مزایا و معایب کولر گازی چیست؟

مزایا و معایب کولر گازی چیست؟

کولر گازی اختراعی بود که زندگی مردم را متحول کرد به طوری که امروزه مردم در خانه و یا محل کار و حتی در ماشین از آن استفاده میکنند و لذت میبرند.

در قرن 21 به دلیل افزایش دمای هوا استفاده از کولر گازی در خانه، ماشین و محل کار به یک امری ضروری و پرطرفدار تبدیل شده است

وجود کولر گازی برای رانندگان ماشین سنگین و ترانزیت که ساعت های زیادی را زیر نور و حرارت شدید آفتاب در فصل تابستان رانندگی میکنند امری ضروری است. اگر تاکنون اقدام به خرید کولر گازی نکرده اید سری به نوین مارکت بزنید تا لیست قیمت انواع کولر گازی را استعلام بگیرید.

 

مزایا و معایب کولر گازی

در مقاله امروز ، می خواهیم بررسی کنیم که کولر گازی چقدر مفید و مهم است ، این مزایا و چند نکته دیگر را باید به خاطر بسپاریم.

 

مزایای کولر گازی

کولر گازی مزیت های فراوانی دارد، باتوجه به گرمای شدید مناطق مختلف ایران در فصل تابستان شما در منزل یا در ماشین میتوانید با استفاده از کولر گازی دمای دلخواه خود را داشته باشید.

برخی از مزایای کولر گازی به شرح زیر است :

1. گرما و رطوبت شدید محیط میتواند تمرکز ذهنی را به شدت کاهش دهد، به حدی که ساده ترین کار ها را تبدیل به یک کار طاقت فرسا کند.

یک کولر گازی با کیفیت میتواند دمای ایده آل شما را در گرم ترین فصل سال فراهم کند و همچنین رطوبت محیط را تنظیم نماید که این امر باعث آرامش و تمرکز ذهنی شما عزیزان میشود.

2.کولر گازی به دلیل ایجاد دمای استاندارد در محیط، از تعریق بیش از حد  بدن و کم آبی و در نهایت گرما زدگی شما جلوگیری میکند.

3. کولر گازی های استاندارد و با کیفیت با استفاده از فیلتر های مخصوصی که دارند، هوای محیط را تصفیه میکنند و کیفیت هوایی که نفس میکشیم را بالا میبرند.

 

معایب کولر گازی

درست است که کولر گازی یک وسیله فوق العاده و کاربردی برای ما انسان ها میباشد، ولی اگر طرز صحیح استفاده از آن را ندانیم ممکن است برای ما مشکل ساز شود.

1.  مکانیسم اصلی کولر گازی بر پایه کاهش دما و رطوبت محیط میباشد، حال اگر این امر بیش از حد استاندارد انجام شود ممکن است به دلیل نبود هیچ رطوبتی در محیط منزل شما دچار کم آبی شوید که برای جلوگیری از این اتفاق باید دمای کولر گازی را طوری تنظیم کنید که به صورت مداوم کار نکند، برای مثال درجه 25 میتواند یک درجه ایده آل باشد.

البته به شما پیشنهاد میکنم که در فصل هایی که از کولر گازی استفاده میکنید در طول روز از مایعات استفاده کنید، با این کار هم سلامتی خود را تضمین کرده اید، هم از هوای خنک کولر گازی لذت کافی را برده اید.

2. تغییرات ناگهانی دمانی محیط میتواند تاثیر بدی بر سلامتی شما داشته باشد، چنین تغییرات ناگهانی میتواند منجر به مشکلات تنفسی شود.

برای جلوگیری از این مشکل حدالمقدور وقتی از بیرون به منزل می آیید برای روشن کردن کولر گازی دمان 22 الی 25 درجه سانتی گراد را انتخاب کنید و ترجیها در مقابل باد مستقیم کولر گازی قرار نگیرید تا دمای بدن شما با محیط سازگار شود و سپس با خیال راحت از هوای خنک و دلچسب کولر گازی لذت ببرید.

3. یکی از تاثیرات منفی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کولر گازی خستگی است.

دلیل این خستگی میتواند افزایش تدریجی CO2 باشد درحالی که اکسیژن محیط نیز رو به کاهش است.

برای مقابله با این مشکل ، گاهی اوقات کولر گازی خود را خاموش کنید ، پنجره ها را باز کنید و بگذارید هوای تازه به صورت مستقیم به داخل محیط منزل یا محل کار جریان داشته باشد.

 

نتیجه گیری

نداشتن کولر گازی شما را از یک لذت همیشگی محروم میکند، بنده به شما توصیه میکنم اگر توان مالی دارید حتما کولر گازی مناسبی را برای محل کار یا منزل خود تهیه کنید تا بتوانید لحظه های شاد و لذت بخشی را در کنار خانواده سپری کنید، توجه کردن به نکاتی که به عوان مضرات کولر گازی نام بردیم نیز میتواند برای شما میفید باشد .

در صورتی که قصد خرید کولر گازی را دارید، من به شما دو برندبرتر کولر گازی گری و کولر گازی جنرال گلد را پیشنهاد میکنم، برای دریافت قیمت روز انواع کولر گازی کانال لوازم خانگی بانه با قیمت را دنبال کنید.