آشنایی با راهنمای کنترل دیواری داکت اسپلیت ال جی

آشنایی با راهنمای کنترل دیواری داکت اسپلیت ال جی

با نوین مارکت همراه باشید تا با طرز استفاده از کنترل دیواری داکت اسپلیت ال جی آشنا شویم. داکت اسپلیت‌ها کم‌وبیش همان کولر‌های گازی اسپلیت هستند، اما یکی از موارد متفاوت بین این دو سیستم تهویه مطبوع، ابزارهای کنترل کردن آن‌ها است که انواع کنترلرهای سیمی، بی‌سیم و اپ موبایل را در بر می‌گیرد. در اینجا درباره شیوه کار با ریموت دیواری داکت اسپلیت ال جی با هم صحبت می‌کنیم. برای دریافت قیمت  انواع کولر گازی میتوانید به نوین مارکت مراجعه کنید.

 

کنترل دیواری داکت اسپلیت چیست؟

 

ازآنجاکه یونیت داخلی داکت اسپلیت به‌صورت توکار نصب می‌شود، نمی‌توانیم کنترل از راه دور را مستقیماً به سوی آن بگیریم؛ چون مثل ریموت کنترل تلویزیون، دستگاه‌های کنترل ازراه‌دور اسپلیت و داکت اسپلیت هم با IR (مادون قرمز) به دستگاه اصلی سیگنال می‌فرستند و پنهان شدن داکت اسپلیت در دل سقف، مانع دریافت پرتوی مادون قرمز می‌شود. به‌همین‌خاطر یک پنل کنترل برای دستگاه تهویه در نظر می‌گیرند که روی دیوار قرار می‌گیرد و ازطریق سیم به مجموعه متصل می‌شود. حالا کاربر کافیست ریموت کنترل را به‌جای یونیت داخلی، به سمت این پنل کنترل دیواری نشانه بگیرد و به این شکل دستگاه را به‌راحتی کنترل کند.

 

البته کنترل دیواری تنها یک واسطه نیست و خود آن هم با کلید‌هایی که روی بدنه‌اش قرار گرفته‌اند، امکان کنترل داکت اسپلیت را به کاربر می‌دهد. البته در اینجا دست‌وپایمان کمی بسته است و امکانات موجود اغلب به قابلیت‌های پایه دستگاه محدود می‌شوند. همچنین این پنل معمولاً دارای دماسنج داخلی و یک نمایشگر ساده است تا اطلاعاتی مانند دمای اتاق، دمای انتخاب‌شده و حالت کار دستگاه را به اطلاع کاربر برساند. در ادامه با همراه باشید تا به راهنمای کنترل دیواری داکت اسپلیت ال جی بپردازیم. به این نکته توجه بفرمایید که دیگر برند های معتبر سازنده داکت اسپلیت مانند برند سامسونگ و گری نیز دارای راهنمای مشابهی برای پنل دیواری خود هستند.

 

دفترچه راهنمای کنترل دیواری داکت اسپلیت ال جی

 

ظاهر و قابلیت‌های کنترل دیواری به دستگاه داکت اسپلیت شما بستگی دارد. حتی در یک برند هم از مدلی به مدل دیگر، ویژگی‌های پنل کنترل متفاوت خواهد بود. به‌همین‌خاطر ممکن است توضیحاتی که در ادامه ملاحظه می‌کنید، با کنترل دیواری شما تفاوت‌های جزئی یا عمده داشته باشد. ضمنا این مطلب تنها بعضی قابلیت‌های پایه را شامل می‌شود و در آن مجالی برای پرداختن به مواردی مثل راهنمای نصب ریموت روی دیوار نیست. برای این موارد به دفترچه راهنمای کنترل دیواری داکت اسپلیت ال جی مراجعه کنید. ما برای این مقاله، کنترل دیواری مدل PREMTC00U الجی را انتخاب کرده‌ایم.

 

انتخاب حالت کار دستگاه: ابتدا با کلید قرمزرنگ خاموش/روشن، سیستم را روشن کنید. حالا کلید Oper Mode را چندبار بزنید، تا زمانی که به حالت موردنظر برسید. دما را هم می‌توانید با کلید‌های جهت‌نمای بالا و پایین تنظیم کنید. حالت‌های کاری مختلف با علامت‌های مخصوص‌شان در جدول زیر آمده‌اند:

جدول کلید‌ها و حالت‌های کار ریموت دیواری داکت اسپلیت ال جی PREMTC00U

در حالت خودکار، دستگاه در زمان نیاز به‌طور خودکار میان حالت سرمایش و گرمایش جابه‌جا می‌شود تا دمای هوا را در محدوده موردنظر شما نگه‌دارد. در این حالت با ترکیب کلید‌های جهت‌نما و Oper Mode می‌توانید در بعضی مدل‌ها یک دمای دلخواه و در مدل‌های دیگر دو دمای دلخواه را به‌طور مجزا برای حالت سرمایش و گرمایش، تعیین کنید.

 

تغییر سرعت چرخش فن: با فشار دادن چندباره کلید Fan Speed می‌توانید بین سرعت‌های مختلف فن جابه‌جا شوید. در بین این سرعت‌های پیش‌فرض، دو حالت با نام‌های اختصاری Pow و Auto هم وجود دارند. در حالت اول (Power cooling) دستگاه وارد حالت سرمایش سریع می‌شود. مورد دوم هم حالت تنظیم خودکار چرخش فن است که انتخاب سرعت فن را بر عهده سیستم می‌گذارد.

 

قفل کودک: کلید جهت‌نمای بالا و Fan Speed را با هم فشار دهید و ۳ ثانیه نگه‌دارید تا وارد حالت قفل شوید. در این وضعیت، کلید‌های کنترل دیواری دیگر عمل نخواهند کرد و ریموت دیواری داکت اسپلیت ال جی با نمایش دادن عبارت CL بر روی صفحه، فعال بودن قفل کودک را به کاربر اطلاع می‌دهد. برای باز کردن قفل کافی است درست همین کار را دوباره انجام بدهید.

 

اتصال وای-فای (WiFi): این قابلیت تنها در بعضی مدل‌ها موجود است و در بعضی دستگاه‌ها هم با تهیه جداگانه ماژول وای‌فای فراهم می‌شود. کلید Fan Speed را برای ۳ ثانیه نگه‌دارید و بعد از ر‌ها کردن، یک‌بار دیگر فشار بدهید تا عبارت AP روی صفحه نقش ببندد. در این وضعیت می‌توانید با اپ موبایل ThinQ به دستگاه متصل شوید که مراحل آن را در مقاله جداگانه‌ای توضیح داده‌ایم. برای خروج از این حالت یک‌بار دیگر کلید Fan Speed را برای ۳ ثانیه نگه‌دارید.

 

قفل تغییر حالت: کلید‌های جهت‌نمای پایین و Fan Speed را همزمان فشار دهید و ۳ ثانیه نگه‌دارید. در این وضعیت، کسی نمی‌تواند حالت کار دستگاه را عوض کند. برای باز کردن قفل، دوباره همین کار را انجام بدهید.

موارد دیگر را می‌توانید در راهنمای کنترل دیواری داکت اسپلیت ال جی خود پیدا کنید.

توجه بفرمایید که برای طولانی شدن عمر کنترل دیواری خود، همیشه با ریموت کنترل آن را تنظیم کنید و به هیچ عنوان به صورت دستی از دکمه های روی پنل استفاده نکیند تا عمر پنل خود را طولانی تر کنید.

 

خرید داکت اسپلیت از بانه و نوین مارکت

 

چه به دنبال خرید داکت اسپلیت ال جی باشید و چه برند معتبر دیگری مثل داکت اسپلیت مدیا، خرید از نوین مارکت بانه یکی از گزینه‌های پیش روی شما است. تهیه این محصولات از فروشگاه اینترنتی ما، چندین مزیت برایتان خواهد داشت؛ ازجمله:

  • قیمت مناسب،
  • گارانتی چند ساله،
  • تحویل رایگان مقابل درب منزل و
  • اطمینان از اصالت کالا.

 

مسلماً این جنس شعار‌های تبلیغاتی را از فروشگاه‌های زیادی شنیده‌اید؛ پس بگذارید هر مورد را برایتان باز کنیم. نوین مارکت می‌تواند محصولات خود را با قیمتی پایین عرضه کند؛ به‌خاطر آنکه واسطه‌ها را در فرآیند تأمین اجناس دخالت نداده است. همین باعث شده تا قادر به رقابت با نازل‌ترین قیمت‌های بازار باشیم.

اسپلیت‌ها و داکت اسپلیت‌های ما با پنج سال گارانتی به فروش می‌رسند. از این مدت، دو سال مربوط به خدمات تعویض (در صورت خرابی دستگاه) و سه سال نیز خدمات رایگان پس از فروش است.

 

این فروشگاه اینترنتی به سراسر ایران ارسال دارد و بابت تحویل آن هزینه‌ای از مشتری دریافت نمی‌کند. ما برای برطرف کردن گوشه‌ای از نگرانی‌های شما در خرید آنلاین، این امکان را فراهم کرده‌ایم که پرداخت را پس از دریافت بسته انجام دهید؛ آن هم پس از آنکه اصل بودن کالا برایتان محرز شد.