تنظیم داکت اسپلیت ال جی برای تابستان را می دانید؟

تنظیم داکت اسپلیت ال جی برای تابستان را می دانید؟

می‌خواهید داکت اسپلیت ال جی خود را برای یک تابستان آتشین آماده کنید؟ این پست از  نوین مارکت شاید به کارتان بیاید. فصل گرما کم‌کم دارد از راه می‌رسد و یکی از سنت‌های همیشگی این موقع از سال، سرویس کردن کولر و کولر گازی است. سرویس کردن این تجهیزات، چم‌وخم‌های خودش را دارد که بیشترشان هم بین برندهای مختلف مشترک هستند؛ در اینجا صرفا می‌خواهیم نگاه کوتاهی به بعضی اصول تنظیم داکت اسپلیت ال جی برای تابستان داشته باشیم.  پس با ما همراه باشتید در این مقاله از نوین مارکت بخوانید:

 

•    تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی برای تابستان

•    راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت ال جی برای هوای گرم

•    خرید داکت اسپیلت ال جی  از بانه و نوین مارکت

 

تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی برای تابستان

 

طبیعتاً خنک کردن خانه در تابستان، مثل گرم نگه‌داشتن آن در فصل سرما، هزینه‌بر است. برای همین باید بین آسایش و هزینه‌ها تعادل برقرار کنیم تا اصطلاحا نه سیخ بسوزد و نه کباب.

 

دمایی که برای سیستم سرمایشی تعیین می‌کنیم، هم روی راحتی فرد و هم بازدهی دستگاه اثر می‌گذارد. به‌ طور کلی توصیه می‌شود که تا جای ممکن از انتخاب حداکثر توان گرمایشی یا سرمایشی کولرهای گازی، خودداری کنیم. ازطرفی برای تصمیم‌گیری درباره دمای مناسب داکت اسپلیت در هر فصلی، ازجمله تابستان، باید هوای عضوهای خیلی کوچک و همین‌طور اعضای سالخورده خانواده را بیشتر داشته باشیم؛ چراکه معمولاً این گروه‌های سنی در برابر سرما و گرمای زیاد آسیب‌پذیرتر هستند.

 

در طول فصل تابستان، دمای ایده‌آل برای خانه و محل کار را می‌توانیم در حدود ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد در نظر بگیریم. این بازه، آسایش کافی را برای اغلب افراد تامین می‌کند. البته عواملی مانند موقعیت اتاق، نورگیر بودن یا نبودن آن و میزان عایق بودن دیوار و پنجره روی دمای مناسب اثرگذار هستند.‌ جاهایی مثل نشیمن و اتاق‌هایی که زمان بیشتری از روز را در آن‌ها می‌گذرانیم هم طبیعتا به دمای ایده‌آل‌تری نسبت به فضاهای دیگر نیاز دارند. اگر اختلاف دمای مطلوب هر اتاق با بخش‌های دیگر خانه، بیش ‌از حد زیاد است، می‌توانید از قابلیت زون‌بندی (منطقه‌بندی) داکت اسپلیت‌ها استفاده کنید یا آنکه تجهیزاتی مثل ترموستات و شیرهای کنترل در اتاق نصب کنید.

 

در تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی نباید نقش رطوبت هوا را در احساس خنکی یا گرما دست کم بگیریم. بالا بودن رطوبت کاری می‌کند که هوا گرم‌تر یا حتی شرجی احساس شود. در این شرایط، بدن برای آنکه حرارت اضافی را از طریق تعریق دفع کند، بیشتر به زحمت می‌افتد. به‌همین‌خاطر زمانی که رطوبت بالا است، پایین آوردن دما می‌تواند راحتی بیشتری را برای ما فراهم کند. درآن‌طرف، رطوبت پایین هوا را خنک‌تر و خشک‌تر جلوه می‌دهد. در این وضعیت، بدن آسان‌تر می‌تواند گرما را از خودش دور کند؛ درنتیجه می‌توانیم دمای بالاتری را برای دستگاه تعیین کنیم که ضمن کاهش مصرف برق، خودمان هم راحت‌تر باشیم.

 

در کل، رطوبت را هم باید مانند دما در سطح متعادلی نگه‌داریم. رطوبت زیاد هوا می‌تواند زمینه‌ساز قارچی شدن محیط شود و مشکلاتی مثل آلرژی یا حتی آسم را برای ساکنین خانه یا کارکنان دفتر کار به وجود بیاورد. رطوبت زیاد حتی ممکن است به‌مرور به وسایل خانه، به‌ویژه لوازم چوبی و تجهیزات الکترونیکی، آسیب بزند. اینجا است که حالت رطوبت‌زدایی تجهیزات برودتی به کار می‌آید. این حالت کار دستگاه که در در بعضی مدل‌های اسپلیت و داکت اسپلیت الجی DRY و در بعضی نیز Dehumidification، به‌اختصار dh، نام دارد، از طریق کلید MODE در دسترس است. در این حالت، کار اصلی به فن خروجی داکت اسپلیت سپرده می‌شود تا رطوبت اضافی را از محیط بیرون بکشد. این قابلیت در تابستان‌های مناطق آب‌وهوایی شرجی می‌تواند خیلی به کار بیاید.

 

فصل گرما یک روی دیگر هم دارد: شب‌های پرهیاهو و درعین‌حال آرامی که خیلی نسیم دلپذیری هم آن‌ها را همراهی می‌کند. در چنین شب‌هایی می‌توانیم پنجره‌ها را باز بگذاریم و درعوض داکت اسپلیت را خاموش کنیم (یادآوری می‌کنیم که روشن گذاشتن اسپلیت و داکت اسپلیت در زمان باز بودن در یا پنجره‌ها، فشار اضافی به دستگاه وارد می‌کند و باعث هدررفت انرژی هم می‌شود). اصولاً خوب است که در طول خواب، سرمایش خانه را با کمترین مصرف انرژی تامین کنیم.

 

کشیدن پرده پنجره‌ها در طول روز، به منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به درون خانه و گرم کردن آن، کار دیگری است که می‌توانیم برای دوری از گرما انجام بدهیم.

 

راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت ال جی برای هوای گرم

 

برای آنکه تنظیم داکت اسپلیت ال جی برای تابستان را به بهترین شکل انجام بدهید، می‌توانید سراغ تجهیزاتی مانند ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی بروید. این ترموستات‌ها می‌توانند برای هرکدام از ساعات روز یا شب، دمای خاصی را برای دستگاه تهویه مطبوع تعیین کنند. بسیاری از ترموستات‌های هوشمند امکان نظارت و کنترل دما از راه دور را هم به فرد می‌دهند و می‌توانید با اپ موبایل، از بیرون خانه یا محل کارتان وضعیت را رصد کنید. دراین‌میان می‌شود از سنسورها یا حسگرهای هوشمند هم کمک گرفت و درصورت‌نیاز، از آن‌ها در کنار ترموستات کمک گرفت.

 

در این ‌بین ال جی یک اپلیکیشن موبایل با نام ThinQ دارد که با آن می‌توانیم از طریق اینترنت، دما، سرعت چرخش فن و قابلیت‌های دیگر اسپلیت‌ها و داکت اسپلیت‌های آن را از راه دور کنترل کنیم. برای استفاده از این اپ، سیستم تهویه ال جی شما باید با آن سازگار باشد. این قابلیت امکان راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت ال جی یا گرمایش آن را، هنگامی که بیرون از خانه یا محل کار به سر می‌بریم به ما می‌دهد تا قادر باشیم به‌محض رسیدن به آنجا، از هوای دلپذیر آن لذت ببریم.

 

اپ ThinQ امکان برنامه‌ریزی زمانی برای خاموش/روشن شدن دستگاه را هم برای کاربر فراهم می‌کند؛ ضمن اینکه امکان استفاده از دستورات صوتی و نظارت بر مصرف انرژی اسپلیت و داکت اسپلیت را هم به او می‌دهد.

 

خرید داکت اسپلیت ال جی از بانه و نوین مارکت

 

خانه یا دفتر کارتان را در فصل گرما بی‌دفاع نگذارید! اگر به دنبال خرید اسپلیت یا داکت اسپلیت ال جی یا هر برند معتبر دیگری هستید، نوین مارکت در خدمت شما است.

 

با خرید داکت اسپلیت از بهترین فروشگاه لوازم خانگی در بانه، از این مزایا برخوردار می‌شوید:

  1. بهره‌مندی از پایین‌ترین قیمت‌های بازار که به‌لطف تهیه مستقیم کالاها و کوتاه کردن دست واسطه‌ها توسط نوین مارکت ممکن شده است. خلاصه بگوییم: بعید است که در جای دیگری، قیمتی به نازلی ما پیدا کنید.
  2. تحویل گرفتن سفارش در شهر خودتان، دم درب منزل. هزینه ارسال؟ برای شما صفر است!
  3. امکان پرداخت مبلغ سفارش، پس از تحویل گرفتن محصول و اطمینان پیدا کردن از اصالت آن.
  4. پنج سال گارانتی؛ شامل دو سال گارانتی تعویض و سه سال خدمات پس از فروش به‌صورت رایگان.

امیدواریم تابستان دل‌انگیزی در پیش رو داشته باشید!