بهترین داکت اسپلیت موتور سنگین کدام است؟

بهترین داکت اسپلیت موتور سنگین کدام است؟

قصد تهیه یک داکت اسپلیت موتور سنگین را دارید؟ اصلا می‌خواهید بدانید داکت اسپلیت کمپرسور سنگین چیست؟ خواندن این مقاله از نوین مارکت را به شما توصیه می‌کنیم.

یکی از نکاتی که در خرید داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی باید به آن توجه کرد، «سنگین» یا سبک بودن موتور یا کمپرسور آن است. این اصطلاح نه‌چندان فنی، اما به‌هرحال مرسوم، یکی از ملاک‌هایی است که نشان می‌دهد که وسیله موردنظر با محیط زندگی ما همخوانی دارد یا خیر.

 

اگر درباره سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، به‌ویژه کولرهای گازی و داکت اسپلیت‌ها، کمی اطلاعات فنی داشته باشید، حتما می‌دانید که در این دستگاه‌ها، کمپرسور به‌نوعی نقشی کلیدی را بازی می‌کند. درواقع توان یا ظرفیت دستگاه، مصرف انرژی، سروصدا و بسیاری ویژگی‌های دیگر، به نوع کمپرسور و ویژگی‌های آن بستگی دارند. این قطعه که در دلِ یونیت خارجی جا خوش می‌کند، وظیفه فشرده کردن گاز خنک‌کننده و به گردش درآوردن آن درون لوله‌ها را بر عهده دارد. یکی از اجزای اصلی کمپرسور، موتور الکتریکی است و اتفاقا خیلی اوقات هم در بازار لوازم سرمایشی به‌جای عبارت کمپرسور، از موتور استفاده می‌شود. پس در ادامه متن، منظورمان از موتور، خودِ کمپرسور است که اجزایش، از جمله موتور، را هم شامل می‌شود.

 

داکت اسپلیت موتور سنگین چیست؟

روش کار داکت اسپلیت و اسپلیت‌های معمولی کم‌وبیش شبیه به هم است. بنابراین داکت اسپلیت موتور سنگین، تعریفی مشابه اسپلیت موتور سنگین دارد.

در نگاه اول، از «موتور سنگین» برمی‌آید که باید با دستگاه سرمایشی قدرتمندی سر و کار داشته باشیم که اتفاقا درست هم هست. در گذشته این اصطلاح برای آن دسته از کولرهای گازی به کار می‌رفت که کمپرسورهای بزرگ و سنگینی داشتند، ولی با عوض شدن شرایط و پیشرفت تکنولوژی، الان این اصطلاح چندان با واقعیت سازگار نیست؛ چون امروزه کمپرسورهای قوی و درعین‌حال کوچک و سبک، به‌وفور در تولیدات برندهای مختلف پیدا می‌شوند. یکی دیگر از موارد استفاده از این عبارت هم که در بعضی مناطق کشور مرسوم است اشاره به سه فاز بودن برق مصرفی دستگاه دارد. البته کاربرد اصلی اصطلاح موتور سنگین، چیز دیگری است.

برای سیستم‌های برودتی، یک رده‌بندی کلی وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها برای چه آب‌وهوایی ساخته شده‌اند. در اینجا سه رده مختلف داریم: آب‌وهوای معتدل و مرطوب (T1)، مناطق سردسیر (T2) و نقاط گرم و خشک یا گرمسیری (T3). این دسته‌بندی نشان‌دهنده مقاومت کمپرسور در برابر دمای هوای محیط بیرون هم هست. کمپرسور T3 یا «تروپیکال» نسبت به T1 در مقابل گرما مقاوم‌تر است و در این شرایط جوی سخت دوام می‌آورد؛ به‌طوری‌که برای مناطقی که دمای بیشینه آن‌ها مدام به بالای ۴۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد‌، مثل خیلی از شهرهای جنوبی کشور، باید به دنبال کمپرسورهای T3 باشیم. این کمپرسورها اغلب ظرفیت و قدرت بالایی دارند و می‌توانند در داغ‌ترین روزهای سال هم مقابل موج گرما قد عَلم کنند.

حالا به موضوع اصلی برگردیم: زمانی که از «موتور سنگین» صحبت می‌کنیم، منظورمان کمپرسوری از نوع T3 است؛ یعنی همان نوعی که با آب‌وهوای گرمسیری سازگاری دارد. در آن‌سو، «موتور سبک» برای اشاره به کمپرسورهای T1، یعنی نوع مناسب مناطق مرطوب و معتدل، به کار می‌رود. این مهم‌ترین تفاوت موتورهای سنگین و سبک است. دراین‌میان محصولات گروه T2، دستکم در کشور ما، چندان متداول نیستند و شاید به‌همین‌خاطر باشد که کلمه سبک را برای آن‌ها کنار نگذاشته‌ایم.

مسئله دیگری هم هست. کمپرسورهای اسپلیت و داکت اسپلیت‌ها از لحاظ ساختارشان به سه نوع مختلف تقسیم می‌شوند: پیستونی، روتاری و اسکرال. کمپرسورهای پیستونی، تجهیزاتی پرمصرف با فناوری قدیمی هستند و بیشتر در سیستم‌های طراحی‌شده برای مناطق گرمسیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. روتاری‌ها که مصرف و سروصدای کمتری دارند، اغلب برای آب‌وهوای معتدل و بعد از آن برای آب‌وهوای گرمسیری مناسب هستند. اسکرال هم که قیمت بالا و عمر طولانی از خصوصیات بارز آن است، بالاترین میزان قدرت را دارد و بیشتر در دستگاه‌های پرظرفیت به کار گرفته می‌شود. دراین‌بین، کمپرسور روتاری از دو نوع دیگر متداول‌تر است و تولیدکنندگان بیشتر از این نوع کمپرسورها استفاده می‌کنند. البته هرکدام از شرکت‌های سازنده تهویه مطبوع اغلب به یک نوع از کمپرسورها توجه بیشتری نشان می‌دهد. بعضی برندها هم سعی می‌کنند دو یا هر سه نوع آن‌ها را پوشش بدهند.

اما یک نکته: کمپرسورهای پیستونی معمولا در رده T3 قرار می‌گیرند و بنابراین داکت اسپلیت‌های مجهز به کمپرسور پیستونی، داکت اسپلیت کمپرسور سنگین محسوب می‌شوند. اما در کمپرسورهای روتاری، بسته به رده آب‌وهوایی، هم موتور سبک و هم موتور سنگین داریم. جالب آنکه روتاری‌ها اغلب وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تری نسبت به دو نوع دیگر دارند، ولی همان‌طور که گفتیم، برخلاف زمان قدیم، سنگین یا سبک بودن موتور به رده‌بندی آب‌وهوایی آن برمی‌گردد؛ نه به ابعاد یا وزن موتور.

توجه داشته باشید که داکت اسپلیت موتور سنگین، به‌دلیل قدرت بالای خودش که لازمه سازگاری با مناطق گرم و خشک است، معمولا نسبت به موتور سبک یا T1 برق بیشتری مصرف می‌کند. قیمت بالاتر و سروصدای بیشتر هم از ویژگی‌های قابل انتظار داکت اسپلیت کمپرسور سنگین یا همان T3 است.

 

معرفی بهترین داکت اسپلیت موتور سنگین

ال جی و گری از بهترین برندهای تولیدکننده داکت اسپلیت T3 یا همان موتور سنگین هستند. اگر متراژتان از 50 تا 80 متر مربع فراتر نمی‌رود، شاید داکت اسپلیت زانتی 24 هزار نظرتان را جلب کند. موتور اینورتر و کم‌صدا، سرمایش سریع و مصرف پایین، از ویژگی‌های این محصول هستند.  اگر متراژ مکان موردنظرتان بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر مربع ( با دو اتاق خواب) است، داکت اسپلیت ال جی 30000 می‌تواند گزینه خوبی باشد. این محصول با کمپرسور روتاری خود، از سیستم‌های خنک‌کننده کارا و به‌صرفه‌ای است که در کشور پیدا می‌شود. گزینه دیگر، داکت اسپلیت اجنرال 30000 است؛ محصولی از برندی ژاپنی، با ورودی هوای تازه، حالت توربو، کویل آب گرم و مصرف بسیار بهینه.

 

داکت اسپلیت موتور سنگین معمولا ظرفیت سرمایشی بالایی دارد

در جستجوی بهترین داکت اسپلیت موتور سنگین به یک گزینه دیگر هم برمی‌خوریم: داکت اسپلیت گری ۳۶۰۰۰ با موتور اسکرال. این محصول که ساخته یک کمپانی تخصصی چینی است، می‌تواند فضایی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر مربع را زیر پر و بال خودش بگیرد.

 

خرید داکت اسپلیت موتور سنگین از نوین مارکت بانه

اما برای انتخاب و خرید بهترین داکت اسپلیت کمپرسور سنگین باید به کجا مراجعه کنیم؟ خب، می‌توانید از همین جایی که نشسته‌اید شروع کنید. تمامی داکت اسپلیت های موجود در فروشگاه اینترنتی نوین مارکت، موتور سنگین (T3) هستند. این مجموعه داکت اسپلیت‌ها را با پایین‌ترین قیمت بازار به مشتریانش عرضه می‌کند؛ قیمت پایینی که به لطف واردات مستقیم و بی‌نیازی از واسطه‌ها برایمان میسر شده و باوجود تاثیرات ناگزیر نوسانات ارزی، در نازل‌ترین سطوح ممکن باقی می‌ماند.

با خرید داکت اسپلیت از بانه از طریق نوین مارکت یک امتیاز ویژه هم خواهید داشت: پنج سال گارانتی، شامل سه سال گارانتی تعویض و دو سال خدمات پس از فروش رایگان. برای آسایش بیشتر شما، ارسال سفارش هم رایگان انجام می‌شود و می‌توانید آن را در شهر خودتان، دم درب خانه، تحویل بگیرید. امکان پرداخت هزینه در محل را نیز برایتان فراهم کرده‌ایم و بهتر آنکه می‌توانید پس از دریافت کامل سفارش و اطمینان پیدا کردن از اصالت کالا، پرداخت را انجام بدهید. پس سعی کنید در زمان تحویل گرفتن کالا، فردی کاربلد و امین برای بررسی کردن محصول پیشتان باشد.