هر آنچه که باید در مورد کولر مولتی اسپیلت بدانید

هر آنچه که باید در مورد کولر مولتی اسپیلت بدانید

کولر مولتی اسپیلت، یکی از پرکاربرد ترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد که امروزه در میان مردم استفاده می شود، کولر مولتی اسپیلت از یک یونیت خارجی و چند یونیت داخلی تشکیل شده است و تقریبا می توان گفت که کارایی آن مثل کولر های گازی معمولی می باشد، در این مقاله از فروشگاه لوازم خانگی بانه اورجینال صفر تاصد کولر مولتی اسپیلت خدمت شما کاربران گرامی معرفی می شود. 

 

آشنایی با کولر مولتی اسپیلت

در نگاه اول ممکن است با خواندن نام این کولر متعجب شوید و این سوال برایتان ایجاد شود که دقیقا کولر مولتی اسپیلت چیست و چه کار هایی انجام می دهد؟ کولر مولتی اسپیلت یک سیستم سرمایشی و گرمایشی شبیه به کولر های گازی است و می توان برای رسیدن به درجه مطلوب دما از آن استفاده نمود، کولر مولتی اسپیلت در فصول سرد و گرم سال کاربرد دارد.

از کولر مولتی اسپیلت در ادارات، بیمارستان ها، باشگاه ها، تالار ها و.... استفاده می شود البته مکان هاییکه کولر مولتی اسپیلت می تواند در آن کار کند در چهارچوب چیزی حدود متراز 30 الی صد و پنجاه متر است؛ یکی از مهم ترین نکات در رابطه با این کولر مولتی اسپیلت ها مجهز شدن آن ها به سیستم اینورتر می باشد که موجب کاهش هزینه برق و کم تر مصرف شدن انرژی شده است، اگر قصد خرید کولر مولتی اسپیلت دارید یا نمی داید که کولر گازی بهتر است یا کولر مولتی اسپیلت تا پایان این مقاله باما همراه باشید و نکات مهم و جالبی را درباره کولر مولتی اسپیلت مطالعه نمایید.

 

اجزای کولر مولتی اسپیلت یا چند پنله

مولتی اسپپیلت مثل کولر گازی از بخش های متفاوتی تشکیل شده است، یونیت داخلی، کندانسور یا یونیت خارجی و سیستم ارتباطی از مهم ترین بخش های مولتی اسپیلت های می باشد، در ادامه با مهم ترین اجزای کولر مولتی اسپیلت آشتا شوید. 

 

پنل‌ها یا یونیت داخلی

وظیفه اصلی یونیت داخلی مولتی اسپپیلت انتقال هوای تازه گرفته شده از بیرون به داخل مولتی اسپپیلت می باشد، پنل داخلی کولر مولتی اسپپیلت بسیار پیچیده است و از اجزای متفاوتی تشکیلی شده است، دکمه خاموش و روشن کردن، بادگیر هوا، فیلتر و فن کویل از مهم ترین بخش های یونیت داخلی مولتی اسپیلت می باشد که تاثیر مهمی در کارکرد کلی کولر دارند .

 

کندانسور یا یونیت خارجی

کندانسور مولتی اسپپیلت یکی از مهم ترین بخش های کولر می باشد که عملکرد کلی دستگاه تا حد زیادی به آن وابسته است، کمپرسور، فن کویل بیرونی، اکسپنشن از مهم ترین اجزای یونیت خارجی مولتی اسپیلت می باشد؛ یکی  از گران ترین قطعاتمولتی اسپیلت کمپرسور می‌باشد.

 

سیستم ارتباطی

بی شک یونیت داخلی و کندانسور بدون داشتن پل ارتباطی قوی نمی توانند به درستی با هم ارتباط پیدا کنند و در نتیجه مولتی اسپیت کار نخواهد کرد، سیستم ارتباطی نقش بسیار مهمی در کارکرد مولتی اسپیلت دارد.

 

مزایا و معایب کولر مولتی اسپیلت

مولتی اسپیلت ها در عمل شباهت بسیار زیادی به کولر های گازی دارند و اکثر افراد زمانی که تصمیم به خرید کولر گازی می گیرند در انتخاب بین مولتی اسپیلت و کولر گازی دچار تردید و دودلی می شوند، یکی از آسان ترین راه ها برای داشتن خریدی خوب و گرفتن تصمیم نهایی برای خرید یک کالا مثل مولتی اسپیت آگاهی از مزایا و معایب آن می باشد، در ادامه با مزایا و معایب مولتی اسپیلت برای شما کاربران گرامی شرح داده می شود:

مزایا: 

1.نصب راحت

2.کم جا بودن

3. قیمت خوب

4.کاربرد گستردده

5.کیفیت بالا و...

معایب:

علاوه بر مزیت های فراوانی که سیستم مولتی اسپیلت دارد، مواردی نیز وجود دارد که جزو معیاب این سیستم به شمار می رود و می تواند تصمیم شماره برای خرید آن منتفی سازد

1.صدای زیاد

2.  بالا رفتن هزینه ها

3. سختی سیستم تعمیرات و...

 

کولر مولتی اسپیلت  با کولر گازی چه فرقی دارد ؟

در عمل کارایی کولر گازی و مولتی اسپیلت بسیار شبیه به هم خواهد بود، اما تفاوت هایی وجود دارد که کولر های گازی و مولتی اسپیلت را از یکیدیگر تفکیک می کند، تشخیص تفاوت های مولتی اسپیلت و کولر گازی بسیار راحت است و با کمی دقت می توانید آن را تشخیص بدهد.

 

تعداد پانل ها

یکی از تفاوت های کولر های گازی و سیستم مولتی اسپیلت در تعداد پانل های آن ها می باشد، در کولر گازی به ازای هر کندانسور یک پنل دخاخلی وجود دارد اما در سیستم های مولتی اسپیلت می توان تا حداکثر هشت پانل را فعال کرد و به کمک آن ها تسویه هوا را انجام داد .

یکی از مهم ترین تفاوت های کولر گازی و مولتی اسپیلت که موجب می شود اکثر افراد از خرید مولتی اسپیلت پشیمان شوند و کولر گازی را  انتخاب کنند مصرف برق این دو می باشد، مولتی اسپیلت نسبت به کولر گازی مصرف برق بیشتری دارد و هزینه های بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

البته نصب و تعمیر و سرویس کولر گازی و مولتی اسپیت کاملا شبیه به هم هستند و تفاوتی ندارند، زیرا سیستم کلی مولتی اسپیت و کولر گازی شبیه به هم هستند و تنها در پانل ها فرق دارند ولی فرایند سریس و نصب کولر گازی و مولتی اسپیلت ها کاملا شبیه به هم است.

 

قیمت مولتی اسپلیت

اصولا قیمت مولتی اسپیلت ها شبیه به قیمت کولر گازی می باشد و تفاوت چندانی با هم ندارند البته فاکتور هایی مثل نوع کولر، ظرفیت، برند و شرکت و.... تاثیر زیادی بر قیمت کولر مولتی اسپیلت دارند، تعداد پانل ها نیز در قیمت مولتی اسپیلت موثر می باشد، هرچقدر که تعداد پانل ها در مولتی اسپیت بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالا تر می رود و هر چقدرکه تعداد پانل ها کاهش پیدا کند به همان مقدار قیمت مولتی اسپیلت نیز کاهش  پیدا می کند.

مثلا مولتی اسپیلتی که مجهز به آپشن اینورتر باشد قیمتی بیشتر از یک مولتی اسپیلت معمولی خواهد داشت، گاهی اوقات وجود آپشن های اضافه در کولر مولتی اسپیلت می تواند قیمت آن را به شدت افزایش بدهد. برای دریافت قیمت آنلاین کولر گازی کلیک کنید.

تعمیر و سرویس کولر مولتی اسپیلت

از آن جایی که سیستم کولر مولتی اسپیلت شباهت های بسیاری به کولر های گازی دارد، سیستم نصب وسرویس کولر گازی و مولتی اسپیلت بسیار به هم شبیه هستند؛ اگر شما از مولتی اسپیلت استفاده می کنید و کولر شما دچار مشکل شده است می توانید به راحتی از تعمیرکاران کولر گازی معمولی برای کولر مولتی اسپیلت تان استفاده نمایید.

 

خرید بهترین کولر مولتی اسپیلت

اگر قصد خرید مولتی اسپیلت دارید باید دقت زیادی در این زمینه خرج بدهید و با وسواس جلو بروید، چون با انتخاب و خرید اشتباه علاوه بر اسراف کردن پولتان ممکن است در آینده با مشکلات زیادی روبرو شوید، در گام اول سعی کنید دقیقا متراژ خانه یا اداره ای که می خواهید برای آن کولر گازی بخرید را تعیین نمایید و در مرحله بعد تعداد پنجره های خانه را در نظر بگیرید و بر اساس دمای خانه ظرفیت مولتی اسپیلت را تعیین نمایید؛ یکی از شرایط تعیین کننده داشتن تجربه خریدی مولتی اسپیلت خوب، در نظر گرفتن تعداد افراد پیش از خرید است، قطعا تعداد افراد حاضر در محیط نیاز به ظرفیت مولتی اسپیلت را تغییر می دهد.

اصولا مولتی اسپیلت ها کارایی شبیه به کولر گازی دارند و اکثر افراد پس از تحقیق به این نتیجه می رسند که خرید کولر گازی به صرفه تر از مولتی اسپیلت می باشد، اگر شما نیز در خرید مولتی اسپیلت دچار تردید شده اید و دوست دارید که کولر گازی بخرید می توانید با کارشناسان تیم نوین مارکت تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.