ترموستات داکت اسپلیت ال جی چگونه است؟

ترموستات داکت اسپلیت ال جی چگونه است؟

یکی از بهترین برندهای داکت اسپلیت هایی که در بازار وجود دارد، داکت اسپلیت ال جی است که علی رغم قیمت بالاتری که نسبت به بسیاری از سیستم های تهویه هوا دارد، اما همچنان محبوب ترین سیستم های تهویه سرمایشی و گرمایشی جدیدی است که بسیاری از خانه ها و آپارتمان های لوکس امروزی به آن مجهز شده اند.

ترموستات داکت اسپلیت ال جی یا کنترل آن کلید هایی دارد که به وسیله آن می توانید دستگاه را تنظیم کنید و به دلیل داشتن فیلتراسیون هوا، کنترل رطوبت، کاهش صدا و تولید گرمایش از محبوبیت زیادی برخوردار است. اما اگر قصد خرید این ترموستات را دارید، ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که ترموستات داکت اسپلیت چیست و چگونه کار می‌ کند. پس تا آخر مقاله همراه نوین مارکت باشید.

 

ترموستات داکت اسپلیت چیست؟

 

ترموستات داکت اسپلیت در واقع پل ارتباطی میان مصرف کننده و دستگاه داکت اسپلیت است. مصرف کننده داکت اسپلیت می تواند با استفاده از ترموستات، دستورات مورد نظر را روی دستگاه اعمال کند. وظیفه ترموستات داکت اسپلیت، کنترل دمای محیط و زمان استفاده از دستگاه داکت اسپلیت است.

شما با استفاده از ترموستات داکت اسپلیت می توانید دستگاه را خاموش و روشن کنید ویا انجام انواع تنظیمات مثل تنظیم دما، تنظیم نوع عملکرد داکت اسپلیت، تعویض دما از سرمایش به گرمایش و بالعکس و غیره را به وسیله آن انجام دهید. در حالت کلی ترموستات ها به دو نوع آنالوگ یا دستی و دیجیتال تقسیم می شوند که در حال حاضر نوع دیجیتال آن محبوبیت بسیار زیادی در میان مصرف کنندگان دارد.

 

راهنمای استفاده از ترموستات ال جی

 

برای استفاده از ترموستاتداکت اسپیلت  ال جی لازم است با روش کار آن آشنا شوید. در فصل تابستان، برای استفاده از دستگاه باید آن را روی حالت سرمایش قرار داده و دمای مطلوب را تنظیم کنید. با قرار دادن دور فن، سرعت گردش هوا تغییر خواهد کرد. در این مواقع بهتر است از حالت اتوماتیک برای تنظیم مقدار باد استفاده کنید.

اما در فصل زمستان دو حالت وجود دارد. روش اولی که در ایران نیز بسیار متداول است، استفاده از کویل آب گرم است. در این روش باید پکیج را در حالت زمستان قرار داده و سپس دستگاه را روی حالت فن قرار دهید. با استفاده از گرمایش پکیج دیگر به فعال بودن موتور بیرونی (کندانسور) احتیاجی نخواهد بود. اگر به گرمایش برقی دستگاه نیاز داشتید، آن را در حالت گرمایش قرار داده و دمای مطلوب را تنظیم کنید. در این حالت سیکل تبرید برعکس تابستان فعال می شود و موتور بیرونی در مدار خواهد بود.

 

امکانات و قابلیت‌های ترموستات LG

 

ترموستات ال جی قابلیت‌ های زیادی دارد که از این میان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خروج کمپرسور برای سرمایش و گرمایش
  • قابلیت برنامه ریزی هفتگی
  • نمایشگر دیجیتالی با کیفیت بالا
  • امکان تنظیم سرعت فن
  • نمایش کدهای خطا
  • صفحه نمایشگر با کیفیت بالا به همراه نور پس زمینه یخی
  • خاموش کردن هواساز بعد از رسیدن به دمای مورد نظر
  • کاربری آسان
  • دقت نمایشگر دما ۰.۱ درجه است که نشان دهنده دقت بالای دستگاه است
  • حالت نصب روکار ترموستات و ضخامت ۲۶ میلی متر روی دیوار

 

خرابی ترموستات داکت اسپلیت ال جی

 

گاهی اوقات ممکن است ترموستات ها که کنترل کننده داکت اسپلیت ها هستند، آسیب دیده و دچار خرابی شوند. در این حالت دستگاه توانایی ایجاد دمای دلخواه را نخواهد داشت. مواردی در خرابی ترموستات داکت اسپلیت تاثیرگذار خواهد بود که از این میان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وارد شدن ضربه به ترموستات : در صورتی که به ترموستات ضربه ای وارد شود یا آب با ان برخورد داشته باشد، باعث خرابی ترموستات شده و نیاز به تعویض آن است.
  2. اتمام طول عمر ترموستات : خوب است بدانید که ترموستات داکت اسپلیت نیز مانند هر وسایل برقی دیگری دارای طول عمر مشخصی بوده و در صورت اتمام طول عمر آن، ترموستات نمی تواند به خوبی کار کند. در نتیجه کنترل داکت اسپلیت سخت خواهد شد.
  3. اتصال سیم های ترموستات : در صورتی که سیم های ترموستات به درستی کار نکنند و دچار اختلال شوند، به طور کلی عملکرد ترموستات مختل خواهد شد.

 

مشکلات استفاده از ترموستات

 

گاهی اوقات ممکن است استفاده از ترموستات دچار اختلال شده و به درستی کار نکند. این اتفاق ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. از مشکلات استفاده از ترموستات می‌ توان موارد زیر را نام برد:

  • کار نکرد ترموستات : گاهی اوقات ممکن است قفل کودک ترموستات فعال شده و ترموستات کار نکند. برای خارج کردن ترموستات از حالت قفل شدگی، می توانید از راهنمای استفاده از دستگاه داکت اسپلیت استفاده کنید.
  • دیر شروع به کار کردن ترموستات : در صورتی که ترموستات داکت اسپلیت دیر شروع به کار می کند، به احتمال زیاد خراب شده و به تعویض نیاز دارد.
  • تنطیم نشدن دمای داکت اسپلیت : هنگامی که دمای دستگاه داکت اسپلیت به درستی تنظیم نمی شود، یکی از دلایل احتمالی ممکن است خرابی ترموستات باشد. در واقع اگر حسگر ترموستات به درستی کار نکند، باعث ایجاد این اختلال در ترموستات می شود.
  • نشان ندادن دما درست : خوب است بدانید که ترموستات داکت اسپلیت دمای محیط را به صورت فارنهایت و سانتیگراد نشان می دهد. اگر دما به درستی نشان داده نشد، ممکن است دمای ترموستات روی فارنهایت تنظیم شده و ترموستات خراب نشده باشد. با تغییر حالت دما می‌توانید مشکل را حل کنید.

 

خرید داکت اسپلیت ال جی با بهترین قیمت در نوین مارکت

 

نوین مارکت به عنوان اصلی ترین وارد کننده داکت اسپلیت های ال جی، با حذف واسطه ها، توانسته کالایی اصل و باضمانت در بهترین و ارزانترین قیمت فراهم کند. بنابراین خریداران در هر نقطه ای از ایران که باشند می توانند به راحتی ارزانترین کولر گازی بانه خود را به صورت عمده و یا تک سفارش داده و آن راه به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرند.

همچنین برای آسودگی خیال خریداران، باید بگوییم این داکت اسپلیت از پنج سال گارانتی شرکتی (دو سال تعویض و سه سال خدمات رایگان پس از فروش) برخوردار است. در صورتی که پیش از خرید نیاز به راهنمایی و یا مشاوره داشتید، می توانید با مشاوران نوین مارکت در ارتباط باشید.