بهبود خواب نوزاد با 11 نکته

بهبود خواب نوزاد با 11 نکته

بسیاری از پدرومادرها درگیر مشکل نخوابیدن نوزاد یا کودک در هنگام شب هستند، اگر شما نیز به عنوان یک پدر و مادر از شب بیداری‌های گاه‌وبی‌گاه فرزندتان کلافه شده‌اید دیگر نیاز نیست از این مشکل رنج ببرید چون قرار است در این مقاله مهم‌ترین راهکارهای بهبود خواب نوزاد را مطالعه کنیم، برای خلاص شدن از شر مشکل بی‌خوابی نوزاد در ادامه همراه نوین مارکت باشید.

 

بهبود خواب نوزاد، آنقدرهاهم که فکر می‌کنید سخت نیست کافی است کمی مطالعه داشته باشید و هوشمندانه عمل کنید تا نوزاد دلبند شما سرساعت به خوابی عمیق فرورود، در ادامه قرار است رازهای طلایی بهبود خواب نوزاد را مرور کنیم، اگر شما نیز از مشکل نخوابیدن نوزاد رنج می‌برید نکات زیررا از دست ندهید.

خسته کردن نوزاد

نکته اولی که باید پیرامون نخوابیدن نوزاد مورد توجه قرار دهید این است که آیا نوزاد شما واقعا نیاز به خواب دارد یا خیر!؟ گاهی اوقات خسته نبودن کامل نوزاد یکی از مهم‌ترین دلایلی است که منجر به بی‌خوابی او در شب می‌شود.

پس اگر فکر می‌کنید که هنگام شب نوزاد شما به اندازه کافی خسته نیست بهتر است بیخیال به زور خواباندن او شوید و با کمک بازی و شعر خواندن و کارهایی از این قبیل نوزاد را خسته کنید و سپس به فکر خواباندن او باشید.

استفاده از کولرگازی

یکی از عوامل مهمی که روی خواب نوزاد تاثیر منفی می‌گذارد، بد بودن آب وهوا است، رطوبت یا خشکی زیاد هر دو می‌تواند خواب نوزاد دلبند شما را آشفته کند، یک کولر گازی با توان مناسب می‌تواند خوابی آسوده و لذت بخش به کودک شما هدیه دهد.

پس اگر شما هم از مشکل بی‌خوابی فرزند عزیزتان رنج می‌برید بهتر است همین حالا با وسایل سرمایشی گذشته مثل پنکه و کولر آبی خداحافظی کنید و به فکر خرید اینترنتی کولر گازی بانه باشید تا خوابی آسوده و راحت به فرزند عزیزتان هدیه دهید.

کاهش نور محیط

گاهی اوقات زیادی بودن نور محیط یکی از مهم‌ترین عوامل بی‌خوابی نوزاد است، به این نکته مهم توجه کنید که نور مورد نیاز شما زمان خواب با نور مورد نیاز نوزادتان زمان خواب، متفاوت است و نوزاد زمان خواب، تقریبا به تاریکی مطلق نیاز دارد تا بتواند خوابی آسوده و راحت داشته باشد.

خواندن لالایی

لالایی، ذهن نوزاد را متمرکز می‌کند و او را از حواس پرتی‌ها دور می‌کند، اگر نوزاد شما در هنگام شب، ناآرامی می‌کند و بی‌قراری می‌کند برای او لالایی بخوانید، در بلند مدت نوزاد شما با صدا و نوای لالایی شما آشنا می‌شود و به سادگی به خواب فرو می‌رود.

ایجاد محیط آرام

یکی از ساده‌ترین نکاتی که بسیاری از والدین برای هدیه دادن خوابی آرام به نوزادشان رعایت نمی‌کنند فراهم‌ آوردن محیطی آرام و بی‌سروصدا برای خوابیدن نوزاد است، پیشنهاد می‌کنیم حتما فضای خواب نوزاد را خلوت کنید، محرک‌های تصویری و صوتی را به حداقل برسانید و با خواندن لالایی و تکان دادن نوزاد او را بخوابانید.

استفاده از گهواره نوزاد

ممکن است زمان طولانی نوزاد شما به خواب نرود و دست شما از تکان دادن نوزاد خسته شود، برای این شرایط یک گهواره جمع و جور  تهیه کنید و نوزاد را داخل آن بخوابانید و گهواره را به آرامی تکان دهید، با این روش نوزاد شما از حضورتان آرامش خاطر پیدا می‌کند و به سرعت به خواب فرو می‌رود.

استرس را کم کنید

یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب بی‌خوابی نوزاد در طول شبانه روز می‌شود استرس‌های روزانه‌ای است که در خانواده وجود دارد، پیشنهاد می‌شود برای اینکه نوزاد عزیزتان در هنگام شب، خواب  آرامی داشته باشد، تنش‌ها و استرس‌های خانواده را به حداقل برسانید و اصلا جلوی نوزاد دعوا و جروبث نکنید چون این کار در روحیه نوزاد شما تاثیر منفی می‌گذارد و خواب اورا مختل می‌کند.

قبل از خواب، اورا در جای خود بگذارید

اغلب والدین تصور می‌کنند که باید زمانی نوزاد را در رختخوابش قرار بدهند که در خواب عمیق فرورفته است اما این طرز فکر کاملا اشتباه است چون اگر شما اینکار را انجام دهید زمانی که نوزاد در حالت بیداری کوتاه وقفه‌ای قرار می‌گیرد به علت نا آشنا بودن محیط اطراف گریه می‌کند و بیدار می‌شود!

پس بهترین راه برای جلوگیری از بیدار شدن ناگهانی نوزاد در نیمه شب این است که زمانی که در آغوش شما در حالت بیداری و خواب است یعنی نزدیک خوابیدن است اورا در جای خودش قرار دهید با اینکار اگر درنیمه شب بیدار شود به علت آشنا بودن محیطی که در آن قرار دارد دیگر گریه نمی‌کند و بیدار نمی‌شود.

تلویزیون و گوشی بیش از حد ممنوع

بعضی از پدر ومادرها برای سرگرم کردن نوزاد به گوشی و تلویزیون پناه می‌برند و سعی می‌کنند که به کمک این دسته از وسایل، نوزاد را سرگرم کنند تا کمتر گریه کند اما از نظر علمی این کار کاملا اشتباه است چون تلویزیون و تلفن همراه، روی مغز نوزاد اثر منفی گذاشته و منجر به بی‌خوابی او می‌شود پس اگر شما نمی‌خواهید که درگیر بی‌خوابی نوزاد عزیزتان شوید از روشن کردن تلویزیون جلوی چشم نوزاد خود داری کنید.

دکور اتاق را بررسی کنید

همیشه دکور مورد نظر شما باب سلیقه نوزاد عزیزتان نیست، ممکن است عناصری در دکور اتاق شما وجود داشته باشد که نوزاد آن‌هارا دوست نداشته باشد یا بترسد و به همین دلیل زمانی که اورا در رخت‌خواب قرار می‌دهید شروع به گریه کردن می‌کند؛ برای جلوگیری از این اتفاق دکور اتاق را بررسی کنید و عناصری که ممکن است از نگاه نوزاد دلبند شما ترسناک باشد را حذف کنید تا نوزادتان خوابی آسوده و آرام و بدون ترس و گریه داشته باشد.

کمی صبر کنید!

برخی از پدرومادرها زمانی که نوزاد از خواب بیدار می‌شود سریع به سراغ او می‌روند و او را از جا بلند می‌کنند اما این کار خیلی اشتباه است چون ممکن است بیداری نوزاد، یک بازه زمانی کوتاه باشد و خودش بخوابد اما این کار موجب می‌شود که خواب نوزاد به صورت کامل، مختل شود پس برای جلوگیری از این مسئله بهتر است اگر نوزاد گریه کرد سریع به سراغش نروید و کمی به او فرصت دهید.

 

خرید کولر گازی از بانه

خیلی ممنونیم که تا اینجای مقاله همراه ما بودید تلاش کردیم تا مهم‌ترین نکات پیرامون نخوابیدن نوزاد هنگام شب را مرور کنیم، مطمئن باشید اگر کودک شما نیز با مشکل بی‌خوابی مواجه است، با استفاده از تکنیک‌های بالا می‌توانید خوابی آرام و لذت‌بخش را به فرزند دلبندتان هدیه دهید.

نوین مارکت با داشتن 6 سال فعالیت در واردات انواع کولر گازی اسپلیت اماده خدمت رسانی به هم وطنان عزیز است.