از کجا بفهمیم موتور کولر گازی سوخته؟

از کجا بفهمیم موتور کولر گازی سوخته؟

یکی از مشکلاتی که می‌تواند در نحوه عملکرد کو لرگازی ها اختلال ایجاد کند، اصلاحا سوختن موتور کولر گازی است. دستگاه‌های تهویه در هنگام سوختن و آسیب دیدن علائمی را بروز می‌دهند که به فرد کمک می‌کند، آسیب دیدگی دستگاه را سریعتر تشخیص داده و اقدامات لازم را در جهت رفع مشکل پیش آمده انجام دهد.

 

برخی از مهم‌ترین نشانه‌های سوختن موتور کولر گازی

۱: اگر به تازگی شاهد تولید صدا توسط یونیت خارجی داکت اسپلیت هستید، این نشانه را جدی بگیرید. چرا که ممکن است زنگ خطری باشد برای سوختگی موتور دستگاه.

 ۲: از دیگر نشانه‌های سوختن موتور کولر گازی می‌توان به نشتی اطراف یونیت خارجی اشاره کرد. اگر چه این نشتی ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد اما در بیشتر مواقع خبر از سوختگی موتور دستگاه می‌دهد. ناگفته نماند تکان خوردگی یونیت خارجی نیز می‌تواند یکی از این نشانه‌ها باشد.

 ۳: اگر کمپرسور دستگاه روشن نشود یا دچار داغ شدگی شدید شده باشد بایستی به سوختن موتور شک کرد.

 ۴: کاهش عملکرد دستگاه و همچنین سرد نکردن محیط توسط کولر گازی می‌تواند به دلیل سوختگی موتور ایجاد شده باشد. گرچه ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد.

 ۵: پریدن فیوز در هنگام روشن کردن کولر گازی یکی دیگر از نشانه‌های سوختن موتور است که معمولا کمتر به آن پرداخته می‌شود.

 توجه داشته باشید این نشانه‌ها می‌توانند علامتی از سوختگی موتور کولر گازی باشند. بنابراین برای اطمینان از مشکل دستگاه بایستی حتما از متخصصان فعال در این عرصه کمک بگیرید.

 

البته در نظر داشته باشید، در صورتی که کولر گازی اصلی را خریداری کنید احتمال سوختن موتور آن بسیار پایین است و اگر چنین اتفاقی بیافتد میتوانید از گارانتی معتبر استفاده کنید، فروشگاه نوین مارکت تنها فروشگاه کولر گازی در ایران است که ضمن تضمین اصالت کالا ، 5 سال گارانتی معتبر شرکتی را نیز ارائه می کند، برای خرید انواع کولر گازی و استعلام قیمت روز کولر گازی و یا خرید کولر گازی ایستاده به صفحه اصلی سایت نوین مارکت مراجعه نمایید.