تعمیرات داکت اسپلیت اجنرال

تعمیرات داکت اسپلیت اجنرال

یکی از محبوب ترین برند ها در سیستم تهویه هوای مطبوع در ایران داکت اسپلیت اجنرال است. این برند خوش نام ژاپنی که داکت اسپلیت های خود را در تایلند مونتاژ و تولید می کند، جزو اولین دستگاه های وارداتی به ایران است که توانسته با کیفیت بالا و هزینه مناسب مورد اعتماد بسیاری از مردم قرار گیرد. در ادامه، نوین مارکت شما را با داکت اسپلیت اجنرال و تعمیرات داکت اسپیلت اجنرال بیشتر آشنا خواهد کرد.

 

تعمیرات داکت اسپلیت اجنرال

 

همان طور که گفته شد داکت اسپلیت ها یکی از سیستم های تهویه هوای قدرتمند با عملکردی عالی است اما مانند سایر دستگاه های دیگر ممکن است در عملکرد آن اختلال ایجاد شود.  امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و رشد روز افزون قیمت ها، انجام تعمیرات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و باید بدانید که تعمیر داکت اسپلیت اجنرال کاری پیچیده و نیازمند تخصص و دانش کافی است، پس انجام تعمیرات را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید.

در شروع فصل گرما، می توانید با سرویس داکت اسپلیت اجرال خود از صحت و سلامت دستگاه مطمئن شده و از بروز مشکلات جدی و صرف هزینه های گزاف جلوگیری کنید.

 

هزینه تعمیرات داکت اسپلیت اجنرال

 

برای برآورد هزینه تعمیرات داکت اسپلیت اجنرال حتما باید یک کارشناس دستگاه شما را بازدید و با تست عملکرد و قطعات، به صورت تخصصی آن را عیب یابی کند. سپس هزینه تعمیرات را طبق نرخ مصوب اتحادیه اعلام کند.

 

مشکلات رایج در داکت اسپلیت اجنرال

 

در این قسمت رایج ترین مشکلات داکت اسپلیت اجنرال را نام برده، علت بروز و راهکاری لازم را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

  • نداشتن باد خنک در حالت سرمایش

 

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در داکت اسپلیت اجنرال با آن روبرو می شوید، کم شدن خنکی دستگاه و نزدن باد سرد است. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نزدن باد سرد ممکن است به دلیل ایجاد نشتی و تخلیه گاز مبرد در داکت اسپلیت اجنرال باشد که در این صورت ابتدا باید نشتی را برطرف کرده و سپس دستگاه را شارژگاز کنید.

علت دیگراین مشکل می تواند سوختن خازن کمپرسور و یا حتی خود کمپرسور باشد. در این شرایط  پس از تست قطعه، نسبت به تعویض قطعه معیوب اقدام کنید.

سوختن کنتاکتور، فن کندانسور و یا ایراد در سیم کشی آن، می تواند از دلایل دیگر نزدن باد سرد در داکت اسپلیت اجنرال باشد.

 

  • نداشتن باد گرم در حالت گرمایش

 

گرمایش داکت اسپلیت ها به دو صورت هیت پمپ و یا آب گرم تامین می شود. اگر داکت اسپلیت از هیت پمپ برای گرمایش استفاده کند، سوختن کمپرسود و یا ایراد در گاز مبرد دستگاه می تواند باعث نداشتن گرما در حالت گرمایش باشد، ولی اگر از آب گرم استفاده کند، خرابی پکیج یا موتورخانه و یا هوا گرفتن داکت اسپلیت می تواند موجب بروز این مشکل شود.

 

  •  آب دادن داکت اسپلیت اجنرال

 

داکت اسپلیت اجنرال معمولا در فصل تابستان و در حالت سرمایش دچار آبریزی می شود.عواملی که باعث ریزش آب از کناره های دریچه داکت اسپلیت می شود را به طور خلاصه می توان موارد زیر اعلام کرد:

  • سوختن پمپ داکت اسپلیت،
  • مسدود شدن مسیر تخلیه آب،
  • ایجاد نشتی در کوئل آب گرم،
  • تراز نبودن یونیت داخلی،
  • کمبود گاز و یخ زدن اواپراتور و
  • سرویس نشدن به موقع

 

  • کم شدن پرتاب باد داکت اسپلیت اجنرال

 

تولید باد در داکت اسپلیت های اجنرال بر عهده ی موتور فن است. بنابراین در گام نخست موتور فن را چک می کنیم. یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن این مشکل، انجام ندادن به موقع سرویس های دوره ای است. کثیف شدن اواپراتوربه دلیل برگشت بیش از حد مایع مبرد به کمپرسور به مرور زمان باعث سوختن کمپرسور داکت اسپلیت اجنرال می شود.

گاهی اوقات بلوور فن داکت اسپلیت پرز گرفته و مانع عبور هوا می شود که نشانه ی آن پرتاب دانه های سیاه از دریچه است. کثیف شدن یا مسدود شدن فیلتر هوا عامل دیگری در کاهش پرتاب باد به شمار می رود.

داکت اسپلیت اجنرال همان مقدار هوایی را به بیرون پرتاب می کنند که از طریق فیلتر هوا عبور کرده. بنابراین اگر فیلتر هوا کثیف شود یا مسدود باشد، پرتاب باد کاهش می یابد. در داکت اسپلیت با عبور هوا از بین لوله ها و کویل های اواپراتور باعث ایجاد باد خنک می شود و با برفک زدن یا یخ زدن این لوله ها مجاری هوا مسدود می شود که می تواند موجب کاهش پرتاب باد شود.

 

  •  سروصدای زیاد و آزاردهنده داکت اسپلیت اجنرال

 

یونیت داخلی داکت اسپلیت اجنرال در سقف کاذب نصب می شود و گاهی می تواند صدای زیاد و آزاردهنده داشته باشد. اما چرا و چگونه می توانیم این صداهای آزاردهنده را برطرف کنیم؟

  • نصب صحیح داکت اسپلیت اجنرال توسط افراد متخصص
  •  مکانی مناسب را برای نصب یونیت داخلی و خارجی در نظر بگیرید
  • مکان نصب یونیت داخلی و خارجی تراز باشد
  • برای کانال کشی از کانال های گرد استفاده کنید
  • عایق بندی یونیت داخلی و کانال ها

 

هواگیری داکت اسپلیت اجنرال

 

هواگیری داکت اسپلیت اجنرال یکی از اقداماتی است که باید قبل از سرد شدن هوا انجام گیرد. هواگیری به دلیل عملکرد بهتر و بهینه تر و استفاده حداکثری از ظرفیت داکت اسپلیت است. اگر هواگیری به درستی انجام نشود، موجب سرد شدن در زمستان و روشن نشدن داکت اسپلیت می شود.

هنگام انجام هواگیری بهتر است به نکات زیر دقت کنید:

  • برق دستگاه را قطع کنید، حتما از دستکش ایمنی و ابزار مناسب مثل آچار فرانسه و آچار شش گوش استفاده کنید.
  • آب خروجی بسیار داغ است، فاصله ی مناسب را رعایت کنید تا دچار سوختگی نشوید.

 

مراحل انجام هواگیری

 

ابتدا باید لوله کشی‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که نشتی ندارند.سوپاپ شیر را با استفاده از آچار شش گوش باز کرده و تا ده ثانیه منتظر بمانید تا گاز آن خارج شود و سپس دوباره آن را ببندید. در مرحله بعدی هوا گیری داکت اسپلیت باید سوپاپ سه طرفه را باز بگذارید تا هوای درون آن  خارج شود. در این مرحله باید پین مرکزی سوپاپ را به داخل فشرد و پس از چند ثانیه آن را رها کنید و این کار را چندین بار انجام خواهید داد تا به صورت کلی هواگیری داکت اسپلیت انجام شود و در مرحله آخر باید سوپاپ سه طرفه را که پیچ و مهره‌های آن را باز کردید ببندید و زمانی که مطمئن شدید هوا گیری انجام شده است می‌توانید داکت اسپلیت را روشن کنید.

 

شهرستان بانه قطب واردات کالای اصل به خصوص لوازم خانگی است.

 

نوین مارکت این امکان را برای شما فراهم کرده که بدون واسطه و به صورت مستقیم کالای وارداتی اصل را با پایین ترین قیمت موجود در بازارخریداری نمایید. همچنین با ارسال رایگان کالا به سراسر ایران و پرداخت درب منزل پس از تایید اصالت کالا توسط خریدار، دغدغه ها را به صفر رسانده است.2 سال گارانتی تعویض کمپرسور و 3 سال خدمات رایگان پس از فروش نیز از جمله مزایای بی نظیر نوین مارکت است. خريد كولر گازي  از نوین مارکت امتحان کنید پشیمان نخواهید شد.