10 علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی چیست؟

10 علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی چیست؟

اخیرا کولر گازی شما ناگهانی خاموش می شود؟ علتش را نمی دانید؟ در این مقاله از نوین مارکت به بررسی علت آف شدن ناگهانی کولر گازی اسپلیت دو تکه می پردازیم ؛ و راه های رفع این مشکل را با هم مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

 

این فقط مشکل کولر گازی شما نیست!

 

اگر در انتخاب خود اشتباه کرده باشید و یا شیوه صحیح نگهداری از کولر گازی را ندانید همیشه با این مشکل مواجه خواهید شد، در ادامه ده دلیل آف شدن کولر گازی دو تیکه را برایتان شرح داده ایم، با دقت مطالعه فرمایید و اگر باز برایتان سوالی باقی ماند در کامنت ها سوال بپرسید.

 

۱- اولین دلیل که یکی از مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی است انتخاب نادرست سایز کولر گازی برای فضای کاربر می باشد، زمانی که کاربر سایز مناسب با فضای خود را انتخاب نکند کولر گازی مجبور می شود برای خنک کردن فضای کاربر و یا گرم کردن فضای کاربر زمان زیادتر را صرف این کار انجام دهد؛ این افزایش زمان و طولانی تر شدن امر خنک کنندگی و گرم کنندگی موجب می شود که به موتور کولر گازی فشار بیشتری وارد شود و کولر گازی در این شرایط نمی تواند به وظیفه ی خود به درستی عمل کند و خاموش می شود.

 

۲- مشکلات برق کشی دلیل دیگر خاموش شدن ناگهانی کولر گازی می تواند باشد؛ منظور از برق کشی ساختمان و همچنین برق کشی برای کولر گازی باشد که گاهی یک اتصالی کوچک و یا عیب فیوز باعث خاموش شدن کولر گازی شود.

 

۳- تنظیمات ترموستات می تواند دلیل دیگر برای خاموش شدن کولر گازی شما باشد. زمانی که ترموستات را در حالت خودکار قرار داده اید و خود کولر گازی در یک زمان مشخص و روشن و خاموش می شود و اگر شما دمای ترموستات را بیشتر از حد خودکاری که تنظیم کرده اید تغییر دهید کولر گازی به صورت ناگهانی خاموش می شود.

 

۴- اورلود موتور کولر گازی می تواند دلیل دیگر برای خاموش شدن ناگهانی کولر گازی باشد. برخی از کولر گازی ها یک سوئیچ برای استراحت کولر گازی دارند که به هنگام اورلود موتور کولر گازی موجب خاموشی کامل کولر گازی می شوند.

 

5- کثیف بودن فیلتر های کولر گازی می تواند دلیل دیگری برای خاموش شدن کولر گازی باشد.کولر گازی های پیشرفته مانند کولر گازی جنرال شکار دارای چراغ فیلتر در پنل داخلی می باشند.

این کولر گازی ها زمانی که نیاز به پاک کردن فیلتر هوا باشد با چراغ فیلتر خود به کاربر اعلام می کنند که باید فیلتر کولر گازی تعویض و یا پاک سازی شود. اگر کاربر به مدت طولانی به این علامت چراغ توجه نکند کولر گازی کامل خاموش می شود و تا زمانی که فیلتر آن تمیز نشود و یا تعویض نگردد روشن نمی شود و کاربر اگر تلاش برای روشن کردن کولر گازی خود کند چراغ فیلتر آن روشن می شود و به کاربر اطلاع می دهد که با تمیز کردن فیلتر و یا تعویض آن مشکل رفع می شود.

 

6-کم بودن میزان گاز کولر گازی نیز می تواند دلیل دیگر برای خاموش شدن کولر گازی باشد. زمانی که گاز کولر گازی شما از حالت استاندارد آن کمتر می باشد زود تر از خنک کردن و یا گرم کردن فضا به صورت ناگهانی خاموش می شود که این امر با شارژ گاز کولر گازی رفع می شود.

 

7-کثیف بودن کویل کنداسور یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی م یباشد. زمانی که کویل کنداسور به وسیله ی گرد و غبار و خاک کثیف می شود می تواند موجب خاموش شدن زود به زود موتور کولر گازی شود، که با پاک کردن این کویل ها می توان مشکل خاموش شدن کولر گازی را رفع کرد.

 

8-گرم شدن بیش از حد کولر گازی می تواند موجب شود که کولر گازی برای دفاع از سوختن موتور کولر گازی خاموش شود و تا خنک سازی موتور کولر گازی اجازه روشن شدن به کولر گازی را ندهد.

 

9-روغن ریزی در داخل کنداسور کولر گازی موجب می شود که روغن داخل آن کاهش پیدا کند و حلقه های پیستون و سیلندر ها از کار بیفتند که این امر موجب خاموش شدن کولر گازی می شود.

 

10- شما با سرویس به موقع کولر گازی خود می توانید از مشکلات بالا به دور باشید و از خاموش شدن ناگهانی کولر گازی خود جلو گیری کنید. با نزدیک شدن هر سال به فصل تابستان و استفاده از کولر گازی اول کولر گازی خود را سرویس کنید تا از هزینه های بیشتری که بعدا برای تعمیر کولر گازی خود می دهید جلو گیری کنید. شما برای سرویس کولر گازی خود می توانید با سرویس کاران حرفه ای شرکت نوین مارکت در تماس باشید تا به شما ارائه خدمات بکنند.

 

خرید انواع کولر گازی و داکت اسپلیت از بانه

 

خرید کالایی اصل و با ضمانت یکی از دغدغه هایی است که مشتریان همواره برای خرید انواع کولر گازی اسپلیت و داکت اسپلیت از بانه با آن رو به رو هستند. عمده فروشی لوازم خانگی بانه با ارائه به روز ترین داکت های اسپیلت ها و کولر های گازی  اصل و اورجینال آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز است. شما در هر نقطه ای از ایران که باشید می توان از طریق تماس با کارشناسان نوین مارکت، راهنمایی های لازم را دریافت کنید و سپس سفارش خود را ثبت کنید و به طور رایگان درب منزل تحویل بگیرید.  تمامی محصولات در نوین مارکت دارای گارانتی 5 ساله، ارسال رایگان و پرداخت در محل هستند.