علت خروج بخار از کولر گازی چیست

علت خروج بخار از کولر گازی چیست

گاهی اوقات خروج بخار از کولرگازی می تواند برای شما نگرانی و استرس ایجد کند، پیشنهاد می شود اگر تا کنون مشاهده کرده اید از کولر گازی تان بخار خارج شده و دچار نگرانی شده اید این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید  و علت این موضوع را جویا شوید و با خیال راحت از کولرتان استفاده کنید.

 

چرا از کولر گازی بخار خارج می شود؟

 

اکثر افراد پس از مشاهده این اتفاق به سرعت به سراغ تلفن می روند و از متخصصین درخواست تعمیر کولر گازی شان را می کنند، اگر شما نیز شاهد خروج بخار از کولر گازی ارزان بوده اید و بابت آن ناراحت شده اید، قبل از تماس با تکنسین های کولر گازی با کمی مطالعه علت این اتفاق را جویا شوید.

اگر از یونیت خارجی کولر گازی بخار خارج شود، جای نگرانی نیست و می توان در 90 درصد مواقع آن  را طبیعی دانست؛ خروج این بخار به علت حالت ضد یخ زدگی کولر گازی است که طی انجام واکنش هایی برای جلوگیری از ایجاد یخ زدگی در کولر گازی این بخار خارج میشود. 

کولر گازی جنرال شکار یکی از برند های معتبر کولر گازی در سراسر دنیا می باشد که با خرید آن شما کمتر شاهد اتفاقات اینچنینی در کولر گازی تان خواهید بود، مدل های مختلف این کولر با دارا بودن موتور قوی بهترین خدمات را به شما هدیه می دهند و خیالتان را راحت می کنند. 

 

خروج بخار از یونیت خارجی کولر گازی 

 

این حالت بیشتر در فصول سرد سال در کولر های گازی که از آن هابرای ایجاد گرما استفاده می کنند مشاهده شده است، وجود یخ در کولر گازی موجب افت کیفیت خدمات دستگاه می شود و وجود تنظیمات خودکار در کولر این یخ هارا آب می کند و از همه مهم تر در ابتدا از یخ زدگی در کولر جلو گیری می کند. 

در ابتدای این فرایند فن ها در یونیت خارجی برای چند دقیقه متوقف می شوند و یونیت خارجی کولر گازی به یک تبخیر کننده قوی تبدیل می شود؛ برای ذوب شدن یخ ها گاز مبرد کولر گازی به سوی کویل ها در یونیت خارجی حرکت می کنند و در این فرایند، هوای گرم به یخ ها می رسد.

اگر در خرید کولر گازی وسواس به خرج می دهید طبق گفته خریداران در مدل های مختلف کولر گازی جنرال گلد، خروج بخار از کولر کم تر دیده شده است و شما می توانید با خیال راحت آن را خریداری نمایید.

البته باید توجه کنید که خروج بخار از کولر را نمی توان به عنوان یک مشکل در کولر گازی حساب کرد و دنبال تعمیر آن بود؛ اما در برخی از مدل های کولرگازی این اتفاق کمتر دیده می شود و برخی از افراد تمایل دارند این مدل کولر هارا خریداری کنند.


پس از رسیدن هوای گرم به یخ ها به صورت آهسته روند ذوب کردن یخ ها آغاز می شود و در نتیجه این فرایند شما شاهد خروح بخار از کولر گازی تان خواهید بود، پس در اکثر مواق خروج بخار از کولر گازی علامت یک آسیب دیدگی در کولر گازی نسیت و شما می توانید با  خیال راحت از کولر تان استفاده نمایید. 


 بخار دادن یونیت خارجی کولر به علت حالت دیفرا در کولر است که به ذوب یخ های ایجاد شده و بهبود روند کارکولر گازی کمک می کند اما گاهی اوقات خروج بخار از یونیت داخلی کولر گازی نیز دیده می شود. 

 

خروج بخار از یونیت داخلی کولر گازی

 

در زمان هایی که دمای اپراتور کولر گازی با دمای محیط تفاوت زیادی داشته باشد، از یونیت داخلی کولر بخار بلند می شود، برای مثال در روز ها داغ تابستانی یک استان گرمسیری ممکن است شما شاهد خروج بخار از یونیت داخلی کولر گازی تان باشید. 

زمانی که رطوبت موجود در محیط وارد کولر شده، تبخیر می شود و سپس بخار آن از یونیت های داخلی کولر گازی بلند می شود. اما باید به این نکته توجه داشه باشید که بهتر ایت زمان استفاده از کولر گازی، استفاده از دیگر وسایل الکتریکی مثل تستر، اتو و... را به حداقل برسانید تا شاهد اتفاقات اینچنینی نباشید.

به طور کلی خروج بخار از کولرگازی نگران کننده نیست و نمی توان آن را به عنوان یک مشکل حاد شایع دانست و در روند کار کولر های گازی این اتفاق طبیعی محسوب می شود، اما باید دقت کنید که خروج بخار از کولر گازی تنها برای از بین بردن یخ های ایجاد شده در کولر گازی تان است و مشاهده زیاد آن علامت خوبی نخواهد بود.

یونیت داخلی کولر گازی گری، جزو برترین کیفیت های ساخته شده کولر می باشد که از ایجاد مشکل در کولر گازی جلوگیری می کند و زندگی سراسر آسایش را به شما هدیه می دهد، باخرید مدل های مختلف این کولر از یونیت های داخلی باکیفیت و درجه یک آن لذت ببرید و حس جدیدی را در زندگی تجربه کنید. 


اگر شما بیش از حد خروج بخار از کولر گازی تان را در هفته های اخیر دیده اید بهتر است با یک متخصص کولر گازی تماس بگیرید و شرایط دقیق کولرتان را شرح دهید تا از سلامت اپراتور و کارکرد کولرگازی تان مطمئن شوید.