راههای کاهش مصرف برق داکت اسپلیت

راههای کاهش مصرف برق داکت اسپلیت

با افزایش دمای هوا، میزان استفاده از سیستم های سرمایشی کولر گازی افزایش پیدا می کند. اما با توجه به نوع کاربری محیط و تعداد افراد حاضر در آن محیط، وسیله سرمایشی مناسب می تواند متغیر باشد. با این حال، در بیشتر ساختمان ها استفاده از داکت اسپلیت ها و کولر های گازی، به خصوص در شهرهایی با آب و هوای گرم و خشک، رایج تر است.

 

در واقع سیستم های تهویه مطبوع برای خنک نگه داشتن خانه شما در ماه های گرم تابستان بهتر هستند. اما استفاده از این سیستم ها هزینه هایی دارد و وزارت صنعت، علم، انرژی و منابع تخمین زده است که گرمایش و سرمایش می‌تواند تا 50 درصد از مصرف انرژی خانه را به خود اختصاص دهد. به نظر شما راه های کاهش مصرف برق داکت اسپلیت چیست؟ چگونه می توان میزان مصرف انرژی را در این سیستم کاهش داد؟ در این مطلب از نوین مارکت بانه به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

راه های کاهش مصرف برق داکت اسپلیت

 

۱. نصب یک فن گردشی

گاهی اوقات استفاده از یک پنکه سقفی به گردش هوای خنک در اطراف اتاق کمک می کند و عملکرد دستگاه داکت اسپلیت شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد. حتی در روزهای خنک‌تر می توانید تنها از فن استفاده کنید که بسیار کارآمدتر از استفاده از هر دو خواهد بود.

۲. بالا بردن ترموستات

معمولا خانه ها ترموستات خود را در تابستان روی ۱۹ تا ۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم می کنند. معمولا تنظیم دما بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد باعث می شود از اضافه کاری دستگاه جلوگیری شود و میزان مصرف انرژی شما را تا ۵ درصد کاهش دهد.

ترموستات داکت اسپلیت

۳. عدم استفاده از وسایل برقی در طول روز

خوب است بدانید که برخی از لوازم خانگی مانند فر، مایکروویو، ماشین ظرفشویی، توستر و سشوار، گرمای زیادی تولید می کنند. پس خوب است استفاده از این وسایل را در طول روز محدود کنید و عصرها که هوا کمی خنک تر است، آن ها را روشن کنید.

۴. بستن پنجره های رو به آفتاب

معمولا در روزهای گرم، باز کردن پنجره ها همیشه وسوسه انگیز است تا هوای تازه وارد شود. اما همین کار می تواند دمای خانه شما را افزایش دهد. بنابراین بهتر است پنجره های رو به آفتاب را در طول روز بسته نگه داشته و به جای آن، پنجره های دیگر را باز کنید.

۵. خاموش کردن تهویه هوا در شب

همانطور که می دانید دمای هوا در طول شب خنک تر است؛ پس می‌توانید با خاموش کردن داکت اسپلیت زانتی در شب، در مصرف انرژی صرفه‌ جویی کنید. اما در شب‌های بسیار گرم، نیازی به خاموش کردن کامل دستگاه نیست، فقط دما را چند درجه افزایش دهید تا کمپرسور خیلی کار نکند.

۶. کاشتن درختان یا درختچه ها برای ایجاد سایه

یکی از بهترین روش ها برای کاهش مصرف انرژی داکت اسپلیت، کاشت درختان یا درختچه ها در جلوی پنجره ها است تا با سایه انداختن روی اتاق ها، شدت پرتوهای خورشید را کاهش دهد. اما توجه داشته باشید که عبور نور را به طور کامل مسدود نکنید. همچنین می توانید با کاشت گیاهان چند ساله که در زمستان از بین می روند، مشکل مسدود شدن کامل پنجره را جبران کنید.

۷. استفاده از رنگ روشن در نمای بیرونی خانه

همانطور که می دانید رنگ های روشن بر روی دیوارهای بیرونی به بازتاب گرما کمک کرده و در نتیجه تا حدود زیادی از ورود گرما به خانه جلوگیری می کند. این کار حجم کار کمپرسور را کاهش می دهد و هزینه های انرژی را تا حد زیادی کمتر می کند. معمولا رنگ سفید منعکس کننده ترین رنگ است، اما رنگ های روشن دیگر نیز این کار را انجام می دهند.

۸. نصب یک ترموستات هوشمند

ترموستات های هوشمند تا حدود زیادی می توانند به حفظ دمای خانه شما در کارآمدترین سطح کمک کنند. این موضوع می تواند به کاهش هزینه های انرژی بدون تاثیر بر سطح راحتی شما منجر شود.

۹. بهبود عایق کاری

عایق کاری فقط برای گرم نگه داشتن خانه شما در زمستان نیست. بلکه استفاده از عایق به حفظ هوای خنک در داخل منزل در هنگام گرم شدن هوا در تابستان کمک می کند. بنابراین بهتر است عایق خود را به آخرین استاندارد ارتقا داده و مراقب کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش خود باشید.

۱۰. سرویس منظم سیستم

معمولا سیستم های تهویه مطبوع از قطعات متحرک بسیاری ساخته شده اند که برای ادامه کارکرد سیستم، به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند. پس سرویس سالیانه سیستم خود را فراموش نکنید و برای این کار بهتر است از یک مهندس تهویه مطبوع کمک بگیرید. سایت نوین مارکت در این زمینه می تواند به خوبی شما را راهنمایی کند تا عملکرد دستگاه شما افزایش پیدا کند.

۱۱. انتخاب برند خوب

در میان برند‌ های داکت اسپلیت ها، برندی بهتر است که با طراحی مناسب، استفاده از متریال با کیفیت و توجه به استاندارد های ترمودینامیکی به افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی دستگاه های برودتی تولیدی منجر شود. شاید خرید از برند های معتبر با هزینه بیشتری همراه باشد، اما با توجه به داشتن امکاناتی که یک برند خوب برای کاهش مصرف انرژی ارائه می کند، یک خرید عقلانی برای فصول گرم آینده خواهد بود.

 

کلام آخر

 

با توجه به افزایش دمای کره زمین، معمولا خرید تهویه مطبوع برای خنک نگه داشتن خانه شما در تابستان مناسب تر است. اما اگر به نکات گفته شده توجه نکنید، خرید داکت اسپلیت می‌تواند به افزایش هزینه‌های مالی شما منجر می‌شود. اجرای برخی یا همه نکات بالا، هزینه های خنک کننده شما را به سطح قابل کنترل تری کاهش می دهد. ما در سایت نوین مارکت بهترین برند های داکت اسپلیت را به شما معرفی کرده ایم و روش های کاهش مصرف برق را نیز توضیح داده ایم. شما با کمک گرفتن از مشاوران ما، می توانید یک خرید بهتری را تجربه کنید.