کولر گازی چه زمانی اتومات می‌کند؟

کولر گازی چه زمانی اتومات می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که کاربران به دنبال یافتن پاسخ آن هستند این است که زمان دقیق اتومات کردن کولر گازی چه زمانی است؟

انواع کولر گازی اعم از اسپلیت ، داکت اسپلیت و ایستاده دارای دماسنجی هستند که به صورت خودکار میزان تغییرات دما را می‌سنجد. تا بتواند راحت‌تر و سریع‌تر دما دلخواه کاربر را برقرار کند. وجود این دماسنج را می‌توان از مهم‌ترین دلایل کاهش مصرف برق در کولرگازی‌های جدید دانست. چرا که هنگام برقراری دما دلخواه فعالیت دستگاه ثابت می‌ماند تا انرژی بیش از اندازه مصرف نشود.

به طور کلی می‌توان گفت اگر فردی کولر گازی را بر روی دمایی پایین تنظیم کرده باشد و دما محیط بیش از اندازه استاندارد تنظیم شده باشد؛ کولر گازی اتومات می‌کند.

اتومات کردن کولر گازی یکی از نشانه‌های سلامت دستگاه است. چنانچه دستگاهی اتومات نکند بایستی به سلامت آن شک کرد. چرا که این عدم عملکرد می‌توان نشانه‌ای از اختلال و خرابی دستگاه باشد.

از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود کولر گازی شما اتومات نکند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱: ترموستات کولر گازی وظیفه تنظیم هوا را عهده دار است. چنانچه دچار اختلال و خرابی گردد؛ ممکن است اتومات کولر گازی رخ ندهد.

۲: متخصصان تاکید بسیاری بر نصب صحیح دستگاه دارند. چرا که بر این باورند عدم نصب صحیح دستگاه می‌توان در اتومات کردن آن اختلال ایجاد کند.

۳: از دیگر عواملی که می‌توان بر اتومات نکردن دستگاه تاثیر بگذارد؛ می‌توان به کثیف بودن کویل‌های کندانسور، خرابی ترمیستور، خراب بودن کنتاکتور کولر گازی، اختلال در برد کنترل کننده دما، اختلال برد رله، خرابی برد کنترل اصلی و همچنین کوتاهی اتصال ترموستات کنترل کننده دما اشاره نمود.

 از آنجایی که عدم اتومات دستگاه می‌تواند زمینه برای سوختن موتور و همچنین اختلال در سایر بخش‌های دستگاه فراهم کند؛ نیاز است تا مشاهده هرگونه اختلال در اتومات کردن جدی گرفته شود و اقدامات لازم در جهت رفع مشکل پیش آمده برای دستگاه صورت گیرد. ممنون که در این مقاله با نوین مارکت همراه بودید.