تفاوت داکت اسپلیت موتور سنگین و موتور سبک

تفاوت داکت اسپلیت موتور سنگین و موتور سبک

موتور داکت اسپلیت‌ها قلب تپنده این دستگاه‌ها به شمار می‌روند، بنابراین می‌توان گفت مهم‌ترین قسمتی که باید هنگام خرید داکت اسپلیت به آن توجه داشته باشید موتور آن است. همان‌طور که می‌دانید دو نوع موتور در ساخت داکت اسپلیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ موتورهای سنگین و سبک. این موتورها ویژگی‌های متفاوتی دارند و مشتریانی که قصد تهیه داکت اسپلیت را دارند باید با ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن‌ها آشنا شوند تا بتوانند با توجه به ویژگی‌های مکانی که قصد تهیه سیستم تهویه هوا برای آن را دارند و شرایط آب و هوایی شهر خود، داکت اسپلیت مناسبی انتخاب کنند. در ادامه از نوین مارکت بخوانید:

 

•    تفاوت اصلی داکت اسپلیت موتور سنگین و سبک در چیست؟

•    کمپرسور داکت اسپلیت‌ها چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

•    نکات خرید داکت اسپلیت‌های دارای موتورهای سنگین و سبک

 

تفاوت اصلی داکت اسپلیت موتور سنگین و سبک در چیست؟

 

موتور یا کمپرسور داکت اسپلیت‌ها مهم‌ترین عامل در تعیین قدرت یک دستگاه تهویه هوا و میزان مقاومت آن در شرایط آب و هوایی مختلف است. داکت اسپلیت‌های موتور سنگین دارای قدرت بیشتری در تولید جریان هوا هستند و معمولاً به کمپرسورهای سه فاز مجهز شده‌اند تا بتوانند در مناطق بسیار گرمسیری دوام بیاورند. داکت اسپلیت‌های موتور سبک برای محیط هایی با آب و هوای معتدل و خزری مناسبند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که نوع موتور کمپرسور در قیمت خرید کولر گازی تاثیر دارد. کولر گازی های موتور سنگین چون قدرتمندتر هستند، دارای قیمت های بالاتری نسبت به نمونه های موتور سبک اند.

 

کمپرسور داکت اسپلیت‌ها چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

 

کمپرسور نقش مهمی در تولید جریان هوا توسط یک داکت اسپلیت دارد. وظیفه این دستگاه مکیدن گاز از اپراتور و رانش آن در جهت کندانسور است که شدت فعالیت آن باعث افزایش و یا کاهش جریان هوای تولیدی توسط دستگاه می‌شود. کمپرسورها انواع مختلفی دارند و بسته به توان دستگاه‌ها از مدل‌هایی مانند اسکرال، روتاری و پیستونی در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.

 

کمپرسورهای اسکرال معمولاً دارای بهترین عملکرد هستند و انواع روتاری و پیستونی در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. اما امروزه به علت استفاده گسترده از کمپرسورهای روتاری و قابلیت تطبیق پذیری بالای این کمپرسورها در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده از آن‌ها افزایش یافته است. داکت اسپلیت مدیا با استفاده از کمپرسور قدرتنمد روتاری و کیفیت ساخت بالایی که دارد به برند بسیار معتبر میان ایرانیان بدل گشته است.

 

کمپرسورها در 3 رده T1، T2 و T3 دسته بندی می‌شوند و این مدل‌ها از جمله پراستفاده‌ترین انواع کمپرسورها در تولید داکت اسپلیت‌ها هستند. عمده تفاوت این 3 مدل در شرایط آب و هوایی محیطی است که دستگاه می‌تواند بدون مشکل در آن به فعالیت خود بپردازد.

 

  • کمپرسورهای T1

کمپرسورهای T1 در دسته بندی دستگاه‌های موتور سبک قرار می‌گیرند. این نوع کمپرسورها توانایی فعالیت در مناطق مختلف خزری، فلات غربی، شمال غربی و مناطقی که دارای آب و هوای معتدلی هستند را دارند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که این کمپرسورها نهایت دمایی که می‌توانند در آن دوام بیاورند دمای 43 درجه سانتی گراد است. البته توان تولید جریان هوا نیز در این مدل نسبت به سایر مدل‌ها کمی پایین‌تر است اما در عوض مصرف برق کمتری نیز دارد و مناسب مکان‌های کوچک طراحی شده است.

 

  • کمپرسورهای T2

کمپرسورهای T2 نیز جزو موتورهای سبک طبقه بندی می‌شوند و استفاده از آن‌ها اکثراً در مناطقی که دارای اقلیم کوهستانی هستند توصیه می‌شود. در این مناطق زمستان‌های سردی وجود دارد اما در تابستان دمای هوا معمولاً از 35 درجه سانتی گراد بالاتر نمی‌رود. البته داکت اسپلیت‌هایی که از این نوع کمپرسور استفاده می‌کنند شاید تنوع زیادی نداشته باشند و اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید به احتمال زیاد باید به دنبال یک داکت اسپلیت دارای موتور و کمپرسور T1 باشید.

 

  • کمپرسورهای T3

این دسته از کمپرسورها در داکت اسپلیت‌های موتور سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد و مخصوص گرم‌ترین اقلیم‌های جغرافیایی طراحی شده‌اند. اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که تابستان‌های داغ و سوزانی دارد ولی در زمستان دمای هوا چندان کاهش نمی‌یابد  باید از این نوع کمپرسور استفاده کنید. معمولاً این کمپرسور ها که در انواع داکت اسپلیت هایسنس مورد استفاده قرار میگرد، در دماهایی تا 57 درجه سانتی گراد نیز توانایی فعالیت دارند و می‌توان گفت که برای افرادی که در جنوب ایران زندگی می‌کنند یک گزینه مناسب خواهند بود.

 

مزایا داکت اسپلیت موتور سبک

داکت اسپلیت‌های دارای موتور سبک که از کمپرسور روتاری استفاده می‌کنند صدای بسیار کمی از خود در هنگام فعالیت دستگاه تولید می‌کنند و مصرف بهینه‌تری نیز نسبت به سایر مدل‌ها دارند. کمپرسورهای سبک همچنین ابعاد کوچک‌تری دارند و در مکان‌های کوچک عملکرد بسیار بهینه و عالی از خود نشان می‌دهند. علاوه بر این استفاده از موتور سبک در داکت اسپلیت دارای قطعات کمتری است که باعث می‌شود لرزش دستگاه تا اندازه زیادی از بین برود.

 

مزایا داکت اسپلیت موتور سنگین

کمپرسور (موتور) سنگین در داکت اسپلیت‌های دارای ظرفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل‌هایی که از این نوع کمپرسورها استفاده می‌کنند راندمان بالا و عمر طولانی‌تری دارند. همچنین ظرفیت بالای این دستگاه‌ها این امکان را برای مشتری فراهم می‌کند تا بتواند محیط‌های بسیار گرمسیری را دوام بیاورند و سیستم تهویه هوایی قدرتمند را در اختیار داشته باشد. اگر موتورهای سنگین از نوع روتاری یا اسکرال را تهیه کنید می‌توانید از مصرف بهینه برق دستگاه خود نیز اطمینان حاصل کنید.

 

نکات خرید داکت اسپلیت‌های دارای موتورهای سنگین و سبک

 

در فروشگاه نوین مارکت تنوع بسیار بالایی از داکت اسپلیت‌ها را از انواع برندها و با انواع ویژگی‌ها مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و مشخصات مکانی که قصد تهیه یک داکت اسپلیت برای آن را دارید با کارشناسان نوین مارکت تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید و بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

 

شما با اطلاع از قیمت لوازم خانگی در بانه متوجه می شوید که تمامی قیمت های ارائه شده در نوین مارکت کم ترین قیمت است چرا که نوین مارکت وارد کننده اصلی کولر گازی بوده و با حذف واسطه کمترین قیمت بازار کولر گازی داکت اسپلیت و دیگر انواع کولر را ارائه میدهد.

 

همچنین باید توجه داشته باشید که تمامی کالاهای عرضه شده در نوین مارکت دارای ضمانت اصالت کالا و گارانتی معتبر 5ساله هستند. خریداران محترم می‌توانند تا 2 سال از خدمات تعویض و تا 3 سال از خدمات پس از فروش رایگان برای تمامی محصولات انتخاب شده استفاده کنند.

 

به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که با خرید کالای مورد نظر خود از فروشگاه نوین مارکت محصول مورد نظر به صورت رایگان برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید هزینه آن را درب منزل و پرداخت کنید.