راه حل یخ زدن کولر گازی در زمستان

راه حل یخ زدن کولر گازی در زمستان

یکی از رایج ترین مشکلاتی که افراد امروزه با کولر گازی ها دارند، مشکل یخ زدگی در کولر گازی است که موجب می شود کارکرد کولر گازی دچار اختلال بشود و نتواند به درستی نیاز های افراد را برای بهتر شدن هوا و رسیدن به درجه خوب و مطبوع تامین کند، در این مقاله این مشکل به صورت کامل همراه تمام راه حل های کاربردی خدمت شما عزیزان ارائه می شود، در این مقاله از سایت نوین مارکت به بررسی دقیق این موضوع میپردازیم.

 

یخ زدگی کولر گازی چیست؟

بی شک این موضوع بسیار وقت گیر است که شما مدام حواستان به کولر گازی تان باشد تا بفهمید که چه زمانی دچار مشکل یخ زدگی شده است تا آن را برطرف نمایید بهترین راه این است که شما از سیستم کولرتان اطلاعات کافی داشته باشید و با دانستن این موضوع که کدام یک از اجزای کولر گازی بیشتر مستعد یخ زدگی هستند ، هر چند وقت یک بار کولر گازی تان را چک کنید. 

توجه کنید که اصولا پنل داخلی کولر گازی، پنل خارجی، کندانسور کولر گازی و لوله های ارتباطی، مستعد ترین قسمت های کولر گازی هستند که احتمال یخ زدگی در آن ها بیشتر از سایر قسمت ها است، شما با چک ماهیانه این قسمت ها می توانید از وضعیت کولر گازی تان و وجود یخ زدگی در آن با خبر شوید. 

چرا کولر گازی دچار یخ زدگی می شود؟

بی شک پس از اینکه یاد گرفتید چطور بفهمید که کدام یک از قسمت های کولر گازی تان دچار یخ زدگی شده است اصلی ترین پرسش که علت این یخ زدگی چیست برای شما پیش می آید، در ادامه با ما همراه باشید تا مهم ترین عللی که موجب تولید یخ در کولر گازی می شوند را مرور کنیم .

اولین نکته در این رابطه این است که یخ زدگی ممکن است در دوفصل تابستان و زمستان در کولر گازی ایجاد شود یعنی همان طور که زمانی که از سیستم سرمایش کولر گازی تان استفاده می کنید ممکن است با یخ زدگی مواجه شوید در فصول سرد نیز که گرمایش کولر گزی روشن است امکان دارد شما با این مشکل روبه رو شوید. 

 

یخ زدن کولر گازی در فصل تابستان

عوامل زیادی وجود دارند که کولر گازی شمارا در فصل تابستان مستعد یخ زدگی می کنند، در ادامه این مقاله مهم ترین علت هایی که موجب ایجاد یخ زدگی کولر گازی در فصل تابستان می شود، شما با شناسایی این موارد می توانید به راحتی از ایجاد آن ها در کولر گازی تان پیشگیری کنیدو تجربه بهتری از استفاده از کولر گازی را تجربه نمایید. 

عدم وجود گاز کافی

یکی از مهم ترین دلایلی که موب ایحاد یخ زدگی کولر گازی در فصل تابستان می باشد عدم وجود گاز کافی در سیستم کولر گازی است، اگر کولر سیستم کولر گازی دچار نشتی گاز فرئون یا کمبود گاز شده باشد سرمایش کولر گازی دچار مشکل می شود و با یخ زدگی لوله های کولر گازی سرمایش کولر متوقف می شود.

اکر شما احساس می کنید که به علت نبود گاز کافی در کولر گازی تان با مشکل یخ زدگی در کولر گازی مواجه شده اید همین حالا می توانید به راحتی با شارژ کردن گاز کولر گازی تان این مشکل را برطرف نمایید، با شاررژ مداوم و منظم کولر گازی به راحتی می توانید از بروز این مشکل پیشگیری کنید. 

انسداد  مسیر لوله های کولر گازی

اگر در برخی از لوله ها یا قطعاتی از کولر گازی انسداد و گرفتگی به وجود آمده باشد، موجب ایجاد یخ زدگی در کولر گازی می شود، بهتر است برای پیشگیری از بروز این مشکل در کولر گازی تان پیش از روشن کردن آن در فصل گرما تمام قطعات آن را چک کنید.

زمان چک کردن قطعات کولر گاز ی از نبود مانعی که موجب مسدود شدن کولر گازی خواهد شد مطئن شوید، انسداد لوله ها وقطعات کولر گازی در دراز مدت می تواند موجب بروز یخ زدگی و خرابی کولر گازی شما بشود. 

استراحت نکردن کمپرسور

گاهی اوقات وجود مشکلاتی در کولر گازی مثل خراب بودن سنسور یا کارنکردن برد الکتریکی موجب کارکردن بدون وقفه کولر گازی می شود، توجه کنید که کارکردن بدون استراحت کمپرسور می تواند موجب یخ زدگی در کولر گازی شود و این موضوع به مرور به کولر شما آسیب می زند.

نقص فن داخلی (اواپراتور)

یکی از مهم ترین قطعات کولر گازی فن بلوور داخلی می باشد که وظیفه آن کشیدن هوای گرم به داخل کولر گازی و تبدیل آن به هوای خنک و مطبوع می باشد، گاهی اوقات وجود مشکلاتی باعث می شود که فن بلوور داخلی نتواند به درستی وظیفه خودرا انجام دهد و در نتیجه یخ زدگی در کولر گازی ایجاد می شود. 

سوختن موتور فن یا راه انداز بلوور داخلی و استفاده از سرمایش کولر گازی در هوای نسبتا سرد از جمله مهم ترین عواملی هستند که موجب بروز مشکل در فن بلوور داخلی کولر گازی می شوند، سعی کنید زمانی که هوای بیرون نسبتا سرد است از حالت فن کولر استفاده کنید و از روشن کردن سرمایش کولر گازی جدا خودداری کنید. 

 

یخ زدگی کولر گازی در زمستان

تا اینجای کار مهم ترین عواملی که موجب ایجاد یخ زدگی کولر گازی در فصول گرم سال می شود را بررسی کردیم ، اما دقت کنید که مشکل یخ زدگی کولر گازی ممکن است در فصول سرد نیز ایجاد شود در ادامه به مهم ترین عللی که موجب این مشکل کولر گازی در زمستان می شود توجه کنید. 

 نقص فنی سنسور بیرونی کولرگازی

زمانی که سنسور بیرونی کولر گازی یا همان برد فرمان کولر گازی دچار نقص فنی شده باشد و نتواند درست کار کند فرمان گرمایش را به درستی به کمپرسور انتقال نمی دهد و همین موضوع موجب ایجاد یخ زدگی در کولر گازی می شود، منشا بروز این مشکل نقس سیستم فن کندانسور است که شما ی توانید با کمک یک کارشناس مشکلات کولر گازی آن را عیب یابی کنیدو به راحتی دوباره از کولر گازی تان استفاده کنیدوو لذت ببرید.

مشکل شیر برقی کولر گازی

اگر شیر برقی کولر گازی دچار اختلال شود وظیفه خودش را به درستی انجام نمی دهد و به جای خارج کردن هوای سرد از کولر گازی آن را به داخل می کشدو موجب ایحاد یخ زدگی در کولر گازی می شود·

کمبود شارژ گاز

اگر شارژ کولر گازی تان به اندازه کافی نباشد احتمال ایجاد یخ زدگی در کولر گازی به طرز چشمگیری بالا می رود شما می توانید جهت چیشگیری از ایحاد این مشکل به طور مرتب گاز کولر گازی تان را شارژ کنید و از بروز مشکلات متعدد در کولر کازی تان پیشگیری نمایید.

 

راه حل یخ زدگی کولر گازی

با تمام این تفاسیر زمان هایی نیز پیش می آید که کولر گازی شما دچار مشکل یخ زدگی می شود و بایستی با مهارت و دقت آن را برطرف نمود تا آسیب بیشتری به کولر گازی وارد نشود، اگر شما نیز کولر گازی تان دچار یخ زدگی شده است و به دنبال راه می گردید می توانید از راه های پیشنهادی زیر استفاده کنید. 

یکی از راحت ترین اقدامات برای از بین بردن مشکل یخ زدگی کولر گازی تعویض فیتر های هوای می باشد، همچنین بررسی و تمیز کردن کویل اواپراتور کولر گازی نیز می تواند به طرز چشمگیری در راستای از بین بردن یخ های ایجاد شده در کولرگازی کمک کننده باشد. 

مطمئن شوید که هوا در کولر گازی به خوبی جریان دارد و راه بن بستی برای ورود و خروج هوا در کولر گازی وجود ندارد ، انسداد هوا در کولر می تواند یخ زدگی در کولر گازی را تشدید نماید، در زمان هایی که هوای خانه سرد است اما مایل به استفاده از کولر گازی می باشید به جای روشن کردن سرمایش از حالت فن کولر گازی استفاده نمایید. 

اگر  با استفاده از  راه حل های بالا هنوز نتواسنتید که مشکل یخ زدگی کولر گازی تان را برطرف کنید پیشهاد می شودکه حتما از یک متخصص کولر گازی حرفه ای برای برطرف کردن این مشکل کمک بگیرید؛ یخ زدگی در کولر گازی مشکلی جدی است که اگر به آن بی توجهی کنید و به حال خودش رهایش کنید میتواند در آینده برای کولر گازی شما مشکلات جدی تری را به وجود بیاورد. 

 

پیشگیری از یخ زدگی کولر گازی

تا این جای کار مهم ترین عواملی که موجب ایجاد یخ زدگی در کولر گازی در فصول سرد و گرم می شود عنوان شد، توجه کنید که اگر قبل از دچار شدن به مشکلی در صدد پیشگیری از آن باشید می توانید زندگی راحت تری را تجربه کنید.

پیشگیری از یخ زدگی کولر گازی بسیار راحت تر از برطرف کردن این مشکل است شما با پرداخت هزینه کمتر و صرف وقت کوتاه تری می توانید به آسانی از بروز این مشکل در کولر گازی تان جلوگیری کنید، مهم ترین کار برای پیشگیری از یخ زدگی در کولر گازی سرویس و عیب یابی دوره ای کولر می باشد. 

با عیب یابی و سرویس منظم و دقیق کولر گازی شما می توانید تمام مشکلات پیش آمده در کولر گازی تان را بر طرف کنید، مسائلی همجون کمبود گاز در کولر گازی و .. به راحتی با سرویس کولر قابل مشاهده و برطرف کردن است.