علت آب دادن کمپرسور کولر گازی

علت آب دادن کمپرسور کولر گازی

ممکن است دوست داشته باشید بدانید در پشت پرده آب دادن کمپرسور کولر گازی چه دلایلی وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم دلایل متنوعی دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت کمپرسور یک کولر گازی آب بدهد. این آب حاصل تبدیل رطوبت یعنی تبدیل گاز به مایع در دستگاه می‌باشد. از مهم‌ترین دلایل آب دادن کمپرسور کولر گازی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

۱: کویل اپراتور دستگاه دچار یخ زدگی شده است.

۲: فیلتر‌های هوا کثیف شده‌اند.

۳: سینی لوله تخلیه پوسیده یا انسداد پیدا کرده است.

۴: در عملکرد پمپ کندانسور اختلال ایجاد شده است.

۵: لوله درین به درستی نصب نشده است.

۶: چسبندگی موجود میان درزهای دستگاه از بین رفته است.

۷: لوله‌های موجود در قسمت ورودی و خروجی کمپرسور کولر گازی از طول کمی برخوردار است.

۸: نصب دستگاه به درستی و توسط متخصصان انجام نگرفته است.

قطعا خرید کولر گازی با کیفیت و نصب حرفه ایی آن در کنار سرویس کردن منظم کولر گازی میتواند از نشتی آب در کمپرسور کولر گازی جلوگیری به عمل بیاورد. پس حتما در زمان خرید کولر گازی اصلی به این موارد توجه ویزه داشته باشید.

آب دادن کمپرسور کولر گازی
علت آب دادن کمپرسور کولر گازی در زمستان

آب دادن کمپرسور در تمام فصول سال اتفاق می‌افتد، تفاوتی ندارد که نوع کولر گازی چه باشد، چه در اسپلیت ها و چه در داکت اسپلیت ها و کولر گازی های ایستاده این موضوع مرسوم.

اما دلایل رخ دادن این واقعه در تابستان و زمستان فرق دارد. از آنجایی که آب دادن کمپرسور کولر گازی می‌تواند زمینه را برای خرابی قطعات مختلف دستگاه فراهم کند، همواره یافتن علل آب دادن کمپرسور حائز اهمیت است.

سردی هوا در زمستان و خرابی سنسور باعث می‌شود که کمپرسور دستگاه گاهی یخ زدگی را تجربه کند. در هنگام آب شدن این یخ‌ها شاهد آب دادن کمپرسور کولر گازی خواهیم بود.

بهترین کار برای جلوگیری از این عمل استفاده کردن از ضد یخ در کمپرسور کولر گازی می‌باشد. همچنین توجه داشته باشید که اگر شما کولر گازی جنرال گلد را خریداری کرده باشید، به دلیل کیفیت بالای ساخت آن کمتر این اتفاق آب دادن برای کولر شما ایجاد می شود.

 

علت آب دادن کمپرسور کولر گازی در تابستان

اگر در فصول گرم سال به خصوص تابستان شاهد آب دادن کمپرسور کولر گازی اسپلیت یا کولر گازی ایستاده و یا انواع دیگر هستید این نشتی آب می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ابتدا باید ببینیم این نشتی آب به سمت خارج است یا داخل؟

اگر نشتی آب در فضا باز انجام گیرد می‌توان این نشتی را دلیل بر مهر و موم نامناسب دستگاه، نصب غلط و فیلتر شدن هوا خشک بدانید.

اگر نشتی آب دستگاه به سمت داخل خانه انجام گیرد این پیام را با خود به همراه دارد که باید بیشتر در تعمیر و نگهداری ازکولر گازی خود بکوشید.