علل کاهش سرمایش یا گرمایش در داکت اسپلیت ها

علل کاهش سرمایش یا گرمایش در داکت اسپلیت ها

کولر گازی داکت اسپلیت یکی از برترین تجهیزات مخصوص سرمایش و گرمایش محیط است. به همین خاطر انواع دسته بندی‌های این تجهیزات به صورت گسترده در بازارهای فروش امروزی ارائه می‌شوند. اما این سیستم‌ها در طولانی مدت دچار اختلالاتی می‌شوند که میزان سرمایش و گرمایش آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

کاهش سرمایش یا گرمایش این سیستم‌ها در فصول مختلف سال علل مختلفی دارد که در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم. همچنین عملکرد فنی هر یک از این تجهیزات در برندهای مختلف این اقلام متفاوت است. به همین خاطر آشنایی با برخی برندهای سازنده این تجهیزات نیز اهمیت دارد. با نوین مارکت بانه همراه شوید.

 

دلایل کاهش سرمای داکت اسپلیت

 

هر مدل از انواع داکت اسپلیت در برندهای خارجی و ایرانی به دلایل مختلفی با مشکل کاهش سرما روبه‌رو می‌شوند. برخی از این دلایل را در زیر مشاهده می‌کنید:

  1. گرم شدن کمپرسور یکی از علل رایج در ایجاد مشکل در سیستم سرمایش داکت‌ها به شمار می‌رود. برای جلوگیری از این قبیل مشکلات همواره باید به سیستم کمپرسور دستگاه و عملکرد صحیح آن دقت داشته باشید.
  2.  یک مشکل دیگر که عملکرد سرمایشی داکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گرفتگی بخش کندانسور است. در صورت بروز آلودگی و عدم نظافت این قطعات نیز گاها با چنین مشکلاتی روبه‌رو خواهید شد.
  3. سوختگی فن دستگاه نیز از علل کاهش سرمای اسپلیت و یا اختلال در سیستم سرمایشی مربوطه به شمار می‌رود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین خاطر باید به قطعه فن این تجهیزات نیز دقت بالایی داشته باشید.
  4. گاز هر یک از این کولرها نیز باید در طولانی مدت بارها شارژ شود و در بررسی‌های فنی این سیستم‌ها مقدار گاز موجود در سیستم بررسی شود.

 

علل کاهش گرمایش داکت اسپلیت

 

داکت اسپلیت با مشکلات گرمایشی نیز روبه‌رو می‌شود. هر یک از برندهای ارائه دهنده این سیستم‌ها در طولانی مدت اختلالات گسترده‌ای پیدا می‌کنند که با بررسی برخی قطعات و عملکرد فنی هر یک از آن‌ها می‌توان به این موارد رسیدگی کرد. برخی از علل کاهش گرمایش داکت را در زیر مشاهده می‌کنید:

  1. مکش نامناسب این تجهیزات یکی از مهم‌ترین علل کاهش گرمایش سیستم است. به همین خاطر با در نظر گرفتن این اختلالات به سادگی می‌توانید، سیستم گرمایشی داکت و عملکرد این قطعات را به حد مطلوب برسانید.
  2.  در صورتی که دستگاه مورد نظر را به خوبی انتخاب نکنید و عملکرد آن را برای محیط مورد نظر بررسی نکرده باشید با مشکلات گرم نشدن محیط روبه‌رو می‌شوید.
  3.  اشکالات برد هر یک از این سیستم‌ها نیز یکی از مهم‌ترین معایب به وجود آمده در این سیستم‌ها است. در صورتی که برد دستگاه دچار مشکل شود، بی شک عملکرد گرمایشی داکت اسپلیت نیز مختل می‌شود.
  4.  دمای کویل به کار رفته در این سیستم‌ها نیز در عملکرد گرمایش هر یک از این اقلام تأثیرگذار است.

 

بررسی عملکرد فنی انواع برندهای داکت اسپلیت

 

داکت اسپلیت از برندهای مختلفی ارائه می‌شود. هر مدل از این داکت‌ها از برندهای خارجی و ایرانی ارائه می‌شوند. به همین خاطر بررسی عملکرد فنی هر یک از این برندها نیز شما را با برترین دسته بندی‌های این سیستم‌ها آشنا می‌کند. در ادامه با برخی از برندهای معتبر و شاخص بازارهای فروش داکت آشنا می‌شوید:

 

داکت اسپلیت ال جی

 

داکت اسپلیت ال جی یکی از مهم‌ترین برندهای خارجی عرضه کننده داکت به شمار می‌رود. این برند کره‌ای با استفاده از بهترین قطعات تولید و ارائه می‌شود. کمپرسورهای دور متغییر (اینورتر)  یکی از مهم‌ترین تجهیزات به کار رفته در آن‌ها به شمار می‌روند.

با وجود این قطعات کیفیت عملکرد فنی هر یک از این سیستم‌ها به حد مطلوب می‌رسد. این داکت‌ها سروصدای بسیار کمی در محیط به وجود می‌آورند و برای محیط‌هایی که سکوت و آرامش در آن‌ها مهم است، انتخاب مناسب‌تری خواهند بود. هر یک از این تجهیزات برای محیط‌های بیمارستانی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هوای تمیز را وارد محیط می‌کنند.

 

داکت اسپلیت گری

 

انواع داکت اسپلیت برند گری نیز در این میان جایگاه مهمی دارند و از برندهای معتبر خارجی ارائه دهنده داکت به شمار می‌روند. این برندها نیز از فروش قابل توجهی در بازارهای فروش برخوردار هستند. این داکت‌ها تنوع گسترده‌ای دارند.

هر یک از آن‌ها در ظرفیت‌های مختلفی وارد بازارهای فروش می‌شوند و برای محیط‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. دریچه‌های هوای این دستگاه‌ها در قسمت زیرین یا پشت آن‌ها قرار می‌گیرند و سبب بهبود عملکرد این اقلام می‌شود. انتقال حرارت در این سیستم‌ها با استفاده از سیستم کانال کشی موجود در آن انجام می‌شود.

 

داکت اسپلیت اجنرال

 

داکت اسپلیت اجنرال نیز یک محصول فوق‌العاده محسوب می‌شود و کاربری خارق‌العاده‌ای دارد. این داکت‌ها در دو مدل اینورتر دار و بدون اینورتر تولید می‌شوند و استفاده از هر یک با در نظر گرفتن ویژگی‌های محیط مربوطه انجام می‌شود. مصرف برق کم این سیستم‌ها نیز سبب بهبود عملکرد این تجهیزات می‌شود.

با استفاده از آن‌ها هزینه‌های سرمایش و گرمایش محیط به حداقل می‌رسد. فشار استاتیکی هر یک از این دستگاه‌ها بسته به ویژگی‌های محیط تعیین می‌شود. برخی از این داکت‌ها فشار بالایی دارند و برخی با فشار پایین در محیط به کار می‌روند.

 

داکت اسپلیت بوش

 

داکت اسپلیت بوش نیز با میزان مصرف بهینه در سیستم‌های سرمایش و گرمایش امروزی به کار برده می‌شود. فناوری اینورتر در ساختار این دسته داکت‌ها نیز به کار رفته است و سبب بهبود عملکرد آن‌ها شده است. برای استفاده از این تجهیزات از گاز مبرد R410  استفاده شده است. داکت اسپلیت یکی از برترین برندهای گرمایش و سرمایش محیط محسوب می‌شوند و از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند.

 

خرید انواع داکت اسپلیت اصل از نوین مارکت بانه

 

داکت اسپلیت یک محصول کاربردی در ساختمان‌های امروزی است که به صورت گسترده در این عرصه مورد استفاده قرار می‌گیرند. علل سرمایش و گرمایش در هر یک از این سیستم‌ها متفاوت است. سیستم فنی هر یک از این داکت‌ها متفاوت عمل می‌کند و به همین خاطر اختلالات سرمایش و گرمایش این کولرها نیز متفاوت است.

برای خرید هر یک از این داکت‌ها باید به مشخصه‌های فنی هر یک از این اقلام و محیط مربوط به استفاده از آن‌ها دقت داشته باشید. به این ترتیب کاربری مطلوب‌تری از این اقلام خواهید داشت.

در فروشگاه نوین مارکت شما می‌توانید انواع کولر های گازی داکت اسپلیت‌ها را مشاهده کنید و با توجه به نیازهایتان مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.شما میتوانید با کارشناسان فروشگاه نوین مارکت ارتباط بگیرید تا با توجه به خواسته‌های شما از مشاوره خرید رایگان ما بهره‌مند شوید.

نکته قابل توجه دیگر این است که تمامی محصولات ارائه شده توسط نوین مارکت دارای ضمانت اصالت کالا هستند. همچنین گارانتی 5ساله برای تمامی کالاهای ارائه شده در این فروشگاه فعال می‌شود و خریداران می‌توانند تا 2 سال از خدمات تعویض کالا و تا 3 سال از خدمات پس از فروش رایگان نوین مارکت استفاده کنند.

از دیگر خدمات ارزنده نوین مارکت ارسال رایگان کالا و سیستم پرداخت در منزل خریداران است. مشتریان ما می‌توانند پس از دریافت کالا و مطمئن شدن از کیفیت و اصالت کالا اقدام به پرداخت هزینه آن درب منزل کنند. برای اطلاع از قیمت داکت اسپلیت کلیک کنید.