نکات طلایی افزایش طول عمر کولر گازی

نکات طلایی افزایش طول عمر کولر گازی

هوای گرم و طاقت فرسای فصل تابستان افراد را مجاب می کند که یک وسیله سرمایشی خوب و کار آمد را برای رفع نیاز هایشان خریداری کنند، یکی از بهترین وسایلی که می تواند در طول فصل گرما هوای خوب و مطبوع را به افراد هدیه بدهد کولر گازی می باشد.

 

راهکار های افزایش طول عمر کولر گازی

 

کولر گازی یکی از بهترین سیستم های سرمایشی است که می توان به راحتی ازآن برای خلاصی از گرمای آزار دهنده فصل تابستان استفاده نمود اما قطعا هرکسی که از کولر گازی برای رفع نیاز هایش استفاده می کند توقع دارد که این وسیله در دراز مدت به او خدمت کند و نیاز هایش را برطرف سازد. 

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد امروزه افزایش  عمر کولر گازی می باشد، در جامعه امروز بسیاری از افرادی که از این وسیله استفاده  کنند در تلاش اند تا با به کار بستن ترفندهایی بتوانند طول عمر کولر گازی شان را افزایش دهند و در نتیجه زندگی بهتری را تجربه کنند. 

اینکه کولر گازی عمر مفید و خوبی داشته باشد به عوامل زیادی بستگی دارد، شما می توانید با به کار بستن چند راهکار ساده به راحتی  عمر کولر گازی تان را افزایش دهید و سالیان طولانی تر از کولرتان استفاده نمایید؛ البته باید دقت کنید که در این کار سستی نکنید و بادقت نکات گفته شده را به کار ببندید.

البته در سال های اخیر پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که انقلابی عظیم در کارکرد کولر های گازی رخ دهد و با هجوم فناوری و آپشن های مدرن تر کارایی کولر های گازی بالا تر برود و همچنین طول عمر آن ها نیز افزایش پیدا کند.

مهم ترین نکته در رابطه با افزایش طول عمر کولر گازی استفاده درست و بهینه از آن است، اگر شما نیز از کولر گاز ی استفاده می کنید می توانید با کمی ذکاوت به خرح دادن، استفاده بهتری از کولر گازی تان داشته باشید و سال های بیشتر ی از کولر گازی تان استفاده نمایید. 

خییلی از کارشناسان کولر گازی اعتقاد دارند که عمر مفید کولر گازی حدود 15 سال است، پس اگربیش از 15 سال از خرید کولر گازی شما می گذر بهتر است به جای تعمیر آن به فکر خرید یک کولر گازی جدید باشید، زیرا مدت زمان زیادی از عمر مفید دستگاه شما گذشته است و شما با تعلل تنها زمان را از دست می دهید و از داشتن کولر گازی نو محروم می شوید.

شاید در ابتدا شما تصور کنید که می توانید با تعمیر کولر گازی تان به راحتی از خرید کولر گازی جدید صرف نظر کنید و مجبور نیستید که هزینه گزاف خرید کولر جدید را متحمل شوید، اما به این نکته توجه کنید که کولر گازی که عمر مفید خود را کرده از ای این پس تنها خرج های اضافی بر گردن شما خواهد انداخت و در عمل کارایی مفیدی نخواهد داشت .

اگر اکنون در حال استفاده از کولر گازی تان هستید و تا پایان عمر کولرتان سال های زیادی مانده و دوست دارید چند سال دیگری به این عمر بیفزایید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نکات طلایی و کاربردی را پیرامون افزایش طول عمر کولر گازی با شما عزیزان در میان بگذاریم. همچنین اگر قصد خرید کولر گازی را دارید و نیاز به راهنمایی دارید حتما راهنمای خرید کولر گازی را مورد مطالعه دقیق قرار دهید.

 

کولر گازی را درست نصب کنید

 

یکی از مهم ترین نکات برای افزایش طول عمر کولر گازی نصب درست و بدون نقص کولر می باشد، اگر نصب کولر گازی درست انجام نشود به راحتی عمر مفید کولر گازی کاهش پیدا می کند و شما را مجبور به خرید کولر گازی جدید می کند . 

به عنوان مثال اگر نصاب ماهر نباشد و تراز کردن دستگاه را فراموش کند در دراز مدت بلبرینگ های کولر گازی آسیب می بینند و عملکرد کلی دستگاه مختل می شود و شما را از لذت داشتن یک کولر گازی خوب وسالم محروم می سازد.

 

انتخاب درست کولر گازی متناسب با محیط

 

هنگامی که قصد خرید کولر گازی را دارید با دقت متراژ محیطی که قصد خرید برای آن دارید را بررسی کنید، انتخاب کولر گازی متناسب می تواند تا حدود زیادی مصرف انرژی را پایین بیاورد، در هزینه ها صرفه جویی کند و همجنین به طولانی تر شدن عمر کولر گازی شما بینجامد.

به عنوان مثال  اگر تناسب بین قدرت کمپرسور و متراژ محیط به درستی بررسی نشود ممکن است که کمپرسوری کوچک برای خانه ای بزرگ خریداری شود که در انی حالت با وارد آمدن فشار بیش از حد به کولر عمر او کم می شود و در فاصله زمانی کوتاهی کاملا از بین می رود. 

توجه کنید که اگر شما در منطقه گرمسیری زندگی می کنید بایستی کمپرسور قدرتمند تری را برای خرید انتخاب کنید تا فشار کمتری به آن وارد شود و بتواند مدت زمان طولانی تری برای شما کار کند، در مناطق سردسیر این موضوع کاملا برعکس است ونیازبه کمپرسور با قدرت بالا نیست.

برای خرید کولر گازی خوب و با دوام از یک متخصص کمک بگیرید تا انتخابی درست وبه جا داشته باشید، متخصصی به این موضوعات تسلط کافی دارند و می توانند با آگاهی به شما بهترین گزینه را پیشنهاد دهند، مثلا برای فردی که در  یک منطقه مرطوب و معتدل زندگی می کند کولر گازی با کمپرسور روتاری می تواند گزینه ای ایده آل باشد که توسط کارشناسان این حوزه پیشنهاد خواهد شد.

 

کولر گازی اینورتر را فراموش نکنید 

 

یکی از محبوب ترین فناوری های دنیا امروز که توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده است کولر های گازی مجهز به فناوری اینورتر می باشد، این فناوری می تواند علاوه بر کاهش هزینه های برق ماهانه به شدت عمر کولر گازی را افزایش دهد.

فناوری اینورتر کمک بسیار خوب و درجه یکی برای افزایش عمر کولر گازی است و با بهره گیری از آخرین فناوری روز دنیا به شما تجربه ای بهتر و کارآمد تر از کولر گازی هدیه می هد و همچنین به عمر مفید این وسیله سرمایشی اضافه می کند. 

 

سرویس دوره ای کولر گازی 

 

سرویس دوره ای کولر گازی یکی از مهم ترین کار هایی است که باید  برای افزایش طول عمر کولر گازی آن را انجام دهید، چک دوره ای کمپرسور و مطمئن شدن از سلامت آن می تواند به شدت عمر کولر گازی را افزایش دهد و راندمان بهتری را به آن هدیه بدهد. 

اکثر اوقات افراد سرویس دوره ای کولر گازی را به تعویق می اندازند و در نتیجه با این کار آسیب زیادی را به سیستم کولر گازی خودشان وارد می کنند و عمر کولر گازی را کاهش می دهند، سعی کنید با سرویس دوره ای کولر گازی از سلامت کندانسور مطمن شوید و در صورت مشاهده ایرادی سریعا به رفع آن بپردازید.

همچنین لازم به ذکر است که کندانسور را دور از تابش مستقیم خورشید نگهدارید تا انرژی کمتری را مصرف کند و بتواند با کیفیت بالاتری فرایند سرمایش را انجام دهد، تابش مستقیم نور خورشید می تواند آسیب های زیادی به کندانسور وارد کند و عمر کولر گازی را کاهش دهد، پس تا جای که می توانید کندانسور کولر گازی را از تابش مستقیم نور خورشید در امان نگه دارید تا علاوه بر داشتن هوایی بهتر و زندگی راحت تر عمر بیشتری نیز به کولر گازی تان هدیه بدهید.

نکات بسیاری است که می توانید با در نظر گرفتن آن ها در سرویس سالیانه کولر گازی، عملکرد بهتری از کولر گازی تان ببینید و زندگی بهتری داشته باشید، سرویس درست کولر گازی یکی از مهم ترین رمز های داشتن کولر گازی خوب با عمر طولانی است.
 

رابطه عمر کولر و دمای هوا 

دمای هوا ارتباط مستقیمی با عمر کولر گازی دارد هرچ قدر که دمای اطراف کولر گازی بیشتر باشد کولر گازی فشار بیشتری را برای خنک کردن هوا متحمل می شود و در نتیجه عمر کولر گازی نیز کاهش پیدا می کند، اگر به فکر افزایش عمر کولر گازی تان هستنید باید دمای خانه تان متناسب باشدو و همیشه مراقب بالان نرفتن بیش از حد دمای خانه باشید.

گاهی اوقات ناخواسته باروشن کردن وسایل برقی زیاد به شدت دمای خانه و اطراف کولر گازی بالا می رود و درنتیجه آسیب های زیادی به کولر گازی وارد می شود، شما می توایند به راحتی با مدیریت درست وسایل برقی خانه از جمله اتو، توستر، لوستر ها و حتی گاز دمای خانه را مدیریت کنید و نگذارید که دمای اتاق توسط آن ها بالا برود .

 

خرید کولر گازی با عمر بالا 

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که افراد پیش از خرید کولر گازی دارند، خریداری یک کولر خوب و باکیفیت است که بتواند نیاز های آن ها را برآروده کند وهمچنین با داشتن کیفیت بالا و کارایی خوب سال های زیاد برای آن های کار کند. 

در وب سایت نوین مارکت مدل های مختلفی از بهترین برند های کولر گازی دنیا ارائه شده است که شما می توانید با کمی جستجو در میان آن ها و مقایسه کردن، بهتریم مدل کولر گازی را که متناسب با نیازهایتان است را خریداری نمایید؛ اگر قصد خرید کولر گازی را داریدو در این زمینه نیازمند راهنمایی هستید با همکاران ما در تیم نوین مارکت که بهترین فروشگاه لوازم خانگی در بانه است در اسرع وقت تماس بگیرید.