مقایسه مصرف برق کولر آبی و کولر گازی اسپیلت

مقایسه مصرف برق کولر آبی و کولر گازی اسپیلت

امروزه وسایل سرمایشی و گرمایشی هزینه های سنگینی را بر دوش سرپرستان خانواده ها یا مدیران ادارات و... انداخته است،  اگر شما نیز قصد خرید کولر  برای خلاصی از گرمارا دارید بهتر است قبل از انتخاب دستگاه سرمایشی مناسب، تحلیلی خوب در مورد مصرف برق کولر گازی و آبی داشته باشید و بهترین تصمیم را بگیرید.

بررسی مصرف برق کولر گازی و کولر آبی

اکثر مردم تصور می کنند که کولر های آبی نسبت به کولر های  گازی مصرف برق کمتری دارند، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی مفید و جامعی از میزان مصرف برق این دو دستگاه داشته باشیم، همیشه انتخاب یک دستگاه سرمایشي مناسب برای خنک کردن محیط در روزهای گرم از مهم ترین دغدغه های افراد بوده است.

 برای خریدی خوب و مطمئن باید به جنبه اقتصادی و به صرفه بودن کولرتان دقت کنیدو تصمیمی عاقلانه بگیرید؛ مدل های مختلفی از وسایل سرمایشی امروزه توسط مردم به کار گرفته می شود اما دو تا از پرکاربرد ترین این دستگاه ها که امروزه اکثر خانه ها یکی از آن هارا در روزهای گرم تابستان استفاده می کنند کولر های آبی و گازی می باشد.کولر آبی به این دلیل که به کمک جریان آب، باد گرم را تبدیل به باد خنک و آرامش بخش می کند، کولر آبی نام گرفته است اما کولر گازی در فرایند تولید سرما از آب کمک نمی گیرد و روند پیچیده تری را طی می کند، برخی از مردم گمان می کنند که کولر های گازی به علت ساختار پیچیده ترشان نسبت به کولر های آبی هزینه های سنگین تری خواهند داشت و خرید آن ها کار عاقلانه ای نخواهد بود، اما توجه کنید که برای  تصمیم نهایی و قضاوت باید با احتیاط و دقت و مشورت پیش روید و اصلا عجله نکنید.

 

مصرف برق کولر آبی 

امروزه در اکثر خانه های ایرانی کولر های آبی دیده می شود که شبانه روز مشغول کار هستند و هزینه های زیادی را بر گردن سرپرستان خانوار می اندازند، این کولر ها بیشتر مناسب مناطقی هستند که آب و هوای گرم و خشک دارند و می توان از رطوبت موجود در هوای سرد این کولر ها برای رهایی از خشکی بیش از حد هوا در مناطق خشک جلو گیری کرد. اما کولر های آبی اصلا مناسب مناطق مرطوب و شرجی نیستند چون باعث افزایش گرما و رطوبت محیط می شوند و کلافگی افراد را در پی خواهد داشت، تجربه افراد نشان داده است که استفاده از کولر های آبی هزینه بیشتری نسبت به کولر های گازی داشته است و می توان کولر گازی را به عنوان یک گزینه بهتر برای خرید در نظر گرفت. 

 

البته اگر شما از کولر آبی استفاده می کنید و با خواندن نکات بالا نگران هزینه های برق خانه تان شدید می توانید از توصیه هایی که در ادامه خدمت شما عزیزان ارائه می کنم جهت کاهش هزینه های ماهانه تان استفاده نمایید، به طور منظم هرسال کولر آبی خود را سرویس کنیدو از سلامت پوشال ها و تمیزی آن ها مطمئن شوید، با اضافه کردن محلول ضدعفونی‌کننده سانوسیل به آب مخزن کولر، کارکرد کولر آبی تان را در روزهای گرم تابستان بهبود بخشید. 

 

هرگز خودتان برای تعمیر و سرویس کولر آبی تان دست به آچار نشویدو  این کار را به متخصصی کولر های آبی بسپارید، سیستم  سیم پیچی مبهم و بدنه فلزی و مرطوب این کولر ها می تواند یکی از بزرگ ترین خطرات برای سلامتی شما باشد پس حتما هنگام نزدیک شدن به آن نکات ایمنی را رعایت کنید.اگر احساس می کنید که خنکی کولر آبی تان به اندازه کافی نیست و کفاف نیاز های شما را نمی دهد می توانید از تکه های یخ بزرگ برای بهتر شدن هوای خانه تان استفاده کنید، برای کاهش مصرف برق کولر آبی می توانید از سایه بان هایی که کولر را از تابش مستقیم خورشید در امان نگه می دارد استفاده کنید تا فشار کمتری به موتور کولر گازی وارد شود.

 

همچنین برای کمتر شدن هزینه ها ی برق کولر آبی تان سعی کنید که حتما به صورت مداوم از دور کند کولر آبی استفاده کنید و از روشن گذاشتن کولر آبی بدون دادن استراحت به آن جدا خودداری کنید،مهم ترین نکته برای مدیریت مصرف برق در کولر های آبی سرویس دوره و مراعات زمان روشن نگاه داشتن آن است، در کل مصرف برق این کولر به علت سیستم قدیمی اش به شدت بالاست و این روزها کارشناسان کولر های گازی را برای خرید پیشنهاد می کنند.

بررسی مصرف برق کولر گازی

برعکس کولر های آبی که با مناطق مرطوب مثل شهر های شمالی ایران سازگاری نداشتند، کولر های گازی به شدت مناسب استان های مرطوب می باشند، البته توجه کنید که امروزه اکثر مردم ترجیح می دهند که از کولر های گازی برای خانه هایشان استفاده کنندو علاوه بر مصرف برق این کولر از مزایای بی شمارش استفاده کنند و لذت ببرند.

 

این کولر ها با تصفیه هوای خانه، سلامت افراد را تضمین می کنند و ریسک مبتلا شدن اعضای خانواده به بیماری های ریوی را به حداقل ممکن می رسانند، مهم ترین نکته ای خرید کولر گازی را برای افراد واجب می کند مصرف کم برق این کولر ها می باشد که صفر های قبض برق ماهانه خانه شما را به طرز شگفت آوری کاهش خواهد داد. 

 

با مقایسه و آمار گیری از کارکرد کولر گازی و آبی که هر دو در یک منطقه در ساعات زمانی مشخص روشن بودند متوجه شدیم که مصرف برق کولر گازی به شدت از کولر آبی کمتر است و بازدهی آن نیز در مدت زمان کمتر بسیار بهتر از کولر آبی بوده است به عبارت ساده تر شما اگر تصمیم به خرید کولر آبی بگیرید و سعی کنید بخاطر قیمت اولیه کولر گازی از خرید آن چشم پوشی کنید مطمئن باشید در عرض چند ماه مجبور خواهید شده که هزینه های بیشتری جهت مصرف برق کولر آبی تان پرداخت کنید. 

 

بی شک کولر های گازی نسبت به کولر های آبی از مزایای بیشتری برخوردار هستند و شما می توانید با خرید کولر گازی خوب و عالی تا سال ها از خدمات این کولر استفاده کنیدو لذت یک زندگی راحت و آسوده تر را تجربه کنید. ممنون از توجه شما که تا اینجا نوین مارکت را همراهی کردید.