شارژ گاز کولر گازی در زمستان و تابستان

شارژ گاز کولر گازی در زمستان و تابستان

اگر از کولر گازی بانه استفاده می کنید، داشتن اطلاعات جامع و کافی در زمینه شارژ گاز کولر گازی می تواند به نگهداری بهتر شما از کولر گازی کمک کننده باشد، در ادامه این مقاله صفر تا صد مبحث شارژ گاز کولر گازی برای شما کاربران عزیز آورده اشده است.

چگونه کولر گازی شارژ می شود؟

شارژ کولر گازی عملیاتی تخصصی است و نیاز به مهارت های تکنسین های حرفه ای دارد؛ اصولا کارشناسان کولر گازی شارژ گاز کولر رابه صورت وزنی انجام می دهند، شارژ کولر گازی به روش های متفاوتی انجام می شود.

1.      شارژ گاز آمپری کولر گازی

2.      استفاده از گیج مانوفیلد و جدول دمایی

3.      گاز وزنی با کمک ترازو

سه روش فوق از متداول ترین روش های شارژ گاز کولر گازی است که امروزه توسط متخصصین انجام می شود، در ادامه به صورت مفصل با این سه روش اشنا شوید.

•   گاز وزنی با کمک ترازو

به جرئت می توان گفت که یکی از بهترین روش های شارژ کولر گازی، با کمک ترازوی وزنی می باشد؛ اگر شما به نیم کیلو گرم گاز مبرد برای داشتن عملکرد عالی در کولر گاز تان نیاز داشته باشید و فاصله پنل داخلی و خارجی کولر نرمال باشد، حدود نیم کیلو گرم گاز توسط ترازو وزن می شود داخل سیستم پمپ می شود.

مهم ترین نکته در رابطه با این روش افزایش میزان گاز به تناسب افزایش طول متر لوله کشی می باشد، یعنی بر اساس آخرین استاندار های روز دنیا به ازای هر 7 متر لوله کشی بیشتر حدود 20 گرم مقدار گازی بیشتری باید داخل دستگاه پمپاژ شود.

•  شارژ گاز آمپری

روش گاز آمپری در مقایسه با دو روش دیگر تقریبا ساده تر است و اکثر کارشناسان برای شارژ مجدد کولر های گازی ازآن استفاده می نمایند؛ در این روش میزان شارژ مورد نیاز کولر گازی بر اساس مقدار آمپری که با اتصال آمپرمتر به کولر بدست می آید؛ محاسبه می شود؛ تکنسین های  حرفه ای کولر گازی به راحتی می توانند با بررسی آمپر کولر گازی دقیقا تشخیص دهند که کولر گازی  به چه مقدار گاز برای شارژ مجدد و بهتر شدن عملکر کولر نیاز دارد .

 

* یک نکته مهم *

توجه کنید که اگر کولر گازی شما اینورتر باشد روش آمپر برای شارژ کولر شما مناسب نخواهد بود، به علت وجود حالت اینورتر در کولرگازی نمی توان به داده های بدست امده از آمپر کولر گازی اعتماد کرد و باید از روش های دیگری به جز آمپر برای شارژ کولر گازی اینوتر استفاده نمود.

•   شارژ گاز به وسیله گیج مانوفیلد و جدول دمایی

در این روش کارشناس تعمیرات کولر گازی میزان فشار هوا را در اطراف پنل داخلی و خارجی کولر گازی اندازه گیری و سپس مقایسه می کند و در گام بعد با کمک ابزرا های مخصوصی که در دست دارد فشار را به اندازه ای که مناسب است می رساند؛ این روش نسبت به دور وش دیگر از دقت کمتری برخوردار است و چندان قابل اعتماد نیست، اساس روش سوم شارژ گاز کولر گازی محاسبات ریاضی با کمک فرمول های خاص توسط تکنسین های کولر گازی می باشد.

چه زمانی کولر گازی به شارژ نیاز دارد؟

ممکن است که شما سال ها از کولر گازی استفاده نمایید اما در رابطه با شارژ کولر گازی تان اطلاعات دقیقی نداشته باشید و ندانید که چه زمانی نیاز به شارژ دارد، علامت هایی وجود دارند که در صورت مشاهده آن ها در کولر گازی تان باید به فکر شارژ مجدد کولر گازی تان باشید.

•  علامت هایی که نشان دهنده نیاز کولر گازی به شارژ است:

1.  خروج باد گرم از کولر گازی حالت سرمایش

2. یخ زدن لوله نازک کولرگازی

3.  برفک زدنن فین های اپراتور

4.  اندازه گیری گاز کولر گازی با گیج فشار سنج

در قسمت فوق چند تا از مهم ترین علامت هایی که نشان دهنده نیاز کولر گازی به شارژ است ذکر شد، در رابطه با شارژ کولر گازی، می توان سه شرایط متفاوت نیز برای کولر گازی در نظر گرفت که در آن کولر گازی به شارژ مجدد نیاز مند است.

• حالت های متفاوت کولر گازی نیازمند شارژ

1.  کولر گازی تازه نصب شده

2.  کولری که هیچ گازی در آن موجود نیست

3.  کولر نیاز با شارژ اضافه تر دارد

•  کولر گازی تازه نصب شده

زمانی که شما یک کولر گازی نو را برای اولین بار نصب می کنید واقدام به روشن کردن ان  می نمایید حدود 5 متر لوله داخل کندانسور کولر گازی حبس شده است که شما می توانید به راحتی پس از نصب کولر، آن را وکیوم کنید و سپس گاز را به کل سیستم منتقل نمایید؛ نکته مهم در رابطه با کولر های گازی تازه نصب شده این است که گاز موجود در کولر گازی تنها برای 5 متر لوله کافی است و و اگر لوله اضافی به کار رفته باشد کولر گاز به مقدار گاز بیشتری نیاز خواهد داشت.

•  کولری که هیچ گازی در آن موجود نیست

بیش از آنکه در رابطه با شارژ کردن کولر گازی که فاقد شارژ است صحبت کنیم باید بدانید که از کجا بفهمید کولر گازی شما چقدر شارژ دارد؟ برای فهمیدن این موضوع باید شیر سرویس کولر گازی را فشار دهید، در صورت وجود گاز در سیستم، آن بیرون می زند و شما متوجه می شوید که کولر گازی فاقد از گاز نیست.

هنگام انجام این ازمایش با دقت وجود نشتی در کولر گازی را بررسی کنید؛ اصولا افراد هنگام نصب کولر گازی و چک کردن از کولر از بررسی وجود نشتی ها در کولر غافل می شوند و چند روز بعد از کار کردن کولر متوجه نقص فنی در آن می شوند، اگر احساس کردید که نشتی در کولر گازی وجود دارد باید ابتدا آن را برطرف کنیدو سپس اقدام به روشن کردن کولر گازی بکنید.

•  تکمیل شارژ گاز اسپیلت

اکثر اوقات مشکلات مربوط به شارژ کولر گازی به تکمیل شارژ گاز اسپیلت مرتبط است؛ کمبود شارژ کولر گازی می تواند عملکرد کلی کولر گازی را مختل کند و شما را از داشتن زندگی راحت و کولر گازی خوب و عالی محروم کند، برای تکمیل شارژ گاز اسپیلت از یک متخصص کمک بگیرید و به راحتی شارژ گاز اسپیلت تان را تکمیل نمایید.

مهم ترین نکات ایمنی  شارژ گاز کولر گازی

کولر گازی یک دستگاه سرمایشی حساس است که کارکردن با آن نیاز مند مهارت و تخصص فراوان است و اگرشما بدون داشتن دانش و مهارت کافی اقدام به شارژ کولر گازی تان کنید ممکن است آسیب های زیادی به سیستم کولر گازی تان وارد کنید.

اولین کاری که هر متخصصی پس از فهمیدن نشتی گاز کولر گازی انجام می دهد، عیب یابی و یافتن راه حل برای آن مشکل است، بی شک خروج گاز از کولر گازی می توانند خطر ساز باشد وباید به سرعت آن را حل کرد واز ایجاد حوادث جبران نشدنی در آینده پیشگیری نمود؛ گاز مبرد کولر گازی سمی است و در صورت پخش شدن آن در هوا ممکن است مشکلات متعددی برای شما  و خانواده تان ایجاد کند پس واجب است که نکات ایمنی لازم را برای حفظ سلامتی خودتان و خانواده تان رعایت نمایید.

مهم ترین نکته ای که باید در رابطه با شارژ کولر گازی در نظر بگیرید این است که به هیچ وجه تنها و بدون همراهی یک متخصص حرفه ای اقدام به شارژ کولر گازی تان نکنید؛ چون این کار عواقب خطرناک بسیاری دارد و در صورت عدم رعایت نکات امینی ممکن است حوادث بدی برای شما پیش آید.  ممنون از توجه شما که با ارزانترین فروشگاه لوازم خانگی بانه همراه بودید.