انواع داکت اسپلیت

انواع داکت اسپلیت

با پیشرفت تکنولوژی، سیستم های تهویه هوای قدرتمندی جایگزین سیستم های سرمایش قدیمی نظیر کولر و سیستم های گرمایشی قدیمی نظیر بخاری شدند. داکت اسپیلت ها، سیستم های تهویه قوی تری هستند که قابلیت همزمان سرما و گرما را با هم دارند. برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت دارند که در ادامه از این پست در بهترین فروشگاه لوازم خانگی در بانه قصد داریم تا شما را با انواع داکت اسپیلت آشنا کنیم، پس همراه ما باشید.

 

داکت اسپلیت چیست؟

 

داکت اسپلیت ها یا همان اسپلیت‌ کانالی، نوعی از سیستم‌ های تهویه مطبوع به شمار می روند که امروزه در بسیاری از پروژه‌ های مسکونی، اداری، تجاری و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ ها به دلیل ایجاد استقلال دمایی برای هر فضا، تعمیر و نگه‌ داری آسان جزو دستگاه‌ های پر استفاده در پروژه‌ های ساختمانی محسوب می شوند.

 

داکت اسپلیت کمی شبیه به کولرهای گازی است، با این تفاوت که به جای اسپیلت یا پنلی که روی دیوار نصب می شود و روکار است، از یک یونیت داخلی توکار برای تهویه هوا در این سیستم استفاده می شود و از طریق دریچه ریزش هوا، باد تولید شده به محیط می رسد. داکت اسپیلت ها همانند اسپلیت های دیواری از دو بخش اصلی یونیت خارجی (کندانسینگ یونیت) و یونیت داخلی (واحد هواساز) تشکیل می شوند و همانگونه که از نام داکت اسپلیت پیدا است، همان اسپیلت با تکنولوژی جدید تر و سیستم انتقال حرارت آن از طریق کانال کشی و یا دریچه هوا هستند.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

  • انواع داکت اسپلیت
  • مقایسه انواع داکت اسپلیت
  • معرفی کشورهای تولید کننده داکت اسپلیت در جهان
  • نکات و فاکتورهای مهم در انتخاب داکت اسپلیت
  • چرا از نوین مارکت بانه خرید کنیم؟

 

انواع داکت اسپلیت

 

داکت اسپلیت از نظر کارکرد کمپرسور دارای دو مدل کمپرسور دور ثابت و اینورتر Inverter است.

 

  • داکت اسپلیت با کمپرسور دور ثابت

 

در این مدل از داکت اسپلیت ها، کمپرسورها با دور ثابت کار می کند به این معنا که برای ایجاد سرمایش و گرمایش همواره با اندازه ثابتی برق مصرف می شود. با مثالی ساده ایجاد سرمایش در محیط را با استفاده از داکت اسپلیت برای شما شرح می دهیم. اگر دمای محیط 28 درجه باشد و دمای مطلوب برای ما 25 درجه باشد پس از تنظیم دما، کمپرسور سیستم با مصرف میزان ثابتی انرژی برق (مثلا ۱۵ آمپر) روشن شده و پس از رسیدن دمای محیط به ۲۵ درجه، خاموش می‌شود. سپس در صورت بالا رفتن دمای محیط، از میزان مشخص شده مجدد دستگاه روشن شده و هوا را خنک می کند. بدین ترتیب انرژی کمتری مصرف می شود.

 

  • داکت اسپلیت اینورتر (Inverter)

 

در مدل های کم مصرف اینورتر متناسب با میزان سرمایش تولیدی، برق مصرف می ‌کند. به طور مثال اگر بخواهیم دمای اتاق را از 28 به 25 درجه برسانیم، زمانی که داکت اسپلیت را روشن می ‌کنیم، کمپرسور شروع به مصرف برق می‌کند (مثلا از ۳ آمپر استارت میزند تا به ۱۵ آمپر برسد) تا درجه حرارت اتاق را به دمای مورد نظر ما برساند.

هر چه به دمای مورد نظر نزدیکتر می شویم، کمپرسور دستگاه با دور کمتری کار می کند و در نتیجه میزان برق کمتری مصرف می کند. مثلا مثلا زمانی که به 24 درجه برسد شاید ۴ آمپر برق مصرف کند. داکت های اینورتر بر خلاف مدل های ساده، هیچ گاه کاملا خاموش نمی ‌شوند.

 

برای شناخت بیشتر مخاطبان در مطلب زیر به مقایسه انواع داکت اسپلیت می پردازیم:

 

مقایسه انواع داکت اسپلیت

 

در مدل های اینورتر، موتور الکتریکی به صورت متغیر کار کرده و سرعت بالایی دارد و همین امر باعث سریع تر کار کردن آن می‌ شود که می‌ تواند در مصرف انرژی هم صرفه جویی کند. منظور از دور الکتریکی متغیر این است که با توجه به میزان دمایی که شما تنظیم می ‌کنید در مواقعی که محیط خنک شده دور متغیر کم  و زمانی که دمای هوا گرم می ‌شود، دور متغیر زیاد می ‌شود. همین امر سبب صرفه جویی درمصرف انرژی می شود.

در مدل های معمولی و ساده داکت اسپلیت، دور موتور ثابت بوده و موتور به صورت ثابت و همیشگی کار می‌کند و تا زمانی که شما نخواهید کم یا زیاد نمی ‌شود. در مدل های معمولی حتما باید دستگاه خاموش یا روشن شود که همین موضوع باعث پر مصرف شدن اسپلیت معمولی خواهد شد. مدل های ساده بسیار پر مصرف بوده ولی در عوض قیمت دستگاه ارزان تر است. کولر گازی با قیمت مناسب در نگاه اول شاید وسوسه کننده باشد اما توجه داشته باشید که فناوری اینورتر در دراز مدت به نفع جیب تان عمل می کند.

 

معرفی کشورهای تولید کننده داکت اسپلیت در جهان

 

آشنایی با انواع برندها و کشورهای تولید کننده ی داکت اسپلیت کمک می کند تا انتخاب مطلوب خود را داشته باشید. داکت  اسپلیت در بسیاری از کشورها تولید می شود. از جمله این کشورها می توان به ایتالیا، آلمان، ایران، فرانسه، روسیه، اسپانیا، چین، تایوان، کره جنوبی، ویتنام، تایلند، امریکا، هند، ترکیه اشاره کرد.

 

بهترین داکت اسپلیت از برندهای خارجی

 

امروزه برندهای خارجی زیادی وجود دارند که در زمینه تولید دستگاه ‌های با کیفیتِ تهویه مطبوع از جمله داکت اسپلیت، فعالیت می ‌کنند. از عوامل مهم و مؤثر برای انتخاب بهترین داکت اسپلیت خارجی می توان به ابعاد و وزن دستگاه اشاره کرد. همچنین با توجه به میزان صدایی که فن دستگاه حین عملکرد دارد، در خرید آن تأثیر مهمی خواهد داشت. میزان دبی هوایی که اوپراتور تولید می کند یا همان CFM نیز از فناوری های مهم به کار رفته در این دستگاه  بوده که به جزء راندمان و میزان مصرف انرژی آن در انتخاب برند تولید کننده حائز اهمیت است. نکته مهم دیگر آن است که جنس و شکل فین ها در این مسئله تأثیر مهمی خواهند داشت.

از میان برترین برندهای خارجی اسپلیت داکت می توان به گری، بوش، ریم، توشیبا، میتسوبیشی الکتریک، ال جی، سامسونگ، کریر، فوجیتسو، دایکین، گودمن، هایسنس، لنوکس، گرین و میدیا اشاره کرد.

 

نکات و فاکتورهای مهم در انتخاب داکت اسپلیت

 

  1.  ابعاد و فضای محیطی که برای نصب یونیت داخلی در اختیار است.
  2. راندمان و کارایی دستگاه که هرچه بیشتر باشد بهتر است.
  3. میزان مصرف برق و انرژی، تک فاز یا سه فاز بودن برق مصرفی دستگاه که باید متناسب با کنتور برق ساختمان باشد.
  4. نوع گاز مصرفی دستگاه که اگر R410 باشد کم مصرف‌تر و محافظ لایه ازون خواهد بود.
  5. قطر و ضخامت لوله‌های مسی دستگاه
  6.  محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت
  7.  انتخاب نوع داکت اسپلیت متناسب با نیاز خود (فقط سرمایشی، سرمایشی و گرمایشی، سرمایشی با کویل آبگرم)
  8. میزان صدای تولیدی دستگاه که وابسته به محل قرارگیری یونیت‌های داخلی و خارجی دستگاه است.

 

چرا از نوین مارکت بانه خرید کنیم؟

 

نوین مارکت با سابقه سال‌ها فعالیت و تحویل موفق سفارش ‌ها به بیش از صدها هزار مشتری و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده و همواره به عنوان برند پیشرو در زمینه تجارت الکترونیک نزد مشتریان، نهادهای نظارتی و زنجیره های عرضه کالا شناخته شده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد نوین مارکت استفاده کنید.

بانه مارکت برند ثبت شده متعلق به شرکت نوین تجارت فن بنیان بانه بوده ونن همچنین دارای نماد اعتماد دو ستاره از وزارت صنعت و معدن و تجارت برند ثبت شده متعلق به شرکت نوین تجارت فن بنیان بانه است.

 

مزایای خرید از نوین مارکت به طور خلاصه

 

  •  ارسال رایگان به سراسر کشور تنها با یک تماس تلفنی
  • تحویل کالای خریداری شده درب منزل، بیمه بودن کالا و عدم مشکل حمل و نقل
  • پرداخت در محل بعد از تایید اصالت کالا
  • کمترین قیمت در بازار به دلیل حذف واسطه ها
  • گارانتی معتبر شرکتی شامل دو سال تعویض در صورت خرابی و سه سال خدمات رایگان پس از فروش