با جابه‌جا شدن میان سرمایش و گرمایش، سعی می‌کند که دما را در آن حد نگه‌دارد. روند کار هم که مشابه موارد بالا، با استفاده از کلید MODE انجام می‌شود.

 

جدول زیر به‌طور خلاصه راهنمای استفاده از داکت اسپلیت ال جی را نمایش می‌دهد.

 

خرید داکت اسپلیت ال جی از بانه و نوین مارکت

 

اگر قصد خرید داکت اسپلیت ال جی را دارید، می‌توانید فروشگاه‌های اینترنتی را هم در میان گزینه‌هایتان داشته باشید. ال جی برند معتبری است و صرفِ نام آن، اعتماد خیلی‌ها را جلب می‌کند. اما زمانی که صحبت از خرید اینترنتی می‌شود، سیاهه‌ای از نگرانی‌های کوچک و بزرگ، ذهن خریدار را به خود مشغول می‌کند. آیا می‌شود از بابت قیمت آسوده‌خاطر بود؟ کالا بین چند واسطه گشته تا به دستِ منِ خریدار برسد؟ اعتبار برند سرجایش، اما اصلا محصول فروشگاه اصل است؟ چطور می‌توانم از این نظر خاطر جمع شوم؟ هزینه و شرایط ارسال چطور؟ ارزشش را دارد که قید خرید حضوری را بزنم؟ و کلی سوال و دغدغه ریز و درشت دیگر.

 

ما در فروشگاه نوین مارکت به دنبال آن هستیم که تا جای ممکن به تمام این سؤال‌ها پاسخی درخور بدهیم. داکت اسپلیت‌های ما با پایین‌ترین سطوح قیمتی در دسترس مشتری قرار می‌گیرند. دلیل آن هم ساده است: ما مستقیماً این محصولات را تامین می‌کنیم و دست واسطه‌ها در کار نیست. همین مسئله به ما امکان می‌دهد که پایین‌ترین قیمت بازار را به خریدار بالقوه پیشنهاد بدهیم.

 

در زمینه اصالت کالا هم راهی معقول پیش پای شما گذاشته‌ایم: شما دستگاه را سفارش می‌دهید، آن را در شهر خود، آن‌هم در مقابل درب خانه، تحویل می‌گیرید و بهای آن را بعد از حصول اطمینان از اصل بودن محصول می‌پردازید! بهتر آنکه ارسال سفارش رایگان است و نیاز نیست برای آن متحمل هزینه‌ای شوید.

 

امتیازهای خرید انواع کولر گازی از نوین مارکت به همین موارد ختم نمی‌شود؛ برای آسایش بیشتر شما، پنج سال گارانتی هم برایتان در نظر گرفته‌ایم. این گارانتی شامل دو سال خدمات تعویض و سه سال خدمات پس از فروش به‌طور رایگان خواهد بود؛ به امید آنکه سال‌های سال بتوانید با کمترین دردسر، از سیستم تهویه مطبوع دلخواهتان در خانه یا محل کار لذت ببرید.