4 روش کاربردی تشخیص داکت اسپلیت تقلبی از اصلی

4 روش کاربردی تشخیص داکت اسپلیت تقلبی از اصلی

امروزه انواع سیستم‌های تهویه مطبوع در مدل‌ها و طرح‌های متنوع با هدف تامین هوای تازه و فراهم کردن آرامش و آسایش مصرف کنندگان طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. تنوع این دسته از محصولات به گونه‌ای است که سالانه میلیون‌ها دستگاه تهویه مطبوع و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی متفاوت در بازار ایران به فروش می‌رسد.

 

تولید سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی از برندهای مختلف مانند ال جی ، اجنرال، گری، ایران رادیاتور و.. باعث شده است تا انتخاب یک محصول باکیفیت برای خریداران دشوار و چالش برانگیز شود. از سوی دیگر، برخی از فروشندگان برای کسب سود بیشتر، اقدام به فروش اجناس تقلبی به مصرف کنندگان کرده‌اند. متاسفانه کارکرد و کیفیت اجناس تقلبی از حد استاندارد پایین‌تر است و هزینه‌های هنگفتی را برای تعویض قطعات یا رفع مشکلات پیش پای مصرف کنندگان می‌گذارد. به همین دلیل است که تشخیص داکت اسپلیت اصل از تقلبی از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

 

در این مقاله، ما به شما خواهیم گفت که چگونه با رعایت نکات زیر، اجناس اصل را از تقلبی شناسایی کنید و بهترین انتخاب را در هنگام خرید داکت اسپلیت و دیگر وسایل گرمایشی و سرمایشی داشته باشید. پس تا آخر مطالب همراه نوین مارکت باشید.

 

 4 ترفند طلایی  برای خرید داکت اسپلیت اصل

 

با توجه به این نکته که استفاده از Duct Split اصل باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود، برای خرید این سیستم لازم است که مبلغ بیشتری را نسبت به نمونه‌های تقلبی پرداخت کنید. قیمت بالای سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی اصل باعث شده تا نمونه‌های تقلبی طرفداران زیادی پیدا کنند. احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که " آیا می‌توان قیمت را یک ملاک معتبر برای تشخیص نمونه‌های اصل از نمونه‌های تقلبی در نظر گرفت ؟" در پاسخ باید بگوییم که نمی‌توان قیمت را یک فاکتور اصلی برای تشخیص Duct Split اصل از تقلبی قرار داد؛ زیرا قیمت این دسته از محصولات به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

 

 نوین مارکت قصد دارد تا در این مقاله، 4 ترفند و راهکار کاربردی برای تشخیص سیستم‌های تهویه مطبوع تقلبی از اصلی را به شما معرفی کند تا در هنگام خرید، بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشید.

روش‌های تشخیص داکت اسپلیت اصل از تقلبی به شرح زیر است :

  • 1.    شناسایی با بررسی پلاک

اگر در فکر خرید سیستم‌های تهویه مطبوع از برندهای محبوب ال‌جی، گری، اجنرال یا دیگر برندهای معتبر و باکیفیت هستید، به احتمال زیاد سیستم سرمایشی و گرمایشی شما دارای یک پلاک فلزی است که در بخش بیرونی یا پشتی قرار دارد. با مطالعه این پلاک می‌توانید از اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید، برند و اصلیت محصول آگاه شوید.

 

  • 2.    شناسایی براساس مدل و شماره سریال دستگاه

برای کسب اطمینان از اصل بودن سیستم‌های تهویه مطبوع می‌توانید شماره سریال و مدل حک شده بر روی برچسب را در سایت اصلی برند محصول خریداری شده جستجو کنید. داکت اسپلیت‌های اصلی دارای تنوع سریال خاصی از تاسیسات تولیدی هستند؛ بنابراین می‌توانید به سادگی شماره سریال و کد محصول را جستجو کرده و از اصالت آن مطمئن شوید.

همچنین، سیستم‌های تهویه مطبوع تقلبی دارای اعداد یا حروف متفاوت با مدل‌های اصلی هستند و همین تفاوت جزئی به شما کمک می‌کند تا اجناس تقلبی را به راحتی شناسایی کنید.

 

  • 3.    شناسایی از روی برچسب و مشخصات فنی دستگاه

مشخصات و اطلاعات هر دستگاه بر روی برچسب و لیبل آن حک شده است. مصرف کنندگان برند های معتبری چون داکت اسپلیت زانتی می‌توانند با مطالعه اطلاعات درج شده بر بروی برچسب دستگاه، اطلاعاتی از قبیل برند تولید کننده، کشور سازنده، مدل دستگاه، میزان برق، انرژی مصرفی، متعلقات فنی و مشخصات قطعات کسب کنند. به همین خاطر، مطالعه لیبل و برچسب روی محصول یکی از بهترین راهکارها در زمان خرید است.

 

  • 4.    شناسایی با دریافت گارانتی معتبر

گارانتی و ضمانت نامه رسمی و کتبی پس از فروش، تضمین کننده اصل و اورجینال بودن داکت اسپلیت است. تمامی اجناس اصل و معتبر از جمله سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی از طریق راه‌های قانونی به کشور وارد می‌شوند. همچین، در بسیاری از مواقع، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی باکیفیت دارای گارانتی 2 ساله اجزاء و قطعات داخلی هستند. در نتیجه، پس از بروز مشکلات و ایرادات فنی در ساختار و یا قطعات، خریداران می‌توانند تنها با استفاده از برگ ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش، در راستای رفع مشکل اقدام کنند. در صورتی که اجناس بی‌کیفیت و تقلبی فاقد هرگونه ضمانت‌نامه و گارانتی هستند و در مواقع بروز مشکل یا خرابی، مشتریان با پاسخ قانع کننده از سمت فروشنده و ارائه کننده محصول مواجه نخواهند شد.

 

نکاتی که در هنگام خرید داکت اسپلیت باید مد نظر داشته باشید!

 

رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید انلاین کولر گازی از برندهای معتبر مانند ال جی ، اجنرال، ایران رادیاتور و... بتوانید محصولات اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

  1.  از فروشنده بخواهید تا برد الکترونیکی پنل خارجی را در هنگام خرید محصول به شما نشان دهد. برد این سیستم تهویه مطبوع با توجه به کاربردی که دارد، پیچیده خواهد بود. در صورتی که در اکثر مواقع، سیستم‌های تهویه مطبوع تقلبی این برد را ندارند یا در تولید آن‌ها از برد ساده و ابتدایی استفاده شده است.
  2.  برگ ضمانت نامه یا گارانتی از جمله فاکتورهایی است که در تشخیص سیستم‌های اصل به شما کمک می‌کند؛ لذا در هنگام خرید Duct Split از فروشنده بخواهید تا شرکتی که موظف به ارائه خدمت پس از فروش است را به شما معرفی کند. اگر فروشگاه معتبری را به شما معرفی نکرد، تحت هیچ شرایطی آن محصول را خریداری نکنید؛ زیرا احتمال تقلبی بودن محصول وجود دارد. برای مثال، شرکت گارانتی کننده Duct Split ال‌ جی، گلدیران است و داکت اسپلیت‌های گری توسط شرکت تهویه نیا گارانتی می‌شوند.
  3. توجه داشته باشید که اکثر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی اصل دارای بسته بندی‌های محکم و شیک هستند و به هیچ عنوان از بسته‌بندی‌های ضعیف برای آن‌ها استفاده نمی‌شود.
  4.  نکته دیگر این است که قبل از خرید، حتما مدل سیستم تهویه مطبوع را از روی برچسب فنی چک کنید؛ زیرا برخی از برندها، داکت اسپلیت‌های کانالی اینورتر تولید نمی‌کنند و ممکن است که فروشندگان، Duct Split تقلبی را به عنوان داکت اسپلیت اصل و اینورتر بفروشند. کولرهای گازی اینورتر از مزایای بسیاری مانند کاهش استهلاک موتور و کاهش مصرف انرژی برخوردار هستند؛ لذا قیمت این محصولات بیشتر از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی معمولی است. اما متاسفانه برخی از فروشندگان سودجو با فروش محصولات معمولی با قیمت بالا در تلاش هستند تا درآمد بیشتری داشته باشند.

 

خرید داکت اسپلیت از معتبرترین فروشگاه اینترنتی بانه !

 

همانطور که می‌دانید فروشگاه آنلاین نوین مارکت بانه، یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران است که با بیش از 6 سال تجربه، تضمین ضمانت اصل بودن کالا و عرضه انواع محصولات با کمترین قیمت، در تلاش است تا آسایش و آرامش هم‌وطنان عزیزمان را تامین نمایید. در این راستا، از شما دعوت می‌نماییم تا نگاهی به محصولات فروشگاه نوین مارکت، داشته باشید.

 

 نوین مارکت بانه، یکی از پرطرفدارترین فروشگاه‌های آنلاین با بیش از 6 سال تجربه است که در طی این سال‌ها، در تلاش بوده تا گامی بزرگ در جهت رضایت مشتریان خود بردارد. شما می‌توانید تنها با یک کلیک، محصول مورد نظرتان را از این فروشگاه خریداری نمایید و بعد از کسب اطمینان از اصالت کالا، هزینه‌ را درب منزل پرداخت نمایید. از دیگر برتری‌های نوین مارکت می‌توان به ارائه 5 سال گارانتی کالا اشاره کرد که شامل 2 سال تعویض در صورت خرابی و 3 سال خدمات رایگان پس از فروش می‎شود. پس، تا دیر نشده به وب‌سایت نوین مارکت رفته و با خرید کالای مورد نیازتان، از خدمات پس از فروش و ارسال رایگان این فروشگاه بهره‌مند شوید.

 

خلاصه آنکه...

در این مقاله یک راهنمای کلی در رابطه با روش‌ها و راهکارهای تشخیص داکت اسپلیت اصلی از تقلبی ارائه کردیم تا بتوانید در هنگام خرید سیستم سرمایشی و گرمایشی بهترین تصمیم گیری را داشته باشید. در آخر، امیدواریم که مطالب فوق مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته باشد و با خرید از فروشگاه نوین مارکت یک تجربه فراموش نشدنی از خرید سیستم‌های  سرمایشی و گرمایشی داشته باشید.