تعمیر داکت اسپلیت سامسونگ

تعمیر داکت اسپلیت سامسونگ

داکت اسپلیت نیز همانند سایر سیستم های تهویه ای مانند کولر آبی ، كولر اسپلیت و... با شروع فصل گرما یا سرما نیاز به سرویس دارد و در صورت خرابی نیازمند تعمیر است. کویل ها ، فیلترها و پره های داکت باید به طور مرتب سرویس شوند تا دستگاه بتواند از عملکرد خوبی برخوردار شود و بهترین بازدهی را داشته باشد.

توجه و رسیدگی به موقع به داکت اسپلیت و قطعات آن تأثیر بسزایی در کاهش مصرف برق ، افزایش بازدهی ، طولانی تر شدن طول عمر دستگاه و کاهش چشمگیر هزینه های تعمیرات خواهد داشت و دستگاه در طول زمان دچار افت عملکرد نخواهد شد. همراه نوین مارکت باشید تا نکاتی را راجع به تعمیر داکت اسپلیت سامسونگ به شما بگوییم.

 

تعمیر داکت اسپلیت سامسونگ شامل چه مراحلی است؟

 

برای انجام انواع تعمیرات داکت اسپلیت سامسونگ باید مراحل زیر را طی کنید:

 

  • سرویس های دوره ای داکت اسپیلت سامسونگ

 

نکته ضروری که پیش از هرنوع سرویس و تعمیرات باید داشته باشید این است که قبل از هرچیزی نسبت به قطع برق دستگاه خود اقدام کنید. برای قطع کردن برق دستگاه داکت اسپلیت کافی است فیوز مینیاتوری قطع گردد و دستگاه آماده سرویس شود، همچنین در نظر داشته باشید که سرویس‌های دوره‌ای نیاز به تخصص دارد و انجام سرویس ها نیازمند تکنسین های مجرب است.

 

  • تمیز کردن فیلتر هوا داکت اسپیلت سامسونگ

 

فیلتر هوا کمک بزرگی به گردش هوا در محیط می کند و اگر هر ۶ ماه سرویس های دوره ای را انجام ندهید، فیلتر هوا کثیف می شود و دستگاه نمی تواند محیط را به خوبی خنک کند.

 

  • تمیز کردن کویل کندانسور داکت اسپیلت سامسونگ

 

درصورت کثیف بودن کویل کندانسور، سیستم سرمایش به درستی کار نمی کند ، کمپرسور داکت اسپلیت بیش از حد کار می کند که علاوه بر وارد شدن فشار به کمپرسور باعث افزایش مصرف برق می شود.

 

  • شارژ گاز داکت اسپلیت سامسونگ

 

پس از خرید داکت اسپلیت تکنسین با استفاده از کپسول گاز اقدام به شارژ دستگاه می کند و پس از آن تنها در صورتی نیاز به شارژ مجدد دارد که در سیستم سرمایش نشتی ایجاد شود.

 

رایج ترین مشکلات داکت اسپلیت سامسونگ

 

از رایج ترین مشکلات داکت اسپلیت سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باد گرم زدن داکت اسپلیت زمانیکه بر روی حالت سرمایش است
  •  صدای زیاد و آزار دهنده
  •  شستشوی داکت اسپلیت
  • کاهش فشار گاز
  •  آلوده شدن فیلتر هوا
  •  هواگیری داکت اسپلیت
  • خرابی درب
  • عملکرد ناصحیح تایمر داکت اسپلیت
  • عدم توانایی کمپرسور در استارت زدن
  •  قطع و وصل سریع داکت اسپلیت
  • تغییر کردن سرعت فن در حالت Dry  یا Auto
  • عدم عملکرد صحیح ترموستات

 

هنگامی که با چنین مشکلاتی روبرو می شویم بهتر است از افراد متخصص کمک بگیریم زیرا تعمیر داکت اسپلیت از جمله خدمات تخصصی محسوب شده و باید به افراد متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید و از بروز خسارت و آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. اکنون به بررسی برخی از مشکلات داکت اسپلیت خواهیم پرداخت.

 

دلایل روشن نشدن داکت اسپلیت سامسونگ

 

دلایل مختلفی برای روشن نشدن داکت اسپلیت سامسونگ وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطع جریان برق ورودی به دستگاه
  • وجود مشکل در کلید سیستم اصلی
  • نوسان برق
  • قطع شدن سیم کشی دستگاه

 

دلایل سر و صدای زیاد در داکت اسپلیت سامسونگ

 

گاهی ممکن است پیچ و مهره قطعات داخلی دفتر اسپلیت شل و یا جدا شود که باعث ایجاد سر و صدای زیادی خواهد شد. گاهی نیز سر و صدای ایجاد شده به دلیل برخورد فن با سیم است که برطرف کردن این مشکلات امری ساده است اما بهتر است توسط تعمیرکار انجام شود.

 

چگونگی شستشوی داکت اسپلیت

 

داکت اسپلیت معمولاً در مکان هایی قرار می گیرد که در معرض آلودگی و گرد و غبار زیادی هستند به همین دلیل شستشو و تمیز نگه داشتن داکت اسپلیت یکی از مهمترین اقدام های لازم جهت بالا بردن راندمان و کاهش حداکثری مصرف برق است. برای این کار پس از قطع برق دستگاه ابتدا روی فن و کمپرسور را بپوشانید و سپس با فشار آب بالا کندانسور را شستشو دهید.

 

 چگونگی شست و شوی فین های کویل اواپراتور

 

ابتدا باید فین های کویل اپراتور را تمیز کنیم که برای این کار چند روش وجود دارد :

1.    اسپری آب

2.    اسپری شیشه پاک کن

3.    کف کیلینر همراه اسپری شیشه پاک کن و یا آب

 

کافی است در یک آب پاش ، محلول مایع ظرفشویی و آب را آماده کرده و بر روی فین های کویل اسپری کنید و ادامه دهید تا فین ها به طور کامل تمیز شوند. پس از انجام این مرحله در بخش یونیت داخلی تمام اتصالات کابل در ترمینال ورودی به برد و کانکتورها را بررسی کنید و از اتصال آن ها اطمینان حاصل کنید.

 

نحوه تنظیم حالت سرمایش

 

ابتدا فیلترهای داکت اسپلیت را تمیز و یا در صورت نیاز تعویض کنید، گاز مبرد داکت اسپلیت را بررسی کرده و دکمه  cool روی ترموستات را روشن کنید و طبق دمای دلخواه آن را تنظیم کنید.

 

تنظیم گرمایش داکت اسپلیت

 

برای تنظیم حالت گرمایش داکت اسپلیت همانند حالت سرمایش ابتدا باید داکت را سرویس کنید و فیلتر ها و رادیاتور ها را تمیز کرده، سپس لوله های آب گرم را رسوب زدایی سپس  شیر آب گرم را باز کنید همچنین برای جلوگیری از ایجاد سر و صدا هنگام گرم کردن محیط حتماً باید هواگیری انجام دهید، دکمه Heat روی ترموستات را فعال کنید، ابتدا روی ۱۸ درجه قرار دهید و در صورت نیاز درجه را بیشتر کنید.

 

درنهایت لازم به ذکر است در زمان خرید بهتر است از اصالت کالا خود اطمینان حاصل کنید و حتما از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید تا دستگاه شما دارای گارانتی پس از فروش باشد. از آنجا که بانه یکی از شهرهای مرزی و محل اصلی واردات لوازم خانگی است با خرید از فروشگاه های این شهر از اصالت و قیمت مناسب کالای خود مطمئن خواهید شد. نوین مارکت نیز یکی از فروشگاه هایی است که در شهر بانه فعالیت در زمینه فروش لوازم خانگی فعالیت دارد که با خرید از آن علاوه بر دریافت یک محصول با اصالت و ارسال رایگان، برای انتخاب کالای خود می توانید از کارشناسان نوین مارکت مشاوره رایگان بگیرید و محصول خود را با حمل رایگان درب منزل دریافت کنید.