معرفی بهترین برند کمپرسور کولر گازی

معرفی بهترین برند کمپرسور کولر گازی

کمپرسور کولر گازی یکی از مهم ترین بخش های کولر گازی در دنیای امروز است. اگر شما قصد خرید کولر گازی را دارید بایستی با مدل های مختلف کمپرسور و مزیت های هر کدام آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. پس در ادامه با نوین مارکت همراه باشید.

 

آشنایی با مدل های مختلف کمپرسور

 

در دنیای امروز کولر های گازی جایگزین خوبی برای کولر های آبی شده اند و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند و اگر کسی قصد خرید این وسیله کاربردی و مهم را داشته باشد بایستی که با تمامی قطعات آن از جمله کمپرسور آشنایی پیدا کند و با آگاهی کامل دست به خرید بزند.

بسیاری از کولر های گازی قابل استفاده در هردو فصل گرم و سرد سال می باشند و از این نظر برای خانواده ها بسیار به صرفه و اقتصادی محسوب می شوند، کمپرسور در کولر گازی نقش بسیار مهم و کلیدی دارد و کارکرد درست و بازدهی بالای کولر گازی تا حد زیادی به کیفیت و مطلوب بودن کمپرسور وابسته می باشد، هر چقدر که کمپرسور کولر گازی از کیفیت بهتری برخورد باشد کولر گازی نیز بازدهی بهتری خواهد داشت.

اگر شما قصد دارید که کولر گازی مناسبی خریداری نمایید حتما باید وقت مناسبی را برای تحقیق در رابطه با کمپرسور های مختلف بگذارید، اصولا اگر کمپرسور از کیفیت خوبی برخوردار نباشد علاوه براینکه کارکرد کولر گازی مختل می شود، هزینه های تعمیرات و ... ایجاد خواهد شد.

 

انواع کمپرسور کولر گازی

 

به صورت کلی کولر های گازی دارای 3 نوع کمپرسور هستند، که هر کدام از کمپرسور ها دارای مزیت های خاص خودشان می باشند و قابل بررسی و مقایسه هستند، برند های مختلف در سراسر دنیا از مدل های مختلف کمپرسور برای تولید کولر گازی استفاده می کنند گاهی دیده شده است که برند خاصی در طول سال ها تنها از یک مدل کمپرسور کولر گازی برای تولید کولر ها استفاده کرده است . مدل های مختلف کمپرسور از نظر قیمت و کیفیت با هم تفاوت های زیادی دارند در ادامه این مطلب با 3 مدل کمپرسور کاربردی در کولر های گازی آشنا شوید:

  • 1. کمپرسور پیستونی
  • 2. کمپرسور روتاری
  • 3. کمپرسور مارپیچی (اسکرال)

تفاوت هایی که این کمپرسور ها باهم در عمل دارند موجب شده است که هرکدام در منطقه ای خاص محبوبیت بیشتری داشته باشند، مثلا کمپرسور پیستونی بیشتر در مناطق گرمسیری محبوب باشد و کمپرسور دیگری در مناطق سردسیر طرفداران بیشتری داشته باشد.

یک نوع دسته بندی دیگر برای کمپرسور کولر گازی وجود دارد. در این دسته بندی کولر گازی ها دارای موتور سنگین یا موتور کوچک اند. در مقاله تفاوت کولر گازی موتور سنگین و سبک به تفصیل به این نوع دسته بندی پرداخته ایم.

 

1-کمپرسور کولر گازی پیستونی

 

کارکرد این کمپرسور شباهت بسیار زیادی به سیستم احتراق خودرو دارد و همانطور که از نام آن پیداست فرایند کمپرس کولر توسط یک پیستون و سیلندر انجام می شود، این کمپرسور بیشتر در مناطق گرمسیری استفاده می شود و مثلا در ایران، استان های جنوبی و مرکزی ترجیح می دهند که کولر های گازی که با این کمپرسور کار می کنند را برای خرید انتخاب کنند.

کمپرسور  پیستونی نسبتا قیمت پایین تری نسبت به سایر مدل های کمپرسور دارد و می تواند برای شما زندگی راحت تری را به ارمغان بیاورد و قیمت کم و کیفیت بالای این کمپرسور  آن را پرطرفدار و محبوب کرده است، همچنین به علت قدمت زیاد این کمپرسور تعمیر کاران زیادی در سطح کشور وجود دارند که به سیستم کاری این کمپرسور مسلط هستند و می توانند مشکلات شما را هنگام خرابی سیستم کمپرسور کولر گازی تان حل کنند.

کمپرسور پیستونی نسبت به سایر مدل ها، سروصدای بیشتری درد که اکثر افراد به خاطر قیمت کمتر آن از این ایراد چشم پوشی می کنند، اگر بودجه شما متوسط است و خواهان خریدی با کیفیت هستید می توانید کمپرسور پیستونی را به عنوان یک گزینه عالی در نظر بگیرید.

 

2-کمپرسور  کولر گازی روتاری

 

در کمپرسور روتاری گاز مبرد به کمک یک دریچه به داخل کمپرسور، مکش می شود و کیفیت و کارایی بسیار بالایی دارد، کمپرسورهای روتاری، دستگاه‌هایی هستند که تمامی عملیات مکش مبرد و فشرده سازی آن را با استفاده از تیغه‌هایی انجام می‌دهند که به صورت دایره وار و در شیارهای خاص خود چرخش پیدا می‌کنند.

نحوه کار این نوع از کمپرسور کولر گازی به این صورت است که گاز یا مبرد از طریق یک دریچه به داخل کمپرسور مکش می‌شود، این مدل از کمپرسور در مناق سردسیری مثل شمال کشور طرفداران بیشتری دارد، کمپرسور روتاری در هوای سرد و مرطوب کارکرد بهتری خواهد داشت و به همین دلیل ساکنان این مناطق کولر های گازی مجهز به این نوع کمپرسور را بیشتر خریداری می کنند.

کمپرسور روتاری نسبت به کمپرسور پیستونی که پیشتر خدمت شما عزیزان معرفی شد سر وصدای کمتری دارد و از این جهت می تواند آرامش بیشتری را برای شما و خانواده گرامی تان فراهم سازد، مصرف بهینه و راندمان بالای این کمپرسور آن را به یک گزینه عالی و بی نقص برای خرید تبدیل می کند، البته قیمت این کمپرسور نسبت به مدل های دیگر کمی بالاتر است اما نسبت به کیفیت بالای آن بی شک ارزش هزینه کردن را دارد.

 

3-کمپرسور کولر گازی اسکرال

 

کمپرسور مارپیچی یا کمپرسور اسکرال جدید ترین مدل کمپرسور است که این روز ها در سراسر دنیا عرضه می شود،  این کمپرسور جدید با بهره گیری از آخرین فناوری روز دنیا سروصدای کمی دارد اما به علت قیمت بیشتر کمپرسور اسکرال اکثر مردم ترجیح می دهند که مدل های دیگر کمپرسور را برای خرید انتخاب کنند، اما کیفیت بسیار بالای این کمپرسور بی شک قیمت بالای آن را جبران کرده است و شما می توانید با خیال راحت آن را انتخاب کنید. این موتور مناسب برای مناطق گرمسیری و تروپیکال است چرا که قوی ترین نوع موتور در کولر گازی است که قابلیت تحمل دمای بالای 43 درجه سانتیگراد را دارد.

 

 

نکات مهم در خرید انواع کولر گازی

 

 

برای انتخاب کمپرسور کولر گازی باید به منطقه ای که در آن زندگی می کنید دقت کنید زیرا هر کمپرسوری با منطقه ای خاص سازگار تر است و در آن راندمان کاری بهتری خواهد داشت، فرضا اگر شما در یکی از استان های گرم کشور مثل یزد زندگی می کنید بی شک خرید کولر گازی با کمپرسور پیستونی و یا اسکرال می تواند برای شما یک گزینه ایده آل باشد.

اما اگر در مناطق سردسیری زندگی می کنید به هیچ وجه به کمپرسور پیستونی فکر نکنید و ترجیحا به کمپرسور  روتاری فکر کنید، اگر قصد خرید کولر گازی را دارید، آشنایی با مدل های مختلف کمپرسور و مزیت های هرکدام یکی از مهم ترین کار هایی است که باید انجام دهید.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی را پیرامون مدل های مختلف کمپرسور کولر گازی و ویژگی های هرکدام به دست آورده باشید، اگر قصد خرید کولر گازی دارید و نیاز به راهنمایی بیشتری دارید پیشنهاد می کنم با کارشناسان ما در تیم نوین مارکت تماس بگیرید.

 

نوین مارکت با واردات مستقیم انواع کولر گازی از انواع برند های معتبر، دستگاه های تهویه هوا را با بالاترین کیفیت و ضمانت اصل کالا به مشتریان عرضه می کند.

در هر نقطه ای از ایران که باشید، به صورت تک و یا عمده می توانید کولر گازی خود را در نوین مارکت سفارش دهید و آن را رایگان درب منزل  تحویل بگیرید. با خرید انواع کولر گازی اصل و اورجینال در نوین مارکت از پنج سال گارانتی شرکتی بهره مند خواهید شد. قیمت این دستگاه ها با توجه به نوسانات ارز متغیر خواهد بود، بنابراین برای دریافت آخرین قیمت می توانید با کارشناسان نوین مارکت در ارتباط باشید.