3 نکته بسیار مهم در خرید کولر گازی که باید بدانید

3 نکته بسیار مهم در خرید کولر گازی که باید بدانید

با سرمایه گذاری در خرید یک کولر گازی، به راحتی می توانیم دما را در فصول گرما کنترل کنیم و خواب خوبی را تجربه کنیم. بعد از تصمیم برای خرید کولر گازی، انتخاب های زیادی پیش رو داریم و تنوع بالا در خرید این محصول یک مقدار ممکن است شمارا گیج کند. موارد بسیار مهمی که قبل از انتخاب کولر گازی خود حتما باید در نظر بگیرید شامل: توان و ظرفیت کولر گازی، انتخاب نوع کولر گازی، آپشن های مورد نیاز،  است که همگی عامل مهمی در تصمیم‌گیری است.  در این پست از نوین مارکت ما به موارد ذکر شده برای انتخاب مناسب ترین کولر گازی برای شما، می پردازیم.

 

1- انتخاب توان و ظرفیت کولر گازی

بر اساس این جدول می توانید تصمیم بگیرید که  بسته به اندازه مکانی که برای آن قصد خرید کولر گازی را دارید، به چه میزان BTU و قدرت کیلووات نیاز دارید. هر اندازه اتاق شما بزرگتر باشد کولر گازی مورد نظر باید BTU بالاتری داشته باشد. با این حال، BTU بالاتر به معنای هزینه های جاری، اندازه مورد نیاز برای نصب و نویز بالاتر باشد.

2-انتخاب نوع کولر گازی

انواع مختلفی از کولر های گازی که هرکدام مشخصات خاص خود را دارند در بازار موجود است. برای کسب رضایت صد در صدی از خرید خود باید تصمیم بگیریم که بهترین نوع کولر گازی که مناسب ما باشد چیست. در ادامه به شرح این موضوع می پردازیم.

کولر گازی پنجره ایی  Window Air Conditioning : این کولر گازی برای خریدارانی که نیاز به خنک کردن یک منطقه کوچک از خانه، مانند یک اتاق خواب یا یک آپارتمان استودیویی را دارند، گزینه های عالی هستند.

کولرهای گازی پرتابل  Portable Air Conditioning: بیشتر مناسب مکان های کوچک مثل اتاقک ها می باشند. این نوع از کولر گازی بسیار مقرون به صرفه می باشد، ساختار آن مثل کولرگازی پنجره ایی می باشد با این تفاوت که قابل حمل بوده و نیازی به نصب در جای ثابت ندارد.

کولر گازی اسپلیت دیواری Wall Mounted Split  :  نوع دیواری کولرگازی اسپیلت بدلیل طراحی ظریف و زیبا، همچنین قابلیت نصب آن بر روی دیوار، بیشتر در منازل مورد استفاده قرار می گیرد. کولرگازی اسپیلت دیواری داری دارای ظرفیت های متنوعی می باشد. همچنین نوع اینورتر اسپیلت های دیواری، بگونه ای طراحی شده که با صرف کم ترین میزان انرژی بهترین بازدهی و میزان خنک کنندگی هوا را دارد

کولر گازی داکت اسپلیت Ducted Split:  بطور ساده می توان گفت داکت اسپلیت همان اسپلیت است با این تفاوت که دراسپلیت پنل داخلی بصورت دیواری یا سقفی نصب می شود ولی در داکت اسپلیت یونیت داخلی بصورت توکار و داخل سقف کاذب نصب می شود و نیاز به یک سیستم کانال کشی جهت توزیع هوای مطبوع دارد. البته مکانیزم عملکرد داکت اسپلیت و اسپلیت تنها در سیکل سرمایش مشابه می باشد و در سیکل گرمایش کاملا متفاوت عمل می کنند.

کولر گازی ایستاده  Floor Standing Air Conditioning : کولرگازی های اسپلیت ایستاده، از نظر مکانیزم خنک سازی و تعدا محل قرار گیری پنل های داخلی و خارجی کاملا مشابه نوع اسپلیت ساده می باشد با این تفاوت که دارای فن و سیستم قوی تر به منظور استفاده در فضاهای بزرگ مثل ادارات، سالن ها می باشد.

کولر گازی سقفی کاستی Cassette Air Conditioner: واحدهای پنجره برای خریدارانی که نیاز به خنک کردن یک منطقه کوچک از خانه، مانند یک اتاق خواب یا یک آپارتمان استودیویی را دارند، گزینه های عالی هستند.

 

3-بررسی آپشن های موجود در کولر گازی

هر کولر گازی شامل یک سری مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی است که باید قبل از خرید به آن ها توجه کرد:

کلید صرفه جویی در انرژی: این حالت ها می توانند به کاهش مصرف انرژی و کاهش قبوض آب و برق تابستانی شما کمک کنند. به طور معمول، فن کولر گازی به طور مداوم کار می کند، حتی زمانی که کمپرسور خاموش است. اما با یک کلید کم مصرف، وقتی ترموستات کمپرسور را خاموش می کند، فن ها خاموش می شوند و در هزینه شما صرفه جویی می شود.

 داده‌های عملکردی: برخی از واحدها همچنین می‌توانند اطلاعات عملکرد مفیدی مانند چراغ‌های "چک فیلتر" را در اختیار شما قرار دهند.

  ویژگی‌های Convenience: برخی از مدل‌های پنجره دارای ویژگی‌های Convenience مانند تایمر و حالت‌های خواب هستند که به شما کمک می‌کنند تا در عین کاهش هزینه‌ها، راحتتر کولر گازی را کنترل کنید.  در حالت خواب، دمای اتاق را در شب کمی افزایش می دهد تا از سرمای شبانه جلوگیری شود و تایمر به طور خودکار دستگاه را در زمان از پیش تعیین شده روشن یا خاموش می کند به طوریکه زمانی که شما در محل حضور ندارید، اجازه می دهد اتاق قبل از ورود سرد یا گرم شود.

ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی: یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در هزینه با تنظیم زمان های استفاده از کولر گازی خود بر اساس برنامه‌تان کمک کند.

میزان نویز: هر اندازه که توان کولر گازی شما افزایش می یابد، میزان صدایی که تولید میکند افزایش می یابد. بسیاری از سری های جدید محصولات کولر گازی مشکل نویز بالا را برطرف کرده اند.

چراغ "بررسی فیلتر": یادآوری بصری برای تمیز کردن یا تغییر فیلترهای کولر گازی.

دریچه های نوسانی: یک موتور داخلی که به طور خودکار جریان هوای دستگاه را از یک طرف به طرف دیگر جارو می کند و اتاق را به طور یکنواخت خنک می کند.

کنترل از راه دور: این گزینه مفید به شما امکان می دهد دما را از هر نقطه از اتاق تنظیم کنید. برای افزایش دما/ترموستات در نیمه شب که دمای بدن شما کاهش می یابد عالی است.

 تهویه / اگزوز: اجازه می دهد هوای تازه از خارج به داخل اتاق گردش کند.

 گارانتی سازنده: معمولاً بین یک تا دو سال برای قطعات و کار است.