علت چکه کردن آب از کولر گازی

علت چکه کردن آب از کولر گازی

در این مقاله از نوین مارکت در مورد علت آب داد کولر گازی و چکه کردن آب از زیر پنل و کمپرسور کولر گازی صحبت خواهیم کرد. برخی از کاربر ها در مورد چکه کردن کولر گازی خود سوال میپرسند ، و بعضا این مسئله ساده باعث نگرانی شدید برای ایشان میشود .

 

چرا از کولر گازی آب خارج میشود ؟

یه میزان بخار آب موجود در هوا رطوبت هوا گفته میشود، این رطوب موجود در هوا زمانی که دما تغییر پیدا کند تغییر حالت میدهد و از گاز به مایع تبدیل میشود.

رطوبت هوا در مناطق مختلف متفاوت میباشد به همین دلیل میزان آبی که از کولر گازی چکه میکند در مناطق مختلف متفاوت میباشد به هر اندازه رطوبت هوا زیاد باشد میزان چکه کردن کولر گازی افزایش پیدا میکند و هر چقدر رطوبت هوا کم باشد میزان چکه کردن آب کولر گازی کم میشود.

میزان رطوبت موجود در محیط با برخورد با فین و کویل ها چون سرد میباشند تغییر حالت از گاز به مایع را میدهند و این آب به وسیله ی لوله ی  از کولر گازی خارج میشود.

کولر گازی  در زمانی که رطوبت هوا با فین ها و کوییل های سرد برخورد میکند به آب تغییر شکل میدهد و این آب در مخزنی جمع میشود و به وسیله ی لوله ای خارج میشود.

 

دلیل آب دادن کولر گازی چیست ؟

بعضی وقت ها به دلیل انسداد این لوله به وسیله ی برگ درختان و یا وسایل دیگر از کولر گازی خارج میشود که باید در این صورت لوله ی آب که چکه میکند را مشاهده و تمیز کرد.

 دلیل دیگر آن نصب اشتباه لوله ها و شل نصب کردن این لوله ها میباشد که با جابه جایی و محکم کردن این لوله ها مشکل رفع میشود.

خیلی از کاربران به اشتباه فکر میکنند که این آب تصفیه شده میباشد ولی کاملا اشتباه میکنند چون این آب رطوبت هوای موجود در فضا میباشد و غیر قابل شرب میباشد.

برند و قیمت کولر گازی در بانه شما هیچ تاثیری در این موضوع نخواهد داشت، بلکه شیوه صحیح نگهداری از کولر است که باعث میشود این مشکلات ساده و پیچیده برایش رخ ندهد؛ پس اگر برای کولری که خریداری کرده اید ارزش قائل هستند از آن مراقبت کنید.