کاربرد های جالب آب خارج شده از داکت اسپلیت

کاربرد های جالب آب خارج شده از داکت اسپلیت

کم‌کم وارد روزهایی از سال می‌شویم که گرمای هوا ما را مجبور می‌کند تا داکت اسپلیت‌ها را به کار بیندازیم و از آن‌ها استفاده کنیم. البته همچنین معمولاً در فصل‌های گرم با توصیه‌هایی مبنی بر صرفه ‌جویی در مصرف آب و کم مصرف کردن آن نیز مواجه خواهیم شد. حتماً می‌دانید که داکت اسپلیت‌ها در هنگام فعالیت مقدار قابل توجهی آب از خود تولید می‌کنند، اما شاید ندانید که این آب می‌تواند کاربردهایی برای ما داشته باشد.

 

به طور متوسط در هر 24 ساعت یک داکت اسپلیت می‌تواند تا 36 لیتر آب تولید کند که مقدار زیادی است. اگر ‌می‌خواهید از این آب استفاده کنید باید حتماً نکاتی را مدنظر قرار دهید. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم شما را با کاربردهای جالب آب خارج شده از داکت اسپلیت‌ها آشنا کنیم و تمامی مواردی که باید در مصرف این آب به آن توجه داشته باشید را با شما در میان خواهیم گذاشت. در ادامه از نوین مارکت بخوانید:

 

•    علت خروج آب از داکت اسپلیت چیست؟

•    آیا آب خارج شده از داکت اسپلیت قابل آشامیدن است؟

•    آیا آب خارج شده از داکت اسپلیت برای آبیاری گیاهان مناسب است؟

•    آب خارج شده از داکت اسپلیت برای چه مصارفی مناسب است؟

•    نکات خرید داکت اسپلیت

 

علت خروج آب از داکت اسپلیت چیست؟

 

در ابتدا باید بدانید که یک بخش از داکت اسپلیت کولر گازی است و خب شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که اصلاً چرا کولر گازی با اینکه به هیچ منبع آبی متصل نیست از خود آب تولید می‌کند. کولرهای گازی در هنگام سرد کردن محیط دو سیم پیچ گرم و سرد فعال دارند. مواد شیمیایی موجود در گاز سیم پیچ به صورت مداوم تبخیر و متراکم می‌شوند و سیم پیچ را سرد می‌کنند. وقتی سیم پیچ سرد می‌شود هوای بالای آن نیز خنک می‌شود و سیم پیچ‌های خنک کننده که رطوبت هوا را استخراج می‌کنند وقتی با هوای سرد برخورد می‌کنند باعث تولید آب می‌شوند و این‌گونه است که آب از لوله کولر گازی سرازیر می‌شود. 

 

آیا آب خارج شده از داکت اسپلیت قابل آشامیدن است؟

 

آبی که از کولرهای گازی خارج می‌شود طی یک فرایند شیمیایی تهیه و تولید می‌شود. این آب با فلز سیم پیچ‌ها و پلاستیک لوله‌های به کار رفته در کولر گازی تعامل بالایی داشته است. همچنین گاز شیمیایی کولر گازی نیز اثراتی را روی این آب گذاشته است. در کل می‌توان گفت که این آب به علت وجود مواد شیمیایی و معدنی بالا برای بدن انسان اصلاً قابل استفاده نیست و برای نوشیدن توصیه نمی‌شود چرا که می‌تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

 

دلیل دیگری که این آب را غیر قابل شرب می‌کند این است که آب کولرهای گازی از هوای موجود در محیط شما استخراج شده است. هوای محیط ممکن است حاوی سموم مضر، آلاینده‌ها، فلزات سنگین و غیره باشد؛ بنابراین، آب کولرهای گازی ممکن است حاوی آثاری از تمام آن ذرات مضر موجود در هوا باشد.

 

علاوه بر موارد گفته شده، دستگاه‌های تهویه هوا معمولاً محل رشد کپک‌ها و باکتری‌ها و در برخی موارد لجن‌ها هستند. آب کولر گازی به راحتی می‌تواند باکتری‌های مضر، کپک‌ها، لجن‌ها و سایر میکروب‌های خطرناک را به خود جذب کند. اگر چنین آبی را بنوشید، نه تنها به سیستم گوارشی شما آسیب می‌رساند، بلکه می‌تواند بسیاری از بیماری‌های جدی دیگری نیز برای شما ایجاد کند.

 

پس به زبان ساده نباید آب داکت اسپلیت بنوشید زیرا به احتمال زیاد باعث بروز بیماری در شما خواهد شد. همچنین باید توجه داشته باشید که این آب برای نوشیدن توسط حیوانات خانگی نیز مناسب نیست و به علت وجود آلودگی‌ها، باکتری‌ها و ذرات مضر مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

 

همان‌طور که در بالا اشاره شد، آب خارج شده از داکت اسپلیت‌ها دارای مقدار زیادی مواد شیمیایی است. آلودگی‌های این آب به‌اندازه‌ای هست که نباید از آن حتی برای آبیاری گیاهان استفاده کرد. املاح بالای این آب برای گیاهان آپارتمانی که ساختار ظریفی دارند اصلاً مناسب نیست. پس نباید از این آب برای آب دادن به گل‌ها و یا گیاهانی که در خانه نگهداری می‌کنید استفاده کنید.

 

آب خارج شده از داکت اسپلیت برای چه مصارفی مناسب است؟

 

با توجه به موارد گفته شده آب خارج شده از داکت اسپلیت با اینکه قابل آشامیدن نیستند اما می‌توانید از آن استفاده‌های دیگری کنید. در ادامه با برخی از کاربردهای این آب آشنا خواهید شد.

  • استفاده از آب داکت اسپلیت برای ساخت آبنما

درست است که آب داکت اسپلیت برای نوشیدن و یا آبیاری گیاهان مناسب نیست اما می‌توانید با کمی خلاقیت از آن برای ساخت یک آب‌نمای تزئینی استفاده کنید. اگر در خانه یک آب‌نما دارید و نمی‌خواهید از آب لوله کشی برای آن استفاده کنید می‌توانید با جمع‌آوری آب خارج شده از داکت اسپلیت جنرال گلد آب‌نمای خود را راه‌اندازی کنید.

 

  • استفاده از آب داکت اسپلیت برای اتو

شاید شما نیز متوجه شده باشید که پس از چند بار استفاده از اتوهای خانگی سوراخ‌های آن دچار گرفتگی می‌شود و مشکلاتی را در عملکرد اتو ایجاد می‌کند. باید بدانید آبی که از داکت اسپلییت خارج می‌شود شاید دارای مواد شیمیایی باشد، اما یکی از مزیت‌های آن این است که رسوب نمی‌گیرد و اجرام آن در سوراخ‌های اتو گیر نخواهند کرد! پس می‌توانید از آب داکت اسپلیت‌ها برای شارژ کردن مخزن آب اتو خود استفاده کنید تا تجربه ساده‌تری از اتو کردن داشته باشید!

 

  • استفاده از آب داکت اسپلیت برای رادیاتور ماشین

آبی که برای رادیاتور ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد باید سبک باشد و خاصیت ضد رسوبی داشته باشد. آب داکت اسپلیت به نوعی آب مقطر محسوب می‌شوند و دارای کیفیت کافی برای استفاده در رادیاتورهای ماشین است. این آب رسوب نمی‌گیرد و مشکلی برای خودرو شما ایجاد نخواهد کرد و با خیال راحت می‌توانید در زمان‌های مورد نیاز برای پر کردن رادیاتور ماشین از آن استفاده کنید.

 

  • استفاده برای شست و شوی ماشین

استفاده از آب داکت اسپلیت برای شست و شوی ماشین یک راهکار مناسب است که می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند. البته در شست و شوی سایر لوازم دیگر که معمولاً بیرون از منزل استفاده می‌شوند نیز این آب می‌تواند کار شما را راه بیندازد. البته توصیه اکید ما این است که برای شست و شوی ظرف‌ها از این آب استفاده نکنید.

 

نکات خرید داکت اسپلیت از بانه

 

نکته‌ای که باید اکنون به آن اشاره کنیم این است که موارد گفته شده در مورد آب خروجی داکت اسپلیت برای تمامی برندهای موجود در بازار صدق می‌کند و موارد استفاده و یا عدم استفاده از آب خروجی آن‌ها برای تمامی برندها باید رعایت شود.

 

حال اگر که قصد خرید انتخاب یک داکت اسپلیت دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت نوین مارکت برندهای متنوعی را مشاهده کنید. برای دریافت قیمت امروز کولر گازی و دریافت راهنمایی در این زمینه می‌توانید با کارشناسان نوین مارکت تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها به صورت رایگان بهره‌مند شوید تا با توجه به نیازهایتان و مشخصات مکانی که قصد تهیه یک داکت اسپلیت برای آن را دارید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

 

همچنین باید توجه داشته باشید تمامی محصولات ارائه شده در نوین مارکت از گارانتی اصالت کالا برخوردار هستند و با انتخاب نوین مارکت می‌توانید از گارانتی معتبر ۵ساله برخوردار شوید. این گارانتی شامل 2 سال تعویض در صورت خرابی و 3 سال خدمات رایگان پس از فروش است.  علاوه بر این ارسال خرید مشتریان نوین مارکت به سراسر ایران به صورت رایگان صورت می‌گیرد و مشتریان می‌توانند هزینه محصول خود را درب منزل و پس از دریافت کالا پرداخت کنند.