پریدن فیوز کولر گازی

پریدن فیوز کولر گازی

در این مقاله از سایت نوین مارکت به بررسی علت پریدن فیوز کولر گازی میپردازیم، پس اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید با ما همراه باشید.

کولر گازی از اجزای مختلفی تشکیل شده است که یکی از این آن ها فیوز کولر گازی میباشد، فیوز وظیفه ی برق دارد تمام جریان برق مورد نیاز برای کمپروسور، فن قسمت خارجی و فن قسمت داخلی را از خود عبور دهد.

با گرم تر شدن هوا و استفاده ی بیشتر از کولر گازی احتمال گرم شدن فیوز و کابل های برق بیش از حد معلول وجود دارد که احتمالا موجب خاموش شدن دستگاه شوند در این متن بیشتر مواردی که موجب پریدن فیوز کولر گازی میشود را تشریح کرده ایم.

کولر گازی دارای فیوزی در داخل پنل خود که روی یک برد سوار شده است میباشد، در بعضی از موارد به دلیل نوسانات برق این فیوز میسوزد و شما با تعویض فیوز میتوانید دوباره جریان برق را به برد و کولر گلزی بیاورید و دوباره کولر گازی کار خود را از سر بگیرد.

 

تفاوتی نمیکند که برند دستگاه شما کولر گازی گری باشد یا کولر گازی ایوولی، بلکه این نحوه نگهداری غلط است که باعث میشود با چنین مشکلاتی مواجه شوید، پس اگر عمر کولر برایتان مهم است ادامه مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

 

علت پریدن فیوز کولر گازی

۱-یکی از دلایل پریدن فیوز میتواند گرم شدن فیوز باشد فیوز کولر گازی با گرم شدن میتواند جریان برق را قطع کند، گرم کردن فیوز کولر گازی میتواند به دو دلیل باشد که عبارتند از شمل بودن سیم ورودی و خروجی که باید به دقت بررسی شوند چون شل بودن سیم ها میتواند باعث شود کرما تولید کند و این تولید گرما موجب میشود فیوز کولر گازی بسوزد.دلیل دوم گرم کردن فیوز کولر گازی میتواند فرسودگی قطعات داخلی فیوز باشد هر قطعه ای در داخل میتواند پس از زمان طولانی و یا اگر در شرایط خوبی نباشد فرسوده شود که این فرسودگی موجب میشود گرما تولید شود و این تولید گرما موجب میشود که فیوز کولر گازی بسوزد.

ناگفته نماند که میزان کیفیت ساخت فیوز کولر گازی تاثیر مستقیم بر قیمت انواع کولر گازی دارد که نباید از آن غافل شد.

 

۲-کابل ورودی نامناسب میتواند دلیل دیگری برای پریدن فیوز کولر گازی باشد.اکثر برند های کولر گازی داری کابل مخصوص خود میباشند ولی اگر کولر گازی دارای کابل نباشد باید کابل را که برای کولر گازی استفاده میکنیم حتما یک تکه باشد چون در صورت دو تکه بودن کابل و اتصال هایی که به وجود می آید موجب میشود کابل گرم شود و ولتاژ کمتری به فیوز کولر گازی برسد و باعث پریدن فیوز کولر گازی شود. اتصال کابل به فیوز و کولر را به دقت بررسی کنید چون در صورتی که محکم نباشند باعث جریان کشیدن غیر معمول میشوند و فیوز برق را قطع می‌کند. از طرف دیگر شل بودن اتصالات کابل ممکن است باعث ایجاد  آتش سوزی شود به همین دلیل همیشه از کابل برق ورودی یک تکه استفاده کنید.

 

۳-خرابی خازن کمپروسور میتواند دلیل دیگری برای پریدن فیوز کولر گازی باشد، اگر پس از روشن کردن کولر گازی در مدت زمان کوتاهی فیوز کولر گازی میپرد دلیل آن میتواند خرابی خازن آن باشد،در بعضی از موارد فرسودگی سیم های داخلی موجب میشود سیم خا به بدنه اتصال پیدا کنند که این امر موجب خرابی خازن و پریدن فیوز کولر گازی شوند.

 

۴-کثیف بودن کولر گازی میتواند موجب پریدن فیوز کولر گازی شود.هنگامی که موتور کولر گازی و یا پنل داخلی آن کثیف باشد میتواند امر مکش و خارج کردن باد کولر گازی را کم کند و به کولر گازی فشار بیشتری وارد کند و باعث پریدن فیوز کولر گازی شود،پس هر سال پیش از استفاده از کولر گازی واجب است موتور کولر گازی و پنل داخلی آن تمیز شود که این امر موجب میشود هم کولر گازی به کارایی لازم خود برسد و هم این که از پریدن فیوز کولر گازی جلو گیری شود.

 

۵-پریدن فیوز اصلی کولر گازی میتواند دلیل دیگر برای پریدن فیوز کولر گازی باشد، زمانی که اندازه ی فیوز کولر گازی با اندازه ی فیوز اصلی برابر باشد میتواند موجب پریدن کولر گازی باشد چرا که در این مواقع به دلیل استفاده ی کولر گازی از برق نامتناسب میتواند موجب پریدن فیوز کولر گازی باشد.در این مواقع با تماس با تکنسین برق کار و انتخاب فیوز و کابل متناسب میتوانید این مشکل را رفع کنید.

 

نحوه تعویض خازن کولر گازی 

هنگام تعویض فیوز باید مواظب باشیم که فیوزی را که متناسب با کولر گازی میباشد را انتخاب کنیم، فیوز کولر کازی در زمان روشن شدن اولیه میزان ولتاژ زیادی را از خود عبور میدهد و تا زمانی که نیاز است کمپروسور به سرعت عملیاتی خود برسد زمان کوتاهی میباشد و باید فیوز کولر گازی را به طوری انتخاب کنیم که مناسب این عملیات باشد و تحمل میزان بیشتر ولتاژ در زمان روشن شدن اولیه را داشته باشد.