علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی چیست؟

علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی چیست؟

کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی یکی از رایج ترین مشکلات کولر های گازی است که پیدا کردن یک راه حل درست و کاربردی برای آن بسیار سخت می باشد، در ادامه این مقاله از نوین مارکت تمامی علل باز ماندن دریچه کولر گازی و راه حل های پیشنهادی حل این مشکل خدمت شما کاربران عزیز ارائه می گردد.

وظیفه دریچه کولر گازی 

همان طور که از نام این قطعه مشخص است، دریچه کولر گازی خوب یک راه برای خروج هوای خنک از کولر گازی می باشد، در روز های تابستان که حالت سرمایش کولر گازی روشن است، هوای خنک از دریچه کولر گازی خارج می شود.

در روز های سرد سال نیز که حالت گرمایش کولر گازی روشن است هوای گرم از دریچه کولر گازی خارج می شود، دریچه کولر گازی نقش مهمی در کارکرد کولر گازی دارد، اگر این دریچه وجود نداشت کولر های گازی هیچوقت نمی توانستند که عملکر تاثیر گذاری داشته باشند.

علل بسته نشدن دریچه کولر گازی 

در روزهای گرم تابستان وسیله ای که می تواند مردم را از  گرمای سوزان نجات دهد و به آن ها آسایش را هدیه بدهد؛ کولر های گازی خوب و باکیفیت است که هوای مطبوع و خنک را برای آن ها به ارمغان بیاورد، کولر های گازی نقش بسیار مهمی در تامین آسایش افراد دارد اما گاهی اوقات مشکلاتی پیش می آید که موجب می شود عملکرد کولر گازی دچار اختلال شود و نتواند به درستی وطایف خودش را انجام دهد. هر کولر گازی ممکن است دچار مشکلات متعددی بشود که همه این مشکلات با مشورت یک تعمیر کار قابل حل است، یکی از رایج ترین این مشکلات مسئله بسته نشدن دریچه کولر گازی به صورت کامل است که تاکنون افراد زیادی را درگیر کرده است .

علل زیادی وجود دارد که می تواند موجب بسته نشدن دریچه کولر گازی به صورت کامل بشود؛  اگر شما نیز مدت هاست که با این موضوع در گیر هستید و راه حلی مناسبی برای حل آن نیافیتد پیشنهاد می شود تا پایان این مقاله باما همراه باشید؛ در ادامه این مقاله برخی از مهم ترین عللی که موجب ایجاد این مسئله می شود را ذکر می کنیم .

گیر کردن جسم خارجی

گاهی اوقات راه حل مشکلات ما ساده تر از آن چه فکر می کنیم هست، اگر هنگام خاموش کردن کولر گازی تان دریچه کولر گازی به صورت کامل بسته نمی شود بهتر است دریچه کولر گازی را کاملا بررسی کنید، گیر کردن جسم خارجی در دریچه  کولر گازی موجب کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی می شود، حتی مانع کوچکی می تواند به راحتی جلوی بسته شدن کامل دریچه را بگرید؛ بهتر است با یک بررسی دقیق از نبود جسم مزاحم در اطراف دریچه کولر گازی تان مطئن شوید. 

خرابی ریموت

زمانی ممکن است که شما بار ها کلید خاموشی ریموت کولر گازی تان را فشار دهید اما نتیجه ای را مشاهده نکنید و همچنان دریچه کولر گازی تان باز بماند، گاهی از اوقات وجود نقص فنی در ریموت کولر گازی موجب می شود که دستورات به صورت کامل به کولر گازی ارسال نشوند و در نتیجه دریافت نشدن کامل دستور ارسال، شما شاهد کامل بسته نشدن دریچه کولر گازیباشید.

مشکلات داخلی دستگاه 

کولر گازی سیستم بسیار پیچیده و عجیبی دارد و در مقایسه با سایر دستگاه های الکترونیکی از حساسیت بیشتری برخوردار است، اجزای مکانیکی داخل کولر گازی از گستردگی فراوانی برخوردارند و در هر لحظه ممکن است یکی از این اجزا دچار آسیب دیدگی بشوند.

اگر تصور می کنید دریچه کولر گازی تان به صورت کامل بسته نمی شود بهتر است از یک تعمیر کولر گازی بخواهید اجزای داخلی کولر گازی تان را به صورت کامل بررسی کند، وجود مشکلاتی در دستگاه می تواند به صورت کلی عملکر کولر گازی را دچار اختلال کند و دریچه کولر گازی نیز از این قائده مستثنی نیست و همیشه در معرض آسیب دیدن می باشد.

 

راه حل کامل بسته شدن دریچه کولر گازی

تا اینجای کار مهم ترین عللی که موجب کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی می شود را نام بردیم، در کنار این علل، صد ها حادثه دیگر نیز ممکن است موجب ایحاد این مسئله بشود که تاکنون کسی با آن ها برخورد نداشته است و کشف نشده. 

اگر خودتان نتوانستید با بررسی های ساده مشکل کولر گازی را پیدا کنید بهتر است که دست از جستجو بردارید و برای رفع این مشکل از یک تعمیر کار خبره کمک بگیرید، فردی که تجربه و دانش کافی در زمینه  تعمیرات کولر گازی را داشته باشد به راحتی می تواند راه حلی برای رفع مشکل کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی به شما ارائه بدهد. 

به علت وصل بودن سیستم کولر گازی به برق و همچنین اتصالات پیچیده در سیستم کولر های گازی، دستکاری سیستم کولر به بهانه تعمیر آن توسط افراد ناشی می تواند زیان های جبران ناپذیری به سیستم کولر وارد کند و مشکلاتی به مسئله کنونی کولر گازی اضافه کند، پس بهتر است اگر تخصص کافی در زمینه تعمیر کولر گازی را ندارید، سیستم کولرتان را دستکاری نکنید. 

 

همانطور که پیش تر گفتیم بهترین راه حل برای رفع مشکل کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی بررسی دقیق دریچه و سیستم داخلی کولر گازی می باشد، اغلب مشکلاتی که کولر های گازی دچار آن می شوند ناشی از عدم سرویس به موقع کولر می باشد، برای حفظ سلامت کولر گازی و پیشگیری از ایجاد آسیب در کولر باید به سریس منظم کولر گازی اهمیت بدهید. 

 

سرویس دوره ای کولر گازی علاوه بر شناسایی مشکلات حاضر در سیستم کولر به شما کمک می کند که از بروز آسیب های بعدی در کولر گاز یپیشگیری کنید و زندگی بهتری داشته باشید، برای داشتن کولر گازی با کیفیت و با دوام در سال های طولانی سرویس دوره ای کولر گازی را فراموش نکنید. ممنون از توجه شما که با ارزان ترین فروشگاه لوازم خانگی بانه همراه بودید.

 

 

کولر گازی پرتابل