تفاوت خرید داکت اسپلیت در بانه با تهران چیست؟

تفاوت خرید داکت اسپلیت در بانه با تهران چیست؟

برای خرید بهترین داکت اسپلیت، کدام مقصد بهتر است: تهران یا بانه؟ در ادامه از امتیاز‌های خرید داکت اسپلیت از بانه برایتان می‌گوییم.

 

سال‌ها است که خیلی از مردم ترجیح می‌دهند برای خرید انواع لوازم خانگی، چمدان‌هایشان را ببندند و راهی شهر بانه شوند. این شهر که در استان کردستان قرار گرفته، با اقلیم کردستان کشور عراق مرز مشترک دارد. همین همجواری باعث شده تا انواع اجناس خارجی از این کشور به بانه وارد شود.

 

چرا خرید کولر گازی از بانه؟

 

مزیت اصلی خرید کولر گازی بانه، قیمت پایین‌تر اجناس نسبت به بازار داخلی است. بسیاری از محصولات، به‌ویژه لوازم خانگی، در این شهر به میزان قابل‌توجهی از تهران، مراکز خرید کیش و قشم و حتی دبی ارزان‌تر هستند. یکی از دلایل این ارزانی، شرایط خاص بانه است که باعث شده است مالیات و عوارض گمرک روی این اجناس اعمال نشود. البته این تفاوت قیمت در بعضی کالا‌ها چندان جذاب نیست و حتی ممکن است در مواردی برای خریدار گران‌تر هم تمام شود؛ ولی در مورد محصولاتی مثل کولر گازی اسپلیت و داکت اسپلیت، اختلاف قیمت بسیار چشمگیر است.

 

یکی از مشکلاتی که در دسترسی به برند‌های خارجی معتبر در کشور ما وجود دارد، علاوه بر قیمت بالایی که از افت ارزش ریال نسبت به دلار ناشی شده، وجود تحریم‌های بین‌المللی است. به‌خاطر این تحریم‌ها بسیاری از برند‌های مطرح، دیگر در ایران حضور ندارند و پیدا کردن محصولات آن‌ها در داخل کشور دشوار است. این مسأله همچنین به سهم خودش به افزایش قیمت این اجناس دامن‌زده است. اما تعداد زیادی از برند‌های معتبر به‌طور رسمی در بازار عراق حضور دارند که بخش عمده‌ای از محصولات آن‌ها درنهایت به بانه هم راه پیدا می‌کند.

 

نمایندگی‌های داخلی تولیدکننده‌های کولر گازی اسپلیت و داکت اسپلیت، این تجهیزات سرمایشی را یا در کارخانه‌های خود در کشور مونتاژ می‌کنند یا آنکه آن‌ها را به‌صورت مونتاژشده از دبی و مراکز دیگر به‌طور رسمی وارد ایران می‌کنند. در واردات رسمی، هزینه گمرک، هزینه‌های نمایندگی، سود نماینده و انواع مالیات روی قیمت کالا کشیده می‌شود که می‌تواند آن را شدیداً بالا ببرد. به‌طور دقیق‌تر، تأمین اجناس از دبی به‌خاطر نقش واسطه‌ها و سروکار داشتن با نماینده‌های تولیدکننده، نه تأمین مستقیم از کمپانی اصلی، هزینه‌هایی را به نماینده ایرانی تحمیل می‌کند. مونتاژ محصول در داخل کارخانه هم شامل هزینه‌های زیادی مانند حقوق کارکنان و دیگر هزینه‌های جاری کارخانه به‌علاوه سود می‌شود که در قیمت نهایی منعکس خواهد شد. در این بین تعداد زیادی از برند‌ها هم نمایندگی رسمی در کشور ندارند که همین وضعیت قیمت را بغرنج‌تر می‌کند. مورد دیگری که در قیمت پایین‌تر اجناس در بانه نقش دارد، هزینه کمتر حمل از عراق به بانه، نسبت به ارسال از دبی است.

 

البته در خرید کولر گازی داکت اسپلیت از بانه باید مراقب بعضی مسائل هم بود. یکی از آن‌ها، فراوانی کالا‌های غیراصل است که تشخیص دادن آن‌ها کار آسانی نیست. به‌همین‌خاطر بسیاری ترجیح می‌دهند که اجناس را با واسطه و ازطریق فروشگاه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مورد اعتماد ایرانی، از این شهر تهیه کنند. قیمت کولر گازی خوب معمولا بالاتر از نمونه های تقلبی بوده و همیشه این را در نظر داشته باشید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست.

 

نکته دیگر آن است که درصورت خرید لوازم خانگی اصل از بانه، باید قید بهره‌مند شدن از گارانتی را بزنیم. درنتیجه اگر کولر گازی خریداری‌شده بعداً دچار مشکلی جدی شود، احتمال دارد برای تعمیر آن ناچار به صرف هزینه‌ای سنگین شویم و این درصورتی است که اصلاً امکان تعمیر محصول در داخل کشور وجود داشته باشد. همین نبود گارانتی می‌تواند پیامد دیگری را نیز به‌همراه داشته باشد: اگر کالا با واسطه تهیه شود و در حین ارسال از بانه به محل سکونت خریدار آسیبی ببیند، وی عملاً راهی برای جبران خسارت خود نخواهد داشت؛ چراکه پس دادن یا بازگرداندن کالا به بانه، بسیار دشوار است. البته اگر فروشنده واسطه معتبر باشد و پیشاپیش دراین‌باره به مشتری تضمین بدهد، مشکلی وجود نخواهد داشت.

 

مزایای داکت اسپلیت

 

درباره مزایای داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی بار‌ها در نوین مارکت صحبت کرده‌ایم، ولی محض یادآوری هم که شده، بگذارید مرور کوتاهی به امتیازات آن نسبت به کولر گازی اسپلیت داشته باشیم.

بعضی از مزیت‌های اصلی داکت اسپلیت عبارت هستند از:

  • توکار بودن پنل داخلی که موجب استفاده بهینه از فضا و حفظ زیبایی و سادگی محیط می‌شود.
  • عدم نیاز به پنل‌های دیواری جداگانه برای خنک کردن اتاق‌ها و بخش‌های مختلف خانه یا دفتر کار. یک پنل داخلی داکت اسپلیت می‌تواند چند اتاق را خنک کند.
  • در اسپلیت کانالی، هوای خروجی را می‌توان بهتر و یکنواخت‌تر در محیط توزیع کرد.
  • برای سالن‌های بزرگ و اماکن عمومی پررفت‌وآمد، داکت اسپلیت گزینه مناسب‌تری است.
  • داکت اسپلیت معمولاً طول عمر بالایی دارد.
  • درصورت پشتیبانی دستگاه از سیستم کویل آب گرم، داکت اسپلیت می‌تواند در فصول سرد با کمترین مصرف برق، گرمابخش خانه یا محل کار باشد (این علاوه بر قابلیت گرمایشی پرمصرفی است که مانند کولر گازی‌های اسپلیت، در بسیاری از داکت اسپلیت‌ها وجود دارد)

 

نقاط ضعف داکت اسپلیت

 

  • قیمت بالاتر نسبت به اسپلیت‌های مشابه
  • پیچیدگی و هزینه بیشتر برای نصب؛ شامل کانال کشی و موارد دیگر
  • تولید سروصدای بیشتر در حین کار، درمقایسه‌با اسپلیت
  • عدم امکان تعیین دمای جداگانه برای هر اتاق، مگر در مدل‌های دارای قابلیت منطقه‌بندی یا با تهیه تجهیزات اضافی؛ ازجمله: ترموستات، دمپر و شیر‌های کنترل خاص

 

خرید انواع کولر گازی و داکت اسپلیت از نوین مارکت بانه

 

برای آنکه از مزایای خرید داکت اسپلیت از بانه برخوردار شوید نیازی به بستن چمدان نیست؛ شما می‌توانید با ثبت سفارش خود در فروشگاه اینترنتی نوین مارکت، داکت اسپلیت موردنظرتان را با قیمت بانه در شهر خود تحویل بگیرید. ما پایین‌ترین قیمت بازار را برای شما در نظر گرفته‌ایم که به‌لطف کوتاه کردن دست واسطه‌ها میسر شده است. هزینه ارسال به سراسر ایران هم رایگان است و بهتر آنکه می‌توانید مبلغ خریدتان را بعد از تحویل گرفتن کالا در مقابل درب خانه، پرداخت کنید. به این شکل، فرصتی خواهید داشت تا بسته دریافتی را باز و بررسی کنید و از اصل و سالم بودن محصول اطمینان پیدا کنید.

در مورد ضمانت‌نامه هم نگران نباشید؛ چراکه داکت اسپلیت با پنج سال گارانتی به دست شما خواهد رسید که شامل دو سال گارانتی تعویض در صورت خرابی کالا و سه سال خدمات پس از فروش به‌طور رایگان خواهد بود.