علت کار نکردن گرمایش کولر گازی

علت کار نکردن گرمایش کولر گازی

اگر دوست دارید از سیستم گرمایش کولرگازی خود استفاده کنید، باید یکسری از نکات مهم برای استفاده از این آپشن کولر گازی خود را بدانید تا ضمن بهره وری بهتر، به سلامت کولر گازی شما آسیب نرسد.

در برخی از موارد ممکن است که سیستم گرمایش کولر گازی کار نکند، در این مواقع با دانستن چند نکته ساده میتوانید این مشکل را رفع نماییم و یا اطمینان حاصل کنیم که سیستم گرمایش خراب شده است .

 

علت کار نکردن گرمایش کولر گازی

1-قبل از هر اقدامی باید شما مطمئن شویید که کولر گازی شما دو منظوره میباشد، یعنی هم حالت گرمایش و هم حالت سرمایش را داشته باشد چون بعضی از مدل های کولر گازی تک کاره میباشند و فقط حالت سرمایش را دارند، البته بدیهی است که تعداد آپشن های کولر گازی به قیمت کولر گازی در بانه بستگی دارد، لذا اسپیلیت هایی که قیمت بالاتری دارند آپشن گرمایش را نیز در کنار خنک کنندگی دارند.۲-بعد از این که شما مطمئن شدید که کولر گازی شما دو منظوره میباشد یعنی هم حالت گرمایش و هم حالت سرمایش را دارد میتوانید حالت گرمایش را بر روی کنترل کولر گازی خود که وجود دارد انتخاب کنید و کولر گازی را در حالت گرمایش قرار دهید.معمولا برای استفاده از حالت گرمایش باید ۵دقیقه منتظر بمانید و دلیل آن هم گرم شدن پنل کولر گازی میباشد ولی اگر بعد از این مدت زمان کولر گازی شما گرم نشد مشکل از میزان گاز کولر گازی شما میباشد و با شارژ گاز کولر گازی میتوانید این مشکل را رفع کنید و از حالت گرمایش کولر گازی خود استفاده کنید.


۳-زمانی که شما از سالم بودن موتور کولر گازی و اتصال موتور کولر گازی یا همان قسمت خارجی و پنل کولر گازی یا همان قسمت داخلی اطمینان حاصل کردید ولی کولر گازی شما گرم نشد مشکل از برد کنترل میباشد و شما در این مورد ارور CH05 را روی کنترل دستگاه و پنل کولر گازی مشاهده میکنید.


۴-اگر در زمان استفاده از حالت گرمایش با چند تا ارور پشت سر هم رو به رو شدید باید کولر کازی خود را ریست کنید و با این کار مشکل شما کانل حل میشود و اگر با ریست کردن کولر گازی مشکل شما حل نشد مطمئن باشید که مشکل از بر کنترل میباشد.

۵-اگر که کولر گازی شما فضای شما را به اندازه ی کافی گرم نمیکند بدانید که مشکل از کویف بودن فیلتر های کولر گازی میباشد که با پاک کردن فیلتر ها این مشکل رفع میشود.در صورتی که با پاک کردن فیلتر ها نیز مشکل گرم شدن فضای شنا به اندازه ی کافی حل نشد مشکل از جای نامناسب نصب کولر گازی شما میباشد چون شما باید کولر گازی خود را در جایی نصب کنید که جریان هوا به اندازه ی کافی وجود داشته باشد و همچنین باید این مسئله را در مظر داشته باشید که ظرفیت کولر گازی خود را باید متناسب با متراژ خودتون انتخاب کرده باشید چون در صورت نامناسب بودن ظرفیت کولر گازی شما با میزان متراژ فضای شما کولر گازی نمیتواند جواب گو سرمایش و گرمایش فضای شما باشد.


۶-اگر پرتاب باد کولر گازی در حالت گرمایش کم میباشد و اگر پرتاب باد با زیاد کردن قدرت فن کولر گازی نیز حل نشد مشکل از شیر برقی کولر گازی میباشد.


۷-اگر که کولر گازی در حالت گرمایش اصلا گرما نداشت احتمال خرابی در دمنده ی کولر گازی وجود دارد که باید رسیدگی شود.


۸-در زمان روشن کردن کولر گازی اگر برای چند دقیقه باد سرد از آن خارج شد ولی بعد از آن گرم شد طبیعی میباشد ولی اگر که کلا در حالت گرمایش فقط باد خنک از آن خارج شد مشکل از موتور کولر گازی میباشد.
در مان در نوین مارکت سعی بر آن شد که تمام دلایل برای گرم نشدن کولر گازی برای شما عزیزان توضیح داده شود اگر که به جواب خود نرسیدید شما میتوانید با مشاوران شرکت نوین مارکت تماس بگیرید.

 

به توصیه متخصصین فروشگاه لوازم خانگی نوین مارکت برای افزایش طول عمر کولر گازی خود از حالت گرمایش استفاده نکنید، مگر در شرایط ضرورت مثل خراب شدن پکیج و یا قطعی گاز، در حالت گرمایش فشار زیادی به کولر گازی وارد میشود و این امر طول عمر دستگاه را به شدت پایین میاورد