حالت قطره در داکت اسپلیت

حالت قطره در داکت اسپلیت

هنگام استفاده از سیستم تهویه مطبوع، چهار فاکتور اصلی از جمله تنظیم دما و میزان رطوبت مناسب، گردش هوای خالص به طور صحیح و سریع، جریان اکسیژن کافی و تازگی هوا نقشی اساسی در ایجاد فضایی با دمای مطلوب و دلپذیر دارد. از آنجا که داکت اسپلیت توان تولید باد خنک و گرم را در یک سیستم به صورت همزمان داراست اطلاع از نحوه تنظیمات دستگاه در فصول مختلف سال امری ضروری است. در ادامه قصد داریم تا حالت قطره در داکت اسپلیت را به شما شرح دهیم. با نوین مارکت همراه باشید.

 

دمای مطلوب در تنظیم سرمایشی گرمایشی داکت اسپلیت چه میزان است؟

 

به طور کلی نمی توان عدد معینی را برای تنظیم دمای سیستم داکت اسپلیت اعلام کرد و این عدد می تواند با توجه به فاکتورهایی از جمله شرایط جغرافیایی، نوع کاربری ساختمان، سن و جنسیت افراد و سایر موارد متغیر باشد. منابع راهنمای تنظیمات داکت اسپلیت یک بازه ی دمایی برای تنظیم دما در فصول سرد و گرم سال ارائه کرده اند. این بازه دما در داکت اسپلیت عدد 18 تا 27 درجه سانتی گراد برای فصول زمستان و تابستان است. بهتر است این دما در فصل زمستان نزدیک به دمای محیط خارجی تنظیم شود و در تابستان نیز نزدیک به هوای گرم محیط. در برخی مدل های اسپلیت و داکت اسپلیت علاوه بر مد سرما و گرما و فن یک مد رطوبت گیری وجود دارد که به شکل یک قطره آب است. در اینجا میزان رطوبت موجود در هوا است که کنترل قطع و وصل به کمپرسور را دارد.

 

 

نحوه ی تنظیم سیستم هوای خنک (سرمایش) داکت اسپلیت در تابستان چگونه است؟

 

نحوه راه‌اندازی و تنظیم سرمایش و گرمایش داکت اسپیلت نکته بسیار مهمی است که برخی تصور می‌کنند تنها عوض کردن مُد ریموت کنترل برای تغییر حالت داکت اسپلیت کافی است درحالی‌ که برای راه‌اندازی

گرمایش و سرمایش در داکت اسپیلت رعایت نکاتی که به آن می پردازیم نیز لازم است تا در حین استفاده دستگاه دچار مشکل نشود.

سرمایش داکت اسپلیت به واسطه کمپرسور موجود در یونیت خارجی و گاز مبرد تامین می‌شود که در فصل بهار و تابستان فعال می‌شود.

  1. پیش از شروع تنظیمات داکت اسپلیت، باید اقدام به سرویس آن کرد.  برای انجام سرویس داکت اسپلیت ابتدا باید فیلترهای داکت اسپلیت را تمیز و یا تعویض کرد. همچنین رادیاتورهای داکت اسپلیت را با استفاده از شیشه پاک کن و دستمال تمیز،  پاک کرد.
  2.  سپس نوبت بررسی سرمایش گاز مبرد داکت اسپلیت است. در صورت لزوم ابتدا گاز داکت اسپلیت را شارژ می کنیم. در قدم بعدی کمپرسور را بررسی کرده و آن را به صورت جدا گانه راه اندازی می کنیم تا از عملکرد صحیح کمپرسور مطمئن شویم.
  3. در این مرحله از تنظیمات سرمایش ، تمام پنجره ها و درها و روزنه ها را می بندیم تا هوای خنک داکت اسپلیت از فضا خارج نشود.
  4. در مرحله بعدی برای تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ابتدا حالت سرمایش که به شکل یک قطره منجمد شده یا دکمه cool روی ترموستات داکت اسپلیت است را فعال کرده و دمای ترموستات آن  را طبق دمای دلخواه خود تنظیم می‌کنیم، بهترین دما برای منازل 26 الی 24 درجه است. معمولا سرعت فن در سه حالت  Hi, Med, Low وجود دارد.
  5. در مرحله آخر تنظیمات سرمایش داکت اسپلیت، آن را روشن کرده و از هوای خنک آن لذت می بریم.

 

نحوه ی تنظیم سیستم گرمایشی داکت اسپلیت در فصل زمستان چگونه است؟

 

دو نوع سیستم گرمایش کولر گازی داکت اسپلیت وجود دارد، یک سیستم گرمایش داکت اسپلیت به صورت هیت پمپ، که با تعویض محل کندانسور و اپراتور به وسیله یک شیر چهار راهه در فصل زمستان فضای داخلی را گرم می کند و بیشتر مناسب مناطقی با زمستان های معتدل تر و کوتاه تر است.

دوم سیستم گرمایش داکت اسپلیت به صورت آب گرم: که علاوه بر نصب کویل برودتی که در تابستان جریان گاز را در خود دارد، باید یک کویل گرمایشی که در زمستان آب گرمِ سیستم حرارت مرکزی یا پکیج در آن جریان خواهد داشت نیز نصب شود.

سیستم گرمایش داکت اسپلیت به صورت آب گرم نسبت به حالت استفاده هیت پمپ امتیاز فنی بیشتری را داراست. از جمله باعث کاهش مصرف انرژی و استهلاک دستگاه می شود. همچنین امکان تاثیر مستقیم دمای هوای خارج بر روی دستگاه حذف می شود و به این شکل داکت اسپلیت در هر شرایط آب و هوایی قابلیت نصب و استفاده را خواهد داشت. از دیگر مزایای سیستم گرمایش با کویل این است که در مقایسه با گرمایش رادیاتور کاهش هزینه لوله کشی، توزیع بهتر حرارت، قابلیت گرم کردن سریعتر محیط، و حذف لوله کشی در کف و دیوار واحد که سبب نشتی می شود، را به همراه دارد.

  • پیش از راه اندازی سیستم گرمایش داکت اسپلیت مدل آب گرم ابتدا باید اقدام به تغییر وضعیت پکیج کرد.
  • مرحله اول برای سرویس داکت اسپلیت، شستشوی فیلترهای یونیت داخلی است. همچنین می توان از نیروی متخصص برای سرویس و راه اندازی سیستم گرمایش داکت اسپلیت کمک گرفت.
  •  مرحله دوم باز کردن شیرهای آب گرم و سپس نوبت تنظیم دستگاه داکت اسپلیت است.
  • در تنظیم  سیستم گرمایش ابتدا باید داکت اسپلیت را روی فن قرار داده و سپس دما را از روی ریموت کنترل تنظیم کنیم.
  • به وسیله ریموت کنترل دستگاه، مُد یا حالت را روی هیت Heat قرار می دهیم. و دما را روی 18  درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم، سپس دما را براساس نیاز و با توجه به موارد احتیاط ذکر شده به منظور حفظ و دوام طولانی مدت دستگاه، افزایش می دهیم.

 

نکته مهم اینکه پس از راه اندازی و سرویس دستگاه های داکت اسپلیت، باید هواگیری انجام شود. هواگیری سبب می‌شود تا در زمان گرم کردن، سرو صدا ایجاد نشود و بدون صدای آزار دهنده، سیستم گرمایش داکت اسپلیت شروع به کار کند.

 

برای خرید دستگاه داکت اسپلیت، فروشگاه نوین مارکت از جمله فروشگاه های معتبر و فعال در زمینه فروش سیستم های تهویه مطبوع هوا است که با بیش از 6 سال فعالیت خود سعی در عرضه کالاهای اصل با قیمت واقعی به همراه خدماتی همچون گارانتی معتبر، خدمات پس از فروش، خرید حضوری و آنلاین، ارسال سریع و به موقع، تضمین عودت وجه، پرداخت درب منزل و پشتیبانی تلفنی و... داشته است. برای اطلاع از قیمت روز به صفحه خرید داکت اسپلیت مراجعه کنید.