کولر گازی چگونه کار می کند؟

کولر گازی چگونه کار می کند؟

کولر گازی مدل های مختلفی دارد، کولر گازی های دیواری یا اسپلیت مرسوم ترین نوع کولرگازی هستند، انواع دیگری همچون کولر گازی ایستاده و داکت اسپلیت ها و کولر گازی پرتابل نیز از انواع دیگر کولر گازی هستند. سیستم کولر گازی ها بر اساس خارج کردن رطوبت از محیط توسط پنل داخلی و دمیدن هوای خنک به داخل میباشد، انرژی کولر گازی از طریق برق تامین میشود، و سیستم داخلی کولر گازی یعنی موتور آن که کندانسور نام دارد با استفاده از گاز هوایی که قرار است به داخل محیط دمیده شود را خنک یا گرم میکند و سپس به داخل محیط انتقال میدهد.در نظر داشته باشید که کولر گازی های جدید دو منظوره هستند. یعنی هم قابلیت خنک کردن و هم گرم کردن محیط را دارند. اگر نیاز به سفارش کولر گازی داشتید نوین مارکت را فراموش نکنید.

 

آیا کولر گازی با آب کار می کند؟

خیر در هنگام استفاده از داکت اسپلیت‌ها یا کولر گازی ها هیچ آبی استفاده نمی‌شود. اما ممکن است برای عده‌ای این سوال پیش بیاید که آب موجود در چرخه فعالیت این دستگاه دقیقا از کجا می‌آید؟

کولر گازی‌ها در ابتدا رطوبت هوا را به خود جذب می‌کنند. این رطوبت در هنگام فعالیت دستگاه به آب تبدیل می‌شود. به همین دلیل است که گفته می‌شود نه تنها کولر گازی‌ها مصرف آب ندارند؛ بلکه در اثر فعالیت خود آب نیز مصرف می‌کنند. گاها می‌توان از این آب تولید شده برای آبیاری گل و گیاهان محیط نیز استفاده کرد.

 

آیا کولر گازی با گاز شهری کار می‌کند؟

قرارگیری نام کولر گازی باعث شده است تا عده‌ای فرض کنند این داکت اسپلیت‌ها برای فعالیت و ارائه خدمات از گاز شهری استفاده می‌کنند.

یا بهتر است بگوییم آنچه به عنوان انرژی برای آغاز فعالیت دستگاه معرفی می‌شود گاز شهری است.

در رابطه با این دیدگاه بایستی بگوییم کاملا غلط و اشتباه است. چرا که این کولرها منبع انرژی خود را برق انتخاب کرده‌اند. و به جای استفاده از گاز شهری از برق استفاده می‌کنند.

نکته مثبت اینکه در هنگام استفاده از کولر گازی نگرانی‌های ناشی از مصرف بالا گاز وجود نخواهد داشت.

سپاس از شما که همراه بهترین فروشگاه لوازم خانگی در بانه بودید.